Gå til innhold

Stolt av sønnen min


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 10 år.

I går var de en gjeng barn fra skolen og klassen hans på en stor lekeplass i nabolaget. Da registrerte han at to av jentene (Kari og Tea) drev og baksnakket en tredje (Eli). Etter en stund spurte Eli om å få tilbake en genser hun hadde glemt hos Kari, og da spurte kari og Tea om hun var dum i hodet, og at det ikke var hennes genser, men Kari sin, for de hadde like. De sa hun var frekk som kom og skulle lure til seg Kari sin genser, og de fikk sønnen min sin kamerat Fredrik med på sitt parti. Han syntes gså hun var frekk.

 

Eli sa at det var dumt gjort av dem å si det, siden hun og Kari jo var bestevenninner, men da bare lo Kari og Tea hånlig av henne.
Da ble min sønn sint og spurte hvorfor de var så slemme mot Eli - og at det måtte de bare se og slutte med.

 

De tre andre vendte seg da mot ham og sa: "Å, jasså, så du er på hennes parti nå?"

"Jeg er i hvert fall ikke på parti med folk som er slemme, og Eli har jo ikke gjort noe galt" hadde han svart.

 

Etter å ha rost ham kraftig da han fortalte meg dette i går kveld, spurte jeg retorisk om han ikke var redd for å bli utesteng siden han tok parti med den ene mot de mange, men det var han overhodet ikke redd for. Han var bare sint på de to jentene og syntes det var utrolig slemme og fortjente å få høre det.

 

 



Anonymous poster hash: 975b7...bcd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig! Skjønner godt at du er stolt💙For en flott gutt du har.

Skrevet

Flott gjort! Tydelig at han har gode rollebilder i heimen, og ikke minst at han er å trygg på seg selv:)

Skrevet

Så flott jord av gutten din! Slike trenger vi flere av 💜💜

Skrevet

Men hvordan vet han at hun ikke prøvde å lure til seg en genser, da?

 

Anonymous poster hash: 12fdf...95c

Skrevet

Men hvordan vet han at hun ikke prøvde å lure til seg en genser, da?

 

Anonymous poster hash: 12fdf...95c

Han trodde henne.

 

Anonymous poster hash: 975b7...bcd

Skrevet

 

Men hvordan vet han at hun ikke prøvde å lure til seg en genser, da?

 

Anonymous poster hash: 12fdf...95c

Han trodde henne.

 

Anonymous poster hash: 975b7...bcd

 

Og jeg tror han gjorde rett i det. Høres ut som en merkelig måte å skaffe seg genser på. Uansett var det hun som ble plaget, ikke de to andre.

 

Anonymous poster hash: 975b7...bcd

Skrevet

Flott gjort! Tydelig at han har gode rollebilder i heimen, og ikke minst at han er å trygg på seg selv:)

Ja, jeg håper og tror jo han har det - dette med trygghet på seg selv er nok nesten det viktigste. han er ikke så trygg på egne evner når det gjelder skolearbeid, men at han er er kul og populær er han liksom ikke i tvil om, så han er derfor ikke redd for å vise at han mener det motsatte av flertallet - det kan liksom uansett ikke rokke ved hans etos :-)

Pappaen hans og jeg har også alltid lagt vekt på dette med hvor utolig kule sånne store, greie gutter er, mens de som er slemme mot andre, særlig mot de som er svakere eller mindre enn dem selv, snarer er svake og ynkelige.

 

Anonymous poster hash: 975b7...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...