Gå til innhold

Barn som "tøffer seg"/"gjør seg til"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av 4-åringen og hans enorme behov for å gjøre seg til.

Uansett hvem han skal hilse på, så sier han bare en merkelig høy lyd og legger seg ned på bakken.

Eller han "ramler" og sier "Au jeg slo meg!" Med et smil.

Han lager merkelige lyder gjennom hele dagen, ruller på gulvet og tuller. Jeg blir gal!

Jeg har prøvd å si maaaaange ganger at "Det er best hvis du snakker med ordentlige lyder istedenfor å lage lyder som ingen forstår!"

Han har språket helt i orden, utviklingen er som den skal på alle områder og han kan holde helt normale samtaler hvis han bare vil.

Jeg vet det er et "symptom" på usikkerhet, han vet ikke hva han skal gjøre så han prøver å tøffe seg.

Han er yngst på avdelingen i barnehGen og kommer ikke overens med de andre barna nettopp fordi de trekker seg unna ham når han bare kaster seg rundt, kastet med hodet osv.

Dere som skjønner hva jeg mener, hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: ca791...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt. Min 4 åring holder også på slik når vi har besøk.

Kameraten til mannen min er barnepsykolog,og han sier enkelt og greit "Ole,jeg ser deg", når gutten har gjort et par sprell,og gir han full oppmerksomhet en stund. Dette bidrar til at tulleoppførselen avtar.

Jeg gjør dette selv med barna til venner og famile,og det er virkningsfullt.

Skrevet

Det er HELT likt her.. 😁 tøffer seg, yngst på avdelingen i Bhg, og sliter med å få venner.. Jeg tenker det ikke er sikkert de andre barna ikke vil være med han fordi han oppfører seg sånn. Men muligens motsatt? At han oppfører seg sånn for å prøve å få venner? Ikke vet jeg.. Min har heldigvis en bestekompis, men har sliter med de andre barna. Vi har hatt møter osv med barnehagen for å prøve å komme frem til en løsning sammen. De jobber mye ekstra med han, og hjelper han med det sosiale. Viser og forklarer hvordan det best er å komme inn i leken osv.

Anonymous poster hash: f5aba...bd2

Skrevet

er helt normalt og en fase de skal over :) 

Skrevet

Den type adferd er ikke unormal, og blir ofte brukt i mangel på bedre strategier på å få kontakt og bli sett.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Så jeg må bare vente til det går over? Er det ikke noen måte jeg kan hjelpe ham på, så det avtar?

Hi

Anonymous poster hash: c9864...dc8

Skrevet

Dette er helt normalt. Min 4 åring holder også på slik når vi har besøk.

Kameraten til mannen min er barnepsykolog,og han sier enkelt og greit "Ole,jeg ser deg", når gutten har gjort et par sprell,og gir han full oppmerksomhet en stund. Dette bidrar til at tulleoppførselen avtar.

Jeg gjør dette selv med barna til venner og famile,og det er virkningsfullt.

Godt råd! Bruker det selv innimellom :-)

Anonymous poster hash: 79df7...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...