Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Hva gjør jeg med barna?? Var til behandling forrige uke som skulle gjøre meg frisk, men det skjedde altså ikke. Til uka starter jeg ferie og har ferie i 2 uker mens mannen jobber. Jeg er altså hjemme med barna (minste 2 år) og skjønner ikke hvordan jeg skal få det til uten å leve i et smertehelvete de 2 ukene. Noen som har opplevd lignende?? Noen gode tips? Har ingen familie som kan trå til Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Kan du få medisiner som hjelper da? Kunne du spurt leder i bhg om de komme dit? Noen ganger får man ha ungene der, selv om man har sagt de skal ha fri. Det kommer an på hvor mye personale som er der. Anonymous poster hash: c25ad...c4c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Det glemte jeg å si, bhg er stengt. Så det er jo ikke noe alternativ :/ De har stengt hele juli, så vi har vært nødt til å dele ferien for å få det til å gå opp :/ Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Da må vel mannen ta fri, bruke syk barnepasser hvis du er for syk til å ta ansvar for barnet. Anonymous poster hash: 131b2...cf4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Kan ikkje mannen få fri? Anonymous poster hash: 6969e...73e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du er så syk burde du vel vært på sykehus? Anonymous poster hash: b4e0a...7b3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Nei, han kan ikke få fri. Han har ferie noen uker etter meg. Og syktbarn/barnepasser har vi ikke nok av. Det går vel på et vis, men kan ikke si jeg gleder meg Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du er så syk burde du vel vært på sykehus? Anonymous poster hash: b4e0a...7b3 Det går an å være syk hjemme og Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du er så syk burde du vel vært på sykehus? Anonymous poster hash: b4e0a...7b3 Det går an å være syk hjemme og Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Så syk at man ikke evner å ta seg av barn? Da ordner man seg! Anonymous poster hash: b4e0a...7b3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du er så syk burde du vel vært på sykehus? Anonymous poster hash: b4e0a...7b3 Det går an å være syk hjemme og Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Så syk at man ikke evner å ta seg av barn? Da ordner man seg! Anonymous poster hash: b4e0a...7b3 Ha en flott dag du og! Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Det glemte jeg å si, bhg er stengt. Så det er jo ikke noe alternativ :/ De har stengt hele juli, så vi har vært nødt til å dele ferien for å få det til å gå opp :/ Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Juli er 4 uker og mannen din og du har vel 8-10 uker ferie til sammen? Anonymous poster hash: c1b02...9cd
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Det glemte jeg å si, bhg er stengt. Så det er jo ikke noe alternativ :/ De har stengt hele juli, så vi har vært nødt til å dele ferien for å få det til å gå opp :/ Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Juli er 4 uker og mannen din og du har vel 8-10 uker ferie til sammen? Anonymous poster hash: c1b02...9cd Ja, men ingen av oss får 4 uker i juli. Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du ikke vet det, du kan få utsatt ferie fra første dag hvis du er syk i ferien. Du må gå til legen og få sykemelding. Da har du rett til ny ferie tilsvarende perioden du var syk i ferien du skulle hatt Anonymous poster hash: 22c4c...ef6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 I og med at du da er sykemeldt kan mannen ta sykt barn dager Anonymous poster hash: 22c4c...ef6
Superdolly Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du ikke vet det, du kan få utsatt ferie fra første dag hvis du er syk i ferien. Du må gå til legen og få sykemelding. Da har du rett til ny ferie tilsvarende perioden du var syk i ferien du skulle hatt Anonymous poster hash: 22c4c...ef6 Men dette hjelper ikke på His problem, som handler om hvordan hun skal greie å ta,seg av barna. Til Hi: Dersom du ikke greier det, må dere bare finne en løsning. Har du familie som kan komme og være hos dere noen dager, evt ta med seg barna hjem? Har du en venninne eller flere som kan stille opp noen dager? Kan barnet være noen dager hos naboer eller venner fra barnehagen? Gå gjennom nettverket deres med finkam. I ytterste konsekvens MÅ mannen ta syk barnepasser-dager. Han har krav på det, og kan ta flere enn de ti dagene men da blir det uten lønn.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Ja, er ikke bekymret for ferien min. Den går som den går, syk eller ei (vet jeg kan få den tilbake)Og vi har ikke så mange syktbarn-dager igjen at han kan være hjemme heller. Men jeg får se om jeg får løst det på et vis. Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du ikke vet det, du kan få utsatt ferie fra første dag hvis du er syk i ferien. Du må gå til legen og få sykemelding. Da har du rett til ny ferie tilsvarende perioden du var syk i ferien du skulle hatt Anonymous poster hash: 22c4c...ef6 Men dette hjelper ikke på His problem, som handler om hvordan hun skal greie å ta,seg av barna. Til Hi: Dersom du ikke greier det, må dere bare finne en løsning. Har du familie som kan komme og være hos dere noen dager, evt ta med seg barna hjem? Har du en venninne eller flere som kan stille opp noen dager? Kan barnet være noen dager hos naboer eller venner fra barnehagen? Gå gjennom nettverket deres med finkam. I ytterste konsekvens MÅ mannen ta syk barnepasser-dager. Han har krav på det, og kan ta flere enn de ti dagene men da blir det uten lønn. Ja, jeg må bare komme opp med noe lurt. Kjente liksom at jeg var klar for å bli frisk og rask etter altfor lenge med smerter, men så gikk det ikke den veien likevel. Blir litt sliten av å skulle tenke på å klare å organisere ferien på så kort varsel og. Men alt går. Det må jo bare det! Anonymous poster hash: 89ab4...da2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Men får du sykemelding kan du gå utover sykt barn dager, på samme måte som egenmelding og sykemelding Anonymous poster hash: 22c4c...ef6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Hva gjør jeg med barna?? Var til behandling forrige uke som skulle gjøre meg frisk, men det skjedde altså ikke. Til uka starter jeg ferie og har ferie i 2 uker mens mannen jobber. Jeg er altså hjemme med barna (minste 2 år) og skjønner ikke hvordan jeg skal få det til uten å leve i et smertehelvete de 2 ukene. Noen som har opplevd lignende?? Noen gode tips? Har ingen familie som kan trå til Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Da får du sykemelding til legen og får igjen ferien duhar "brukt opp" på å være syk av arbeidsgiver i hvertfall. Anonymous poster hash: a0f06...f23
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Ja, er ikke bekymret for ferien min. Den går som den går, syk eller ei (vet jeg kan få den tilbake) Og vi har ikke så mange syktbarn-dager igjen at han kan være hjemme heller. Men jeg får se om jeg får løst det på et vis. Anonymous poster hash: 89ab4...da2 Der så jeg at du kjenner til det. Sorry! Anonymous poster hash: a0f06...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå