Gå til innhold

Student og småbarnsmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 30 og har ikke noen spesiell utdannelse emne studiekompetansen.

Vurderer skole når permisjonen med kommende baby er over.

Jeg lurer på hva dere utdannet dere til og om det var veldig tøft med små barn i hus? Vi er to om dem, så det skal gå greit sånn sett:-)

Anonymous poster hash: 44d55...e74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt helsesekretær på voksenopplæring når jeg hadde 2 barn (2 og 5) på mer enn fulltid. Tok 2 år på 7 mnd.

Tok lønn og personal på nki nå i høst, 100%, ved siden av full jobb og nå 3 unger (minste var 1 når jeg starta og halvannen når jeg var ferdig)

Mannen er aldri hjemme så vi var ikke to.... men det gikk! Når jeg ser tilbake på det skjønner jeg ikke helt hvordan, men det gikk ;)

Anonymous poster hash: 6e032...9a7

Skrevet

Jeg var 27 år når jeg begynte på utdannelsen.

Å gjøre lekser eller øve til presentasjoner gikk fint,tok det bare etter småen var lagt seg.

Men prøvene gikk omtrent aldri bra!

Nesten hver gang jeg skulle ha prøve så skreik småen etter leggetid å var umulig å få han til å sove igjen.

Veldig rart ettersom han så si aldri er sånn ellers.

Det endte flere ganger med at jeg lå meg i sengen med han for å få han til å sove,å siden det gjerne gikk 2-3 timer før han sovnet igjen så sovnet selvsagt jeg også.

Ble flere dårlige resultater på prøvene for å si det sånn :P

Jeg var forresten alenemamma og hadde ett barn på 2 år som itellegg var ekstremt mye syk ettersom det var første året i barnehage.

Føler nesten at jeg var mer hjemme enn på skolen pga han var så mye syk,

Ikke noe alvorlig heldigvis men ofte feber,noen ganger oppkast,halsbetennelse som førte til oppkast,vannkopper osv.

Anonymous poster hash: a42db...81d
Skrevet

Fravær er en bekymring. Med to små så vil det jo bli en del.

Men har noen tatt en utdannelse som går på kvelden? Og hvilken?

Jeg har ikke kommet lenger i planleggingen enn at jeg vet at jeg vil få gjort noe. Sosionom har alltid vært foreslått av folk jeg kjenner.

Anonymous poster hash: 44d55...e74

Skrevet

Jeg tar skole veldig lett, så synes det er enklere å studere med småbarn enn å jobbe med småbarn. 

Har tatt studier på universitet uten obligatorisk oppmøte men en del obligatoriske innleveringer. Går veldig fint, jobber effektivt når jeg først er i gang og veldig godt å kunne være så fleksibel med arbeidstiden!

Har også barnet i verdens beste studentbarnehage som tilbyr pass på kveldstid og i helgene rundt eksamenstiden, pluss eksamensgaranti om barnet skulle bli syk. 

Anonymous poster hash: bcfa0...75c
Skrevet

Tatt sykepleien med 1 barn årstider med to barn og master med 3 barn. Topp å vare student med barn

Anonymous poster hash: 814b7...cb5

Skrevet

Tatt sykepleien med 1 barn årstider med to barn og master med 3 barn. Topp å vare student med barn

**Årsstudier

Skrevet

Fikk barn tidlig, og var stadig ville studere uansett hva andre mente. Flyttet fra kjæresten og inn til foreldrene mine. Begynte å studere fulltid med ungen i barnehagen, gikk ganske greit. Jeg kunne ha fri når jeg ville og ønsket og det var ganske greit da hun var syk annenhver uke. Forskjellen var vel at jeg hele tiden måtte være i forkant av alt, itilfelle ungen plutselig ble syk. Må si at siste året, da hun var 2/3 gikk mye bedre enn første 😉

Anonymous poster hash: 1a81f...6b9

Skrevet

Hvor tøft det er å studere mred barn kommer jo an på om du trenger å jobbe ved siden eller ikke. Jeg begynte på en bachelor da guttenavn var syv mnd. Studiet var fulltid, men samlingsbasert, dette innebærer en god del innleveringer. Første året hadde jeg ungen hjemme pga at vi ikke hadde barnehageplass, de to siste årene jobbet jeg 70-80 % ved siden av. Hadde jeg ikke jobbet hadde det ikke vært noe pes, da hadde jo studiene vært jobben. Det som har vært tøft har vært å sitte kvelder og helger og jobbe med innleveringer osv. Men det gikk, er ferdig nå og gikk ut med bare A og B på vitnemålet :-)

Skrevet

Jeg begynte med master etter avsluttet permisjon. Har studert 100% ved siden av full jobb i et år nå. Har gått fint, men merker at jeg er skikkelig SLITEN nå som ferien har begynt. Kjæresten min og øvrig familie har stilt opp masse. Har fått meget gode karakterer. Kommer nok til å ta meg god tid til å skrive selve oppgaven ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...