Gå til innhold

Overvektig og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i gang med prøving og siden jeg er ca 25kg overvektig, lurer jeg på om det er noe spesielt jeg bør tenke på? Jeg har hatt et spiseproblem (trøstespising) tidligere, men det er ok nå. Jeg har bare ikke klart å gå ned igjen i vekt til min normalvekt. Jeg skal selvfølgelig ikke spise for to i svangerskapet. Hvordan har dere andre overvektige opplevd svangerskap med deres ekstra kilo? Jeg vurderer å begynne med lett trening for at formen skal bli bedre. Ikke noe stort opplegg, bare gå turer og evt yoga e.l.

Anonymous poster hash: 0d7c4...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis som om du prøver, nok proteiner og masse grønnsaker. Trim som i gåturer, yoga og litt styrke for rygg, mage og bekken er bra. Det burde du selvfølgelig gjøre når du er så stor. Ikke spis alt for mye og ikke spis mindre enn 2000 kcal for da går kroppen fort i dvalemodus men start med å gå turer, sett deg gjøremål utenfor huset som tvinger deg ut. Ikke vent på at samboer skal kjøre i butikken etc.

Når du er så overvektig som det vil kroppen antagelivgis regulere seg litt så du går litt ned i vekt men spis i alle fall "gravidmat" som spinat, sardiner, valnøtt, fisk osv. Søk opp "foods for conception" og prøv å få det inn i dietten din. Jeg spiste mye bedre etter at jeg ble gravid og gikk litt ned i starten før vann og baby tok meg igjen. Jeg spiste mye mer riktig med en gang det var noen andre enn meg som skulle ha næring. Er spent på å se hvor mye jeg går ned etterpå. Har investert i sporty vogn og har ambisjoner om å amme for å øke kaloriforbrenningen så få vi se.

Anonymous poster hash: 7af62...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...