Gå til innhold

hvorfor kaller enkelte Bærum for blærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: e107f...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi folk fra Bærum er kjent for å være blærete? 😉

Anonymous poster hash: 5c18c...191

Skrevet

Fordi folk har et utrolig behov for å trykke ned mennesker til føler seg mindreverdige overfor.

Anonymous poster hash: ef8b6...33c

Skrevet

Fordi i lille lørdag sangen så sier de blærum soss for dæ min venn

😛😛😛

Anonymous poster hash: 5b200...d45

Skrevet

Fra Bærum, eller innflyttere? Mitt inntrykk er at mange vil bli "bæringer" og er litt finere enn andre.

Skrevet

Vi skal flytte dit, og absolutt ALLE sier "blærum" og spørr om vi skal dra dit for å bli blærete... Kjenner jeg er drit lei allerede før vi er flyttet, og jeg ante ikke at det var en "snobbe-plass" som alle sier. 

Har også lurt på hvorfor alle sier blærum, men nå skjønner jeg jo det. Så får heller tiden vise hvordan de er, men tviler på at de er så ille som alle skal ha det til.

Anonymous poster hash: 5d5bb...19a
Skrevet

Fordi folk har et utrolig behov for å trykke ned mennesker til føler seg mindreverdige overfor.

Anonymous poster hash: ef8b6...33c

Det kan nok ofte stemme. Der jeg bodde tidligere kom det ofte mye folk fra Bærum, der ble begrepet brukt fordi mange av dem rett og slett oppførte seg forferdelig blærete, som om de var bedre enn andre, de krevde urimelig service osv. Eller om du vil, rett og slett ufordragelige, frekke og uhøflige.

Men der jeg bodde før så var folk også oppegående nok til å differensiere, så det var snakk om folk fra Bærum og blærer fra Bærum. To vidt forskjellige ting :)

Anonymous poster hash: f7021...01c

Skrevet

Tidligere var kjenningsbokstavene for en Bærumsregistrert bil BL. Mange som snobbet oppover sørget for å få registrert nybilen sin i Bærum for å få BL-skiltene fordi de mente det var "finere" enn Oslos CE-skilter. BL-registrerte bruktbiler hadde høyere pris enn tilsvarende biler med andre bokstaver, av samme grunn. Kombinert med at bæringene har et visst rykte for å være blærete var veien til "Blærum" kort.

Anonymous poster hash: fc164...602

Skrevet

De jeg kjenner som bor i Bærum og er bløtere er alle flyttet hit. De jeg kjenner som er født her er helt normale, hva enn det er😊

Skrevet

Tidligere var kjenningsbokstavene for en Bærumsregistrert bil BL. Mange som snobbet oppover sørget for å få registrert nybilen sin i Bærum for å få BL-skiltene fordi de mente det var "finere" enn Oslos CE-skilter. BL-registrerte bruktbiler hadde høyere pris enn tilsvarende biler med andre bokstaver, av samme grunn. Kombinert med at bæringene har et visst rykte for å være blærete var veien til "Blærum" kort.

Osloskilter er vel DD, DE osv? CF, CE osv er vel ute i Lillestrøm Etc?

Men ja, det er mer populært med BR-skilter fordi de er registrert i Bærum.

Anonymous poster hash: 6137e...0ec

Skrevet

Apropos bilskilter, nå er det jo BS for Bærumsbiler....og ja tenker de er full av bullshit og ;)

Anonymous poster hash: 5b200...d45
Skrevet

Jeg kjenner bare en derfra, og han er virkelig blærete ;) Skikkelig sossegutt, glatt sleik og spisse sko, og ellers så sossete at jeg måtte flire ;)

Anonymous poster hash: f8f98...417

Skrevet

Her på Tjøme så skiller hyttefolket fra Bærum seg ut og lever virkelig opp til blærums begrepet :D Men jeg skjønner jo at de ikke er representative for resten av Bærumsbefolkningen.

Anonymous poster hash: d5a07...6c4
Skrevet

Osloskilter er vel DD, DE osv? CF, CE osv er vel ute i Lillestrøm Etc?

Men ja, det er mer populært med BR-skilter fordi de er registrert i Bærum.

Anonymous poster hash: 6137e...0ec

Da Bærum hadde BL for herrens mange år siden var Oslo på C-serien.

Skrevet

Vi bor i Bærum. Folk er ikke mer blærete her enn andre steder, men "alle" rundt oss er godt utdannet i gode jobber og har det meste "på stell". Dessuten er de svært oppegående og kjempehyggelige mennesker. Fineste stedet i verden for barna våre å vokse opp i!

Anonymous poster hash: 94c3d...2da
Skrevet

Aktive mindreverdighetskomplekser.

Skrevet

Jeg vokste opp i en liten sørlandsby og hver sommer ble byen invadert av Bærumsungdommer . Mye pappagutter som var på pappa's hytte, med pappa's båt og som viftet med pappa's bankkort. Overlegne, frekke og lite hyggelige rikmannsunger som trodde alle sto til tjeneste for de. Så Blærum er et velkjent kallenavn for de som vokste opp der. Rett og slett et gammel kallenavn som sitter, selv om ting har forandret seg

Anonymous poster hash: 8aabc...2be
Skrevet

Jeg vokste opp i en liten sørlandsby og hver sommer ble byen invadert av Bærumsungdommer . Mye pappagutter som var på pappa's hytte, med pappa's båt og som viftet med pappa's bankkort. Overlegne, frekke og lite hyggelige rikmannsunger som trodde alle sto til tjeneste for de. Så Blærum er et velkjent kallenavn for de som vokste opp der. Rett og slett et gammel kallenavn som sitter, selv om ting har forandret seg

Anonymous poster hash: 8aabc...2be

Var vitne til ein slik type ein gong eg var på sørlandsferie.  Han hadde fortøyd pappas store båt ved sida av eit stort skilt der det stod at ein ikkje måtte legge til, medan han og kompisane var avgarde for å handle seg nokon iskalde.  Rutebåten tuta då den ikkje fekk legge til kai, og typen kom ruslande og ropte "chill'n a, jeg kommer!"  - Skjønar kvar uttrykket kjem frå!

Skrevet

Gamle fordommer som stemmer skremmende godt med virkligheten.

Anonymous poster hash: 1d2aa...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...