Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Gruer meg til resten! 8-åringen har blitt så utrolig frekk!!! Svarer meg frekt tilbake, ler av beskjeder og driter i konsekvenser! Hva gjør jeg galt?? Storebror har aldri vært sånn! Har gitt han 20 beskjeder om å vaske seg og kle på seg, han bare surrer! Like mange beskjeder om å la katten være, senest for fem minutter siden sto han og vridde fjeset rundt på den! Anonymous poster hash: 32407...c1d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Sett deg ordentlig ned å snakk med ham. Ikke bare korte beskjeder. Si hva som er forventet av ham, om å vise respekt, hva som gjør dagen bedre for alle (godt humør og samarbeide, ikke respektløshet og krangel) osv. Anonymous poster hash: d6f4d...e7e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Sett deg ordentlig ned å snakk med ham. Ikke bare korte beskjeder. Si hva som er forventet av ham, om å vise respekt, hva som gjør dagen bedre for alle (godt humør og samarbeide, ikke respektløshet og krangel) osv. Anonymous poster hash: d6f4d...e7e Har gjort det før, men kan prøve igjen. Da er han så god og sier unnskyld og ser ut til å mene det, men så går det ikke lang tid før det er igang igjen! Anonymous poster hash: 32407...c1d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Noen barn kan man sette seg ned og snakke med og ikke minst oppnå forståelse og en forbedring i adferd, og noen barn må ha handlinger og konsekvenser for å forstå at de voksne mener alvor når de snakker til dem. Det kan virke som at gutten din ikke er så motakelig for snakk, og da ville jeg prøvd med konsekvenser som f.eks fjerne pc tid når han ikke hører på deg mm. Prøv deg frem litt så ser du hvilke goder som er så viktige for han at han forstår fordelen ved å høre etter. Anonymous poster hash: 0022b...ba1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Mishandling av dyr er veldig varsel lampe hos barn.. Du burde også fjerne katten fra han om han plager den. Dette burde du følge nøye med På og kanskje snakke med lege om samtaler med bup etc? Anonymous poster hash: 90747...987
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Boka De utrolige årene er et godt verktøy. Anonymous poster hash: 9c5c1...a28
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Jeg ville aldri gitt 20 advarsler. Her hadde det vært nok med et par ganger, og så hadde jeg gjennomført konsekvensene. Hadde han fortsatt etterpå, hadde konsekvensene blitt mer alvorlig. Bruk tid på kveldene til å tenke igjennom hvilke konsekvenser du ønsker å gi, hvilke konsekvenser som du tror vil være mest effektive, osv., og lag klare regler som både du og han vet om. Gjennomfør alltid! Han forstår fort hvis det bare ligger i munnen din, og da blir ordene bare oppfattet som tomme trusler og han vil oppleve at han ikke trenger å bry seg om det du sier. Jeg ville og, som hun over sett på "De utrolige årene". Anonymous poster hash: 3a669...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå