Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Traff på en litt perifer bekjent som jeg ikke har sett på en stund og hun var tydelig gravid. Jeg bemerket det og sa "så hyggelig, når skjer dette da?" Hun svarte at termin er i august og at det er en gutt. "Åh, så kjekt" sier jeg og fikk dermed servert replikken fra overskriften med en stram mine og tydelig hentydning til at min kommentar var upassende. De har forresten gutt fra før, om det skulle spille noen rolle. Var mitt svar ufint? Og hva i all verden skal man svare da? Det er meg faktisk knekkende likegyldig hvilket kjønn babyen deres er (og jeg spurte jo ikke engang om det) Var jeg ufin eller hun hårsår? Anonymous poster hash: 8d1ce...539
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Hvis hun faktisk reagerte på det (og du ikke bare tolket henne feil) så er hun absolutt hårsår, ja. Anonymous poster hash: b3f28...d4e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Hun har nok bare fått mange kommentarer som indikerer at det er synd på henne som ikke får en jente. Det er visst vanlig av en eller annen rar grunn. Kanskje hun bare gikk på autopilot 😉 Anonymous poster hash: 51a9d...9a4
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Diagnose: Fintfølende. Muligens også noe hormonell. ;-) Anonymous poster hash: cc99b...e06
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Du sa definitivt ikke noe feil o.O Anonymous poster hash: 39f1c...d07
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Det var i alle fall ikke MÅTE på hvor overstrømmende positive folk var da vi ventet nr 2 og det var gutt. Hadde jente fra før. Skikkelig jackpot, liksom... Anonymous poster hash: f9d56...9d1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Du svarte ikke feil, men fra selv å ha to gutter var jeg møkk lei de som kommenterte at "det blir sikkert en jente neste gang" eller "....Ååå. ...Da får dere bare fortsette å prøve til det blir ei prinsesse etc...." Anonymous poster hash: dcd8f...97a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Søsteren min ble dritsur da hun fikk vite at hun ventet gutt nr.3.... (hun kom over det, men vil alltid 'mangle' ei jente) (kan hende hun prøver å overbevise seg selv!! Ikke heeeeelt normalt å bykse i forsvar uten grunn!) Anonymous poster hash: 88c6d...d18
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Du svarte ikke feil, men fra selv å ha to gutter var jeg møkk lei de som kommenterte at "det blir sikkert en jente neste gang" eller "....Ååå. ...Da får dere bare fortsette å prøve til det blir ei prinsesse etc...." Anonymous poster hash: dcd8f...97a Ehh, hun sa jo bare "å så kjekt". Det er jo noe helt annet enn å si at folk skal fortsette å prøve til de får en prinsesse Anonymous poster hash: 9f663...148
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Replikken i seg selv er det jo ikke noe galt i, vi er mange som er likegyldige til kjønn. Kanskje hun har opplevd mye mas rundt dette med kjønn, så kan du sikkert plusse på en del hormoner - derfor stram mine. Ingen big deal vel, et uansett ingen andre enn hun selv som vet hvorfor hun hadde "stram mine" da hun sa de var glade uansett kjønn. Det hadde tross alt vært verre om hun sa hun var deppa fordi det var gutt/glad hun slapp å få jente. Anonymous poster hash: 15104...a70
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Du svarte ikke feil, men fra selv å ha to gutter var jeg møkk lei de som kommenterte at "det blir sikkert en jente neste gang" eller "....Ååå. ...Da får dere bare fortsette å prøve til det blir ei prinsesse etc...." Anonymous poster hash: dcd8f...97a Ehh, hun sa jo bare "å så kjekt". Det er jo noe helt annet enn å si at folk skal fortsette å prøve til de får en prinsesse Anonymous poster hash: 9f663...148 Herregud da kjerring..vet det, men kanskje hun bare var livredd samme kommentaren og kom i forkjøpet med den standardkommenarten at de er glad for hva de får uansett. makan! Anonymous poster hash: c4022...047
Roheryn Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Sikkert et utslag av litt for mange medfølende klapp på skulderen over at det ikke ble jente. Selv var jeg dritlei av alle overstrømmende reaksjoner da vi ventet jente sist, det var liksom ikke måte på hvor heldig jeg var som fikk prinsessa på første forsøk... i hormonrus kunne jeg godt funnet på å svare noe lignende 😛
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Hun var nok noe fintfølende - men kanskje hun også følte seg truffet? Ikke vet jeg. Jeg har nylig født jente nr. 2, og fikk høre div kommentarer som "gutten kommer nok neste gang", "oida, da MÅ dere jo få en tredje, og håpe det blir gutt", "er det ikke litt trist å ikke få en gutt denne gang?"Jeg kunne bli ganske irritert om noen nevnte dette med å "måtte" få en gutt, men jeg skjulte det. Jeg var den typen som "ble glad uansett kjønn", men da det viste seg at vi ventet en jente til, skal jeg innrømme at jeg følte meg svevende lykkelig, og litt lettet. Så utrolig økonomisk med samme kjønn! Alle klær kan arves videre, ingenting av leker eller utstyr må byttes ut (jeg mener at rosa er en jentefarge, men at en gutt selvfølgelig får rosa om han ber om dette).Jeg ville nok følt samme lykken og gleden med gutt, men lettelsen ville nok uteblitt, men det får jeg trolig aldri vite, da vi føler det holder med våre to jenter Anonymous poster hash: 6b9e6...efd
Meg og alle gutta Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Jeg venter gutt nr 3. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har ønsker meg det ene eller det andre og at det ikke spiller noen rolle. Like glad for hvert barn uavhengig av kjønn. MEN... Jeg er dritt lei av de kommentarene som er nevnt ovenfor. Har hørt de fleste fra familie og venner. "Satser på ei jente denne gangen" "Nå kommer jenta vet du" "Bare å fortsette å prøve så kommer prinsessa til slutt" "De kan ta feil på ultralyd vet du, løpet er ikke kjørt" "Enda en gutt, jaja" Osv... Jeg blir faktisk ganske lei av å høre sånne kommentarer. Føler at det liksom ikke er like stas med denne babyen bare fordi det er en gutt. Vi gleder oss kjempe masse, men har opplevd at spesielt familie virker skuffa over at det ikke er ei jente på vei. Sikkert gøy med en av hver, men er jo like stas uansett. Alle har jo forskjellige personligheter selvom de har samme kjønn. Hun sa det nok for å komme deg i forkjøpet I tilfelle det kom nok en kommentar om kjønnet til babyen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Det var i alle fall ikke MÅTE på hvor overstrømmende positive folk var da vi ventet nr 2 og det var gutt. Hadde jente fra før. Skikkelig jackpot, liksom... Anonymous poster hash: f9d56...9d1 Samme her. 😊 Men så er det jo strålende kjekt. Og jeg velger å tro at alle hadde vært like overstrømmende positive om vi fikk jente nr 2. 😊 Min bror fikk nettopp jente nr 2, og vi var overstrømmende positive til hvor kjekt det ble for storesøster å få en lillesøster. På samme måte som vir var overstrømmende positive til min søster som fikk en av hver. Jeg vet jo at det kanskje ikke stemmer, men Jeg velger å tenke på det som at alle er like positivt overstrømmende uansett om det er nr 2 av samme kjønn eller det andre kjønnet man får. For det ER jo like stas, man bare bruker andre ord. 😊 Anonymous poster hash: a88f3...909
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Du svarte ikke feil, men fra selv å ha to gutter var jeg møkk lei de som kommenterte at "det blir sikkert en jente neste gang" eller "....Ååå. ...Da får dere bare fortsette å prøve til det blir ei prinsesse etc...." Anonymous poster hash: dcd8f...97a Ehh, hun sa jo bare "å så kjekt". Det er jo noe helt annet enn å si at folk skal fortsette å prøve til de får en prinsesse Anonymous poster hash: 9f663...148 Herregud da kjerring..vet det, men kanskje hun bare var livredd samme kommentaren og kom i forkjøpet med den standardkommenarten at de er glad for hva de får uansett. makan! Anonymous poster hash: c4022...047 Makan kan jeg og si. Ikke noen grunn til å være ufin fordi om jeg er uenig med deg. Kjerringkommentaren din kunne du glatt spart deg Anonymous poster hash: 9f663...148
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Samma det vel, unge er unge! Anonymous poster hash: b27f1...07c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #18 Skrevet 22. juni 2015 Samma det vel, unge er unge!Anonymous poster hash: b27f1...07c Ja, og gulost er gulost Anonymous poster hash: cc99b...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå