Gå til innhold

Ang brukte gaver det ble referert til i den andre tråden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn i 2. og 3. Klasse ønsker ofte å gi bort noe av sine leker når de skal i bursdag, og jeg står der og sier nei, nei, nei! Vi går endel på loppemarked og er med å arrangere loppemarked i ulike dugnader. De digger brukte leker. De ser ikke problemet.

Håper egentlig det er en trend som kommer. Det passer fint, både for den ekstra halvtimen i bilen til og fra senteret når vi har glemt presanger, så vel som leker sendt på båt fra Kina.

Om vi som vertskap sier det er ok, så kan trenden skapes.

Anonymous poster hash: 8d9ba...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er at med en gang man åpner for slikt så vil mange gi bort skitne, slitte og ødelagte ting. Enkelte foreldre gir f... i ting som bursdagsgaver for eksempel.

Anonymous poster hash: 64321...c4c
Skrevet

Problemet er at med en gang man åpner for slikt så vil mange gi bort skitne, slitte og ødelagte ting. Enkelte foreldre gir f... i ting som bursdagsgaver for eksempel.

Enig. Jeg er veldig for gjenbruk, men det kunne ikke falt meg inn å gi brukte ting som gave. Faller gaven ikke i smak kan man som regel bytte det når man har kvittering, umulig når det er brukte ting. Og helt ærlig, man vet ikke hvor grensa går for andre folk. Mine kan leke med brukt lego, men jeg kjenner noen mødre som ville fått helt noia.

Skrevet

Hvis det var mitt innlegg du tenkte på så hadde jeg ikke tenkt å gi en brukt gave i bursdagsgave.

Småen fikk to helt like leker å da tok jeg vekk den ene uåpnet.

Når sønnen min nå skal i bursdag så tenkte jeg å gi den i gave for den er jo tross alt helt ny.

Anonymous poster hash: 3bf51...9cc
Skrevet

Hvis det var mitt innlegg du tenkte på så hadde jeg ikke tenkt å gi en brukt gave i bursdagsgave.

Småen fikk to helt like leker å da tok jeg vekk den ene uåpnet.

Når sønnen min nå skal i bursdag så tenkte jeg å gi den i gave for den er jo tross alt helt ny.

Anonymous poster hash: 3bf51...9cc

Ny og uåpnet - helt greit. Arve brukte klær og leker - også helt greit. Men barna bør få oppleve å få noe nytt og urørt i bursdagsgave. Noen barn har foreldre som e veldig fattige, tenk at de aldri får noe nytt, så får de jammen brukt til bursdag også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...