Gå til innhold

Flere med premature som er over gjennomsnittet store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine 3 barn er kun 6-8 uker premature, men alle er over gjennomsnittet store i forhold til alder. Jeg og far er langt fra kjemper av vekst.

Kan prematur fødsel tulle det til med veksthormonene?

7 åringen er 135 cm, 11 åringen er 167 cm og 4 åringen er 112 cm. De er 6, 6 og 8 uker premature.

Anonymous poster hash: 0430c...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn hvor første og siste er hhv 6 og 7 uker premature. Mellomste kom 10 dager før termin og var 2500 gr. Små barn alle sammen altså. De to eldste er minst i klassene sine, mens minstemann (1,7 kg ved fødsel) er kjempestor, lang og tung. Han er på øverste strek på kurven på helsestasjonen nå.

Anonymous poster hash: 41f94...c4e

Skrevet

5 uker prem (var også dysmatur).  Akkurat 7 år 125 på strømpelesten. Litt over gjennomsnitt mao.

Kjenner en 10 uker og en 5 uker prem. De er veldig små begge to ifht alder (er litt eldre enn min).

For disse eksemplenes del tror jeg høyden skyldes foreldrenes høyde. (Du vet at gutter får høyden fra morens familie og jentene fra farens familie?)

Anonymous poster hash: 59717...ce8
Skrevet

5 uker prem (var også dysmatur). Akkurat 7 år 125 på strømpelesten. Litt over gjennomsnitt mao.

Kjenner en 10 uker og en 5 uker prem. De er veldig små begge to ifht alder (er litt eldre enn min).

For disse eksemplenes del tror jeg høyden skyldes foreldrenes høyde. (Du vet at gutter får høyden fra morens familie og jentene fra farens familie?)

Det kan ikke stemme. Faren til min kjempebaby (minstemann) er godt over to meter mens jeg er liten. Faren til de to eldste er gjennomsnittlig høy, ca 180-noe.

Anonymous poster hash: 41f94...c4e

Skrevet

ehh er vel ikke så uvanlig det? mine er like gamle som dine og er 116, 169 og 139

Anonymous poster hash: 5eaa3...fec
Skrevet

5 uker prem (var også dysmatur). Akkurat 7 år 125 på strømpelesten. Litt over gjennomsnitt mao.

For noe tøys! Hvor har du det fra, at jenter arver høyde fra fars familie osv.?

Anonymous poster hash: 64d87...688

Skrevet

5 uker prem (var også dysmatur).  Akkurat 7 år 125 på strømpelesten. Litt over gjennomsnitt mao.Kjenner en 10 uker og en 5 uker prem. De er veldig små begge to ifht alder (er litt eldre enn min). For disse eksemplenes del tror jeg høyden skyldes foreldrenes høyde. (Du vet at gutter får høyden fra morens familie og jentene fra farens familie?) Anonymous poster hash: 59717...ce8

Kilde på denne påstanden, takk? Har jeg aldri hverken lest eller hørt.

Anonymous poster hash: be080...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...