Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Min bror testet seg og er overfølsom mot gluten. Jeg har for flere år siden funnet at jeg reagerer på hvetemel og holder meg unna kjøpte boller, vafler etc. Lager grove vafler etc selv med speltmel og andre melsorter enn hvete. Er det noen vits å sjekke meg? Broren min fikk vite at det er sammenheng mellom overfølsomhet mot gluten og tykktarmskreft. Ble jo litt skremt da siden det har vært masse av dette i min familie på begge sider. Anonymous poster hash: d9f58...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Du kan sjekke deg ja for å se om det er gluten du reagerer på. I så fall må du holde deg unna spelt som også inneholder gluten... Anonymous poster hash: 13914...1d9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Hm men synes ikke jeg har reagert så mye på speltmel. Men lager jo aldri mat hvor det er mye fint mel uansett. Alltid mest grovt eller fint rugmel. Kanskje greit å få seg sjekket men er ikke av typen som drar til legen så ofte. Anonymous poster hash: d9f58...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Rug inneholder også gluten, så tåler du disse tingene er det nok ikke glutenet du reagerer på, men hvete. Anonymous poster hash: 13914...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå