Gå til innhold

Hjelpemidler mtp strikking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen hjelpemidler? "Enkle strikkepinner"? Jeg strikker så skjevt. Skal strikke et par firkantede tepper, men er redd de blir helt skjeve.

Anonymous poster hash: c8200...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jevne firkanter er egentlig temmelig vanskelig å strikke. Ihvertfall om du skal ha en viss størrelse på dem, og ingen mønster underveis som bidrar til jevnhet.

Dersom du varierer fasthet, slik at det du strikker pleierå bli ujevnt, så ville jeg vurdert en annen form, eller hatt noe mønster.

Anonymous poster hash: 10dda...8f2

Skrevet

Jeg skjønner ikke mønstre :P har aldri klart å sette meg inn i det, tips til enkle mønstre for nybegynnere? Gjerne med video...

Og forresten så skal ikke teppene være så tykke, er det lurt å strikke med tykke pinner da?

Skrevet

Jeg skjønner ikke mønstre :P har aldri klart å sette meg inn i det, tips til enkle mønstre for nybegynnere? Gjerne med video...

Og forresten så skal ikke teppene være så tykke, er det lurt å strikke med tykke pinner da?

Tykke pinner og tynt garn er oppskriften på problemer. Dersom du strikker litt ujevnt vil det bli veldig tydelig.

I stedet for å strikke lapper, kan du strikke striper. Omtrent som et skjerf. Skift farge når du ville felt av og begynt på,en ny lapp. Etterpå kan du sy sammen stripene til teppe.

Vær nøye med å telle masker ofte, slik at du ikke mister eller får flere underveis uten at du oppdager det. Finn strikkepinner som er gode å holde i og passer til strikkefastheten på garnet. Det står vanligvis et forslag til pinnetykkelse på magebeltet på garnnøstet. Hold deg til dette, gå evt et halvt nr ned om du strikker løst eller et halvt nr opp om du strikker stramt.

Selv er jeg glad i trepinner, gjerne firkantede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...