Gå til innhold

Jeg vil ha fri bar, han vil ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i høst og har fått priser på 4 retters med 5 glass vin. Vi skal også ha apretif før maten, samt kaffe. Ikke avec, ingen som drikker dette lenger. Det blir 43 mennesker hvor alle drikker alkohol. Jeg ønsker fri bar etter maten, men det gjør ikke min kjære, han mener det er meningsløst å bruke så mye penger på folk som har meget god råd. Han vil heller bruke pengene på bryllupsreisen vår.

Jeg orker ikke krangel om dette, og har gitt etter, men syns det er flaut, rett og slett. Hva tenker dere?

Med apretifen og drikke til maten får gjestene over en flaske vin hver, han mener at detter er nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt navn er visst Ingen.

Anonymous poster hash: 8e73d...efd
Skrevet

Vi var i bryllup hvor det var fri bar på vin og øl (fram til 01.30 tror jeg det var), mens andre ting kunne kjøpes. Fungerte strålende, og kan jo være et kompromiss for dere?

Ellers så hadde ikke jeg tenkt at det var kjipt uten fri bar heller. 5 glass vin er mer enn nok! 😊

Anonymous poster hash: 07c0b...b12

Skrevet

Ja, en flaske vin pr pers burde sikkert være nok, men hva om det blir knapt? Har de bar der som de kan handle i er det sikkert ok. Vi har 70 gjester og fri bar, har spart lenge til det. Men vi skal feire i et privat lokale hvor vi ikke kan selge.

Anonymous poster hash: d36cc...a5f

Skrevet

Er bar, koster 85kr for ett glass vin/bobler.

Skrevet

Hva med noe bonger system som kompromiss da?

Alle får 2 bonger til etter mat?

Ellers så er jeg enig i at 5 glass vin er greit, men heter vist ingen jeg og... :P

Anonymous poster hash: 65934...ccd

Skrevet

Jeg forstår ham. Nordmenn har rar greie med at når det er gratis alko så ser mange sitt snitt å drikke seg dritings. Hadde ikke ønsket dritafulle folk i bryllupet.

Anonymous poster hash: d5ff1...ef3
Skrevet

Er enig med mannen din jeg. Jeg hadde ikke gidda å betale for andres fyllefest! Bruk de pengene på dere selv og bryllupsreise med god samvittighet 😊

Anonymous poster hash: d783c...df5

Skrevet

Er også av dei "ingen" som drikk avec, men eg har null problem med at det ikkje er fri bar i bryllup.

Skrevet

Hva med bonger? Vi har i et utrolig flott bryllup og der fikk vi tre bonger vær og så måtte vi betale for resten.

Som gjest gjorde dette ingenting.

Dere får mer ut av en fin bryllupsreise, enn stup fulle gjester.

Anonymous poster hash: a44c7...3c6

Skrevet

Jeg synes det høres ut som mer enn nok alkohol per person. Fri bar er unødvendig. Avec er helt naturlig med en så alkoholfylt meny som dere har valgt. En fri avec kan dere jo sette. Altså et glass til kaffen med alkhol av valfri type.

Anonymous poster hash: 0c446...e1c
Skrevet

Gammel diskusjon, men jeg står ved det: er du vertskap må du oppføre deg som vert, gjestene skal ikke måtte ta frem lommebok for å drikke, om det er alkohol eller brus.

Anonymous poster hash: c28a5...52d
Skrevet

Vi hadde fri bar med bartendere. Så da ble litt kontrollerte forhold og ikke det ikke fri flyt.

Anonymous poster hash: f19e0...529

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var i bryllup nå med fri bar. Skulle heller sett at de brukte pengene på noe annet, for det var ekstreme mengder drikke igjen!

Skrevet

Vi kjørte på med drikke til maten, gav beskjed til servitørene om å fylle hyppig. Etter middagen fikk gjestene avec og 2 bonger!

Anonymous poster hash: 34646...375

Skrevet

Holder helt klart med din mann. Jeg har vært i bryllup både med og uten fri bar. Synes ikke det gjør festen så mye bedre med fri bar. Helt ok om gjestene får mulighet til å kjøpe seg noe i baren etter maten, men fri bar er helt unødvendig. Faktisk så fører det ofte til at festen blir mindre bra, med drita fulle gjester. Ville heller brukt pengene på bryllupsferien. Jeg tror ingen føler det er kjipt å ikke få fri bar, det betyr så lite for gjestene, men utgjør store summer for dere

Anonymous poster hash: 91f57...f97
Skrevet

Enig med deg. Det er flaut å ikke ha fri bar. Som gjest hater jeg det.

Anonymous poster hash: e6825...305

Skrevet

Jeg synes det er rart å ikke ha fri bar i bryllup. Jeg gifter meg ikke før jeg har råd til alt det tradisjonelt innebærer, dvs. også fri bar og en kanon fest for oss og våre gjester. I baren skal det også være et par bartendere som har kontroll. Alt som ikke blir åpnet får man levert tilbake til polet. I tillegg så kan man blande heimbrent ut til 40% (forutsatt at man får tak i god sprit) som kan brukes sent på kvelden når folk ikke er så nøye mer (vi er trøndere og nordlenninger så vi er ikke så snobbete på det) ;) Vi er veldig glad i avec så det blir Cognac og Baileys til kaffen den dagen vi gifter oss. Vi har foreldre som også er med og sponser noe når det kommer til mat og alkohol så fri bar skal det være. Blir dyrt med bryllup der man skal kjøpe seg klær, kanskje ha drosje, man må gi gave og så skal man i tillegg betale 85 kroner + for én drink? Blir ikke fest da. Vi liker jo fest vi trøndere. (Slapp av, har enda ikke sett noen ligge i blomsterbedene under festen).

Anonymous poster hash: 14030...d49
Skrevet

Jeg er enig med mannen din. Men spørst litt hvor dere skal ha det. Vi hadde bryllupet vårt på hotell, spanderte all drikke til mat og cognac/baylis til kaffe. Etterpå kunne gjestene kjøpe drinker i baren. Hadde vi hatt det på et annet lokale der vi kunne kjøpt inn drikke selv, hadde all drikke vært gratis for gjestene.

Anonymous poster hash: 8f860...8bf

Skrevet

Det er på et sted med skjenkebevilling, så det er egen bar med bartender.

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns fem glass vin til middagen plus aperitif var mye, jeg?!?

Skrevet

Etter en flaske vin hadde jeg vært stupings. Har vært i div. Beste bryllupet var " fri" bar, dvs folk fikk gratis drikke men der var bartendere som kontrollerte at folk ikke ble fullstendig drita. De fikk vann :P de frie barene uten bartender har blitt fyllafester og ikke særlig kjekke.

Anonymous poster hash: fd1be...9f5

Skrevet

Enig med deg. Gjester skal få spise og drikke alt de lyster uten å måtte betale for det. Alt annet syns jeg hadde vært pinlig. Da syns jeg det er bedre å luke ut valgmulighetene, altså at det er dere som har invitert som bestemmer hva som serveres/tilbys. Man kan få f.eks øl, vin, konjakk, baileys o.l. Tipper de aller fleste er godt forsynt etter maten.

Skrevet

Velkomstdrink, øl/vin til maten og avec og kanskje 2 bonger til festen syns jeg er greit. Avec hører jo med, er jo mange som vil ha det. I min krets vil gjerne de i 20 åra og opp til den 90 år gamle bestemora ha en cognac/baileys til kaffen. Men helt fri bar skjønner jeg at kan bli litt voldsomt. Så syns det å ha noen bonger er et fint kompromiss for dere.

Anonymous poster hash: dd2a4...a23

Skrevet

Selvfølgeøig må dere ha avec, hva i all vetden er det slags tull, at ingen drikker det lengre?

Kjipt å komme i fint selskap og ikke få det servert altså!

Anonymous poster hash: 881ce...000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...