Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Mannen har 2 søstre og en bror, og alle har barn i forskjellige aldre. Vi har alle gutter (jenter også, men de minste er gutter), som kan arve klær av hverandre. Greia er følgende: de to søstre av mannen og svigerinna lar barna arve klær av hverandre, mens hvis jeg spør om de har noe som er for smått, så tilbyr de meg å kjøpe det. Hva hadde dere trodd om hvordan familien så på dere hvis dere var i samme situasjon? Jeg føler meg rett og slett annenrangs og utestengt. Og ja, jeg vet at de andre arver hverandre gratis, og nei, jeg har ikke bedre økonomi enn de andre, men ca lik. Anonymous poster hash: 402f9...6d7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Eg hadde nok følt meg utestengd. Men: arver du bort til dei? Dersom ikkje, kan eg betre forstå kvifor dei ikkje vil "dele" med deg. Anonymous poster hash: fc464...017
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Eg hadde nok følt meg utestengd. Men: arver du bort til dei? Dersom ikkje, kan eg betre forstå kvifor dei ikkje vil "dele" med deg. Anonymous poster hash: fc464...017 Min gutt er for liten til å arve hans klær til dem, han er minst av alle barna våre. Men de har arvet fra de store jentene mine, i hvert fall den ene søsteren og svigerinna, uten noen krav om betaling. Har også strikket sokker og luer til barna, uten vederlag. Anonymous poster hash: 402f9...6d7
*flux* Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Med mindre det er noe veldig dyrt syns jeg dette er skikkelig snålt. Ville skdri krevd betaling fra familie.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Men jeg ville heller aldri spurt om å få arve.. Anonymous poster hash: 3a183...8fe
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Eg hadde nok følt meg utestengd. Men: arver du bort til dei? Dersom ikkje, kan eg betre forstå kvifor dei ikkje vil "dele" med deg. Anonymous poster hash: fc464...017 Min gutt er for liten til å arve hans klær til dem, han er minst av alle barna våre. Men de har arvet fra de store jentene mine, i hvert fall den ene søsteren og svigerinna, uten noen krav om betaling. Har også strikket sokker og luer til barna, uten vederlag. Anonymous poster hash: 402f9...6d7 Då verkar det berre rart, og hadde som sagt kjend meg utestengd. Dumt! Anonymous poster hash: fc464...017
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 ...men kanskje dei synest du "masar" for mykje. Kanskje dei heller ønskjer å tilby, enn å bli "avkrevd"? Anonymous poster hash: fc464...017
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 ...men kanskje dei synest du "masar" for mykje. Kanskje dei heller ønskjer å tilby, enn å bli "avkrevd"? Anonymous poster hash: fc464...017 Maser? Når de sitter og snakker om at nå har NN vokst ut av klærne sine, så spør jeg om det er mulig at min gutt arver, ja, du kan få det for 400 kroner får jeg til svar? Mens de samtidig sitter og tilbyr hverandre (mens jeg hører på) at "disse klærne kan NN få siden min har vokst ut av dem"? Anonymous poster hash: 402f9...6d7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Så snål oppførsel. Da min svigerinne skulle ha første sendte jeg henne en liste over babyting og klær vi hadde etter barna. Så kunne hun si hva hun ville ha og vi tok det med ferien etter. Uten betaling. Så ikke noe poeng i at min manns søster skulle betale, det er jo tross alt familie. Hadde følt meg utestengt dersom jeg var deg. Syns mannen din skal ta seg en prat med søstrene sine om dette. Anonymous poster hash: 300ca...f52
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Vi gir bort alt vi har til venner og familie. Vi har arvet så mye fra andre at vi gir alt videre selv om det er til helt andre personer igjen. For oss er det naturlig at det blir slik og kunne aldri tatt penger for det om det ikke var noe helt spesielt eller noe nesten nytt av utstyr. Så synes de rett og slett er smålige og skjønner at du føler deg utestengt. Anonymous poster hash: e079e...6d9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Men er det slik at de kanskje arver av hverandre,at de altså bytter klær? Slik at de tjener på sin egen ordning men at de bare må gi bort til deg uten å få byttet noe tilbake? Anonymous poster hash: b8848...1b2
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Du har all grunn til å føle deg utestengt. Så ubehagelig. Jeg hadde aldri spurt igjen. Ikke det at jeg noensinne ville spurt noen om noe slikt!! Man spør ikke om å arve, man spør om man kan betale for "jakken", og så sier den andre: Betale? For noe tull! Dere arver selvfølgelig!! Anonymous poster hash: af204...65a
soleia Skrevet 23. juni 2015 #14 Skrevet 23. juni 2015 Synes uansett at det er snodig, anten du arvar vidare til dei eller ikkje. Her har eg motteke mykje gratis klede og utstyr frå slekt, vener og kollegaer, og eg arvar vidare til andre vener og kollegaer utan å ta betalt. Det har vore ganske dyre ting og, som feks vinterdressar, ski og ein haug duplo. Synes det er kjipt å ta betalt for brukt tøy av familie, og skjønar godt at du synes dette er ubehageleg.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #15 Skrevet 23. juni 2015 Synes uansett at det er snodig, anten du arvar vidare til dei eller ikkje. Her har eg motteke mykje gratis klede og utstyr frå slekt, vener og kollegaer, og eg arvar vidare til andre vener og kollegaer utan å ta betalt. Det har vore ganske dyre ting og, som feks vinterdressar, ski og ein haug duplo. Synes det er kjipt å ta betalt for brukt tøy av familie, og skjønar godt at du synes dette er ubehageleg. Det her er helt vanlige klær som H&M, Cubus, nameit. Ikke noe merkeklær akkurat, og ofte har disse klærne vært brukt av flere. Den posen jeg fikk tilbud om å kjøpe for 400 kroner bestod forresten av både klær som var brukt av ett barn, og klær som var brukt av flere i slekta, dvs. ganske slitt. En annen ting er at jeg aldri blir invitert sammen med dem på cafeer, party eller noe sånt, det med klærne var bare prikken over i-en. Jeg synes ikke mannen min skal snakke med dem om klærne, da fremstår vi jo som masete, kravstore og patetiske. Ingen har liksom krav på å arve klær gratis fra andre. Måtte bare få bekreftet her at jeg ikke er helt dramaqueen på styr som føler meg utestengt. Anonymous poster hash: 402f9...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå