Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling! Anonymous poster hash: aa101...6e7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Grillspyd (i går hadde vi oksekjøtt med tomat og sjarlottløk), kan varieres i det uendelige Laks Variere litt på tilbehøret? Bake grønnsaker i folie på grillen, forskjellige typer salater, forskjellige typer poteter, foccacia? Anonymous poster hash: f1d1a...31d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har ikke grillet ÉN ENESTE gang i sommer. Så jeg er ikke lei av grilling. Skal kose meg med grilling de tre ukene med ferie Pølser, burgere, grillost, flintstek, svinefilet, biff, grillspyd, laks, nom nom Anonymous poster hash: 3ffc7...d96
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling! Anonymous poster hash: aa101...6e7 hva med å grille fisk eller kylling Anonymous poster hash: 00be5...333
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har ikke grillet ÉN ENESTE gang i sommer. Så jeg er ikke lei av grilling. Skal kose meg med grilling de tre ukene med ferie Pølser, burgere, grillost, flintstek, svinefilet, biff, grillspyd, laks, nom nom Anonymous poster hash: 3ffc7...d96 Hva er grillost? Anonymous poster hash: aa101...6e7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Det går i det samme hos oss: pølser, hamburger, grillskiver, flintstek... Jeg er sååå lei grilling! Anonymous poster hash: aa101...6e7 Vi griller biff, kylling, laks, forskjellige typer snadderpølser, grønnsaker, pizza (!). Varierer tilbehøret hele tiden. Anonymous poster hash: b813b...968
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 Dropp de ferdigmarinerte greiene, det finnes ikke godt! Kjøp rent kjøtt og mariner selv, grill det helt eller lag grillspyd. Forrige dagen kjøpte jeg kyllingfilet som jeg kuttet i biter, så googlet jeg marinade + kylling og prøvde en av oppskriftene og helte over kyllingbitene i en pose. Lot det stå noen timer før jeg tok de på spyd og grillet. I ovnen satte jeg inn båtpoteter med litt olivenolje på også stekte jeg løk, sopp, paprika, squash og asparges. Ble supergodt. Vi griller biff, svinefilet, fisk, koteletter osv. Lager pasta, ris eller poteter. Griller, steker eller ovnsbaker grønnsaker og lager en saus. Deilig! Anonymous poster hash: 6ad16...428
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Kylling, laks, fiskepakker (veldig populært hos ungene), kalkun eller lam er stort sett det vi griller Anonymous poster hash: 4824d...2a1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Griller ikke. Kanskje 1-2 ganger hele sommeren. Er ikke så glad i grillmat og dessuten er det jo ganske kreftfremkallende pga akrylamid. Hva med å lage sushi eller en god salat eller annen sommerlig mat? Anonymous poster hash: 153fb...b35
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har ikke grillet ÉN ENESTE gang i sommer. Så jeg er ikke lei av grilling. Skal kose meg med grilling de tre ukene med ferie Pølser, burgere, grillost, flintstek, svinefilet, biff, grillspyd, laks, nom nom Anonymous poster hash: 3ffc7...d96 Hva er grillost? Anonymous poster hash: aa101...6e7 Hun mener kanskje Halloumi, en gresk/kypriotisk fast 'ferskost' som er god å grille. Anonymous poster hash: 1ed2f...65a
frk Nilsen Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Hjemmelagde hamburgere (de ferdige kan brukes til hockey-pucker), Laks, kyllingfilet, svinefilet, oksefilet, paprika, squash, champinjong, halloumi, pølser (grill og krydrede med masse kjøtt) Tilbehør: Pastasalat, ris, vanlig salat, gresk salat, potetsalat (klassisk med rømme eller fransk med sennep), linsesalat, byggryn, poteter, div dressinger (chiliaioli, gressløkrømme, vinagrette) 2-3 ulike varianter med sennep, 2-3 ulike ketchuper. Endret 23. juni 2015 av frk Nilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå