Gå til innhold

Drikke hver dag i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man forbinder "kos" med alkohol, altså føler man må ha alkoholen for å kunne slappe av/kose seg litt i ferie/helg, så har man et alkoholproblem, her er det snakk om en som drikker hver dag det er muligheter for det, og da gjerne drikker mer enn et par øl.. Hadde det vært snakk om at han tok seg en øl eller to pr kveld i ferien, så hadde det ikke vært like ille, så sant det ikke var likt på helgen.
Om han enda tar hensyn til barn i huset (venter med å drikke til barnet/barna sover, så er det ikke ille enda, men fortsatt på vei til å bli et større problem.
Ser noen her prøver seg på den : Det er jo hans ferie..... NEI, det er FAMILIE FERIE, med andre ord, så har HI ferie også, og hun må nå hver kveld forholde seg til at han drikker alkohol, så hun må passe ekstra på, for ungen sin del.. Samtidig som hun går hele dagen med viten; i kveld prioriterer han alkohol igjen, fremfor alt annet.. Menes det virkelig at det er rett av han? Og rett ovenfor henne og barnet?

Anonymous poster hash: eb6b2...084
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann drikker ofte også litt hver dag i feriene. 6 øl er ikke unormalt, men da drikker han kanskje den første klokka 12:00 og den siste 23:30. Selvsagt blir han ikke full av det. Ikke brisen en gang. Han har maks 2 bokser innabords om gangen.  

Anonymous poster hash: 3bac3...3bd
Skrevet

Jeg hadde altså ikke giddet å leke lykkelig familie på ferie med en mann som drakk seg full hver kveld, som ble ubehagelig mot meg i fylla og som avfeide meg når jeg forsøkte å snakke om det. Jeg hadde reist i dag, så fikk han sitte der med sin øl. Uten familie.

Skrevet

Dette hadde ikke jeg orket, og det at du skriver at han MÅ drikke hver helg forsterker bare det hele. Mannen har et alkoholproblem. Greit nok at det er ferie, men man må ikke drikke hele tiden og hver kveld. Ta å film han, dokumenter det du kan. Jeg hadde ikke ville sendt mitt barn på samvær med far der jeg vet far må drikke hver helg.

Anonymous poster hash: 82e1f...deb

Skrevet

Jeg drikker også så godt som hvert dag i ferien, men langt, langt fra sånne mengder. Seks bokser øl hver dag er faktisk ganske mye. Det er altfor mye for en familiefar.

Anonymous poster hash: f91c6...1ea

Skrevet

Å drikke seg full hver dag er IKKE greit, men å nyte litt alkohol ser jeg ikke problemet med. Selv tar jeg som regel minst ett glass vin hver dag når vi er på "sydentur", men da er det snakk om å nippe til ett, noen få ganger to, glass med vin over flere timer og til middag. Å drikke seg full er uaktuelt, og spesielt med barn til stede.

Anonymous poster hash: 5f70f...a33
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ok.. Da er ferien snart slutt. Ikke en eneste dag edru. Kanskje dagen er imorgen. Tragisk. Mister respekt for han. Hvorfor det store behovet. Han oppfører seg jo, men er tydelig beruset / godt brisen. Han tar fra meg gleden av å nyte et glass vin til og med. Han får meg til å sky alkohol. Arg

Anonymous poster hash: 18673...f86

Skrevet

Var om dette på nyhetene i dag, altså ikke konkret om dere men om foreldre som drikker hver dag i ferien og ødelegger for barna. Jeg hadde gått fra dusten av en mann.

Anonymous poster hash: fb5db...f0a

Skrevet

Undersøkelser( info fra nyhetene idag) viser at annenhver forelder drikker hver dag i ferien. Alarmtelefonene er nedringt av barn.

Så kan en trøste seg så mye en vil at en er den spesielle som klarer skjule for barna at en er beruset.

Anonymous poster hash: ed0fc...c1e

Skrevet

Halvparten av norges befolkning er altså uskikkede foreldre i ferien.?!?!

Skrevet

Oi nei jeg drikker aldri så mye når vi har ungene hos oss. tar maks 1 flaske øl eller to glass vin. Mannen min kan drikke litt hver dag når vi har ferie uten at det plager meg, men ikke så mye hver dag. men han tar gjerne en øl til maten feks, eller koser seg med noen øl etter at ungene er lagt. Men ikke slik at jeg merker noe på han eller at det går utover samværet med barnet dagen derpå. 

Anonymous poster hash: 05167...02d
Skrevet

Av og til kampanjen er bra synes jeg.

Drikk alkohol hvis du vil, men med måte.

Her vil vi ikke drikke hver dag i ferien, men av og til.

Skrevet

Helt ok med 2-3 øl eller glass med vin. Men så stopp når man har ansvar for små barn.

Skrevet

Ok.. Da er ferien snart slutt. Ikke en eneste dag edru. Kanskje dagen er imorgen. Tragisk. Mister respekt for han. Hvorfor det store behovet. Han oppfører seg jo, men er tydelig beruset / godt brisen. Han tar fra meg gleden av å nyte et glass vin til og med. Han får meg til å sky alkohol. Arg

Hva gjør du når dere kommer hjem nå da, Hi? Det er det viktigste.

Man kan diskutere opp og ned og i mente hva et alkoholproblem er, men når alkoholforbruket går ut over de nærmeste, da er det et problem. Når man endrer adferd og blir ubehagelig mot sine nærmeste når man drikker, da er det et problem.

Når man ikke greier å la være å drikke, da er det definitivt et alkoholproblem uansett definisjon.

Håper du har ordnet med time til fvk når du kommer hjem, at du ikke lar det bli noen sovepute at han kanskje ikke drikker midt i ukene når dere er hjemme igjen. Ta tak i det.

Anonymous poster hash: 7a229...595

Skrevet

Vi er på ferie. Barnet er lite, under 4 år. Mannen må drikke hvertfall 6 øl hver kveld . Han har gjort det 4 dager i strekk. Det ødelegger ferien. Han er full hver kveld . Når han gjør dette + drikker hver helg hjemme.(minst 6 øl) kam det kalles et alkoholproblem ?! Han argumenter med at han aldri hadde drukket så mye hadde han vært alene med barnet. Det tror jeg ingenting på. Jeg tar bilder av ølen, men kan jo ikke bevise det er hans. Jeg skal gå i fra han, føler meg ikke komfortabel med at han skal ha barnet alene f.eks i helger . Nå ser jeg jo hva han driver med i helger også.. Aaarh. Fortelle alt til fvk? Hva gjør jeg ?

Du har en tøff vei foran deg. Jeg trodde i starten på eksen, som sa at han ikke drakk mengder når han var alene med barnet. Men opplevde en veldig tøff episode, da jeg var på jobb og han hadde drukket seg fullstendig drita. Heldigvis kom jeg hjem tidligere enn jeg skulle. Da var barnet våkent, og pappaen umulig å vekke. (Litt over et år, og barnet var nær ved å skade seg skikkelig). Etter dette var han aldri alene med barnet på kveldstid, den perioden vi gikk i terapi og han overbeviste meg om å gi han og barnet en sjanse til.

Uansett. Etter bruddet tok jeg kontakt med helsestasjonen, og gjennom dem barnevernet. Pga denne episoden og lignende episoder. Da fikk jeg klar beskjed om at jeg bare måtte stole på at han hadde forandret seg, og gi mannen en sjanse til. (Helt utrolig). Det var ikke enkelt å levere en treåring til samvær med en slik far, og i ettertid har jeg alltid vært usikker på om jeg gjør det riktige. Men heldigvis ser det ut til at faren søker mye til familien sin, og får mye støtte av dem rundt samvær. I tillegg til at da han hadde dratt det så langt at han ikke hadde noe mer å gå på i forhold til meg, begynte han å skjerpe seg.

Masse lykke til. Det er ikke vanlig å drikke så mye og så ofte. Men ikke vær naiv. Drikker han hver helg og ferie, kommer han nok ikke til å slutte med det om han er alene med barna.

Anonymous poster hash: 31b75...d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...