Gå til innhold

Hva griller dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling!

Anonymous poster hash: aa101...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillspyd (i går hadde vi oksekjøtt med tomat og sjarlottløk), kan varieres i det uendelige

Laks

Variere litt på tilbehøret? Bake grønnsaker i folie på grillen, forskjellige typer salater, forskjellige typer poteter, foccacia?

Anonymous poster hash: f1d1a...31d
Skrevet

Jeg har ikke grillet ÉN ENESTE gang i sommer. Så jeg er ikke lei av grilling. Skal kose meg med grilling de tre ukene med ferie :)

Pølser, burgere, grillost, flintstek, svinefilet, biff, grillspyd, laks, nom nom

Anonymous poster hash: 3ffc7...d96

Skrevet

Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling! Anonymous poster hash: aa101...6e7

hva med å grille fisk eller kylling :)

Anonymous poster hash: 00be5...333

Skrevet

Jeg har ikke grillet ÉN ENESTE gang i sommer. Så jeg er ikke lei av grilling. Skal kose meg med grilling de tre ukene med ferie :)

Pølser, burgere, grillost, flintstek, svinefilet, biff, grillspyd, laks, nom nom

Hva er grillost?

Skrevet

Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling!

Vi griller biff, kylling, laks, forskjellige typer snadderpølser, grønnsaker, pizza (!). Varierer tilbehøret hele tiden.

Anonymous poster hash: b813b...968

Skrevet

Dropp de ferdigmarinerte greiene, det finnes ikke godt!

Kjøp rent kjøtt og mariner selv, grill det helt eller lag grillspyd.

Forrige dagen kjøpte jeg kyllingfilet som jeg kuttet i biter, så googlet jeg marinade + kylling og prøvde en av oppskriftene og helte over kyllingbitene i en pose. Lot det stå noen timer før jeg tok de på spyd og grillet.

I ovnen satte jeg inn båtpoteter med litt olivenolje på også stekte jeg løk, sopp, paprika, squash og asparges. Ble supergodt.

Vi griller biff, svinefilet, fisk, koteletter osv. Lager pasta, ris eller poteter. Griller, steker eller ovnsbaker grønnsaker og lager en saus.

Deilig!

Anonymous poster hash: 6ad16...428

Skrevet

Kylling, laks, fiskepakker (veldig populært hos ungene), kalkun eller lam er stort sett det vi griller

Anonymous poster hash: 4824d...2a1

Skrevet

Griller ikke. Kanskje 1-2 ganger hele sommeren. Er ikke så glad i grillmat og dessuten er det jo ganske kreftfremkallende pga akrylamid.

Hva med å lage sushi eller en god salat eller annen sommerlig mat? :)

Anonymous poster hash: 153fb...b35

Skrevet

Hva er grillost?

Hun mener kanskje Halloumi, en gresk/kypriotisk fast 'ferskost' som er god å grille.

Anonymous poster hash: 1ed2f...65a

Skrevet (endret)

Hjemmelagde hamburgere (de ferdige kan brukes til hockey-pucker), Laks, kyllingfilet, svinefilet, oksefilet, paprika, squash, champinjong, halloumi, pølser (grill og krydrede med masse kjøtt) 

Tilbehør: Pastasalat, ris, vanlig salat, gresk salat, potetsalat (klassisk med rømme eller fransk med sennep), linsesalat, byggryn, poteter, div dressinger (chiliaioli, gressløkrømme, vinagrette) 2-3 ulike varianter med sennep, 2-3 ulike ketchuper.

Endret av frk Nilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...