Gå til innhold

Noen som kan noe om pergotime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har naturlig Eggløsning men har fått Pergotime av gynekologen. Står at jeg skal ta de fra dag 2-6.

Leser at de fleste tar fra dag 5-9??

Noen som vet hvorfor og hva grunnen er til å ta de tidlig vs sent?

Anonymous poster hash: c81f1...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvilke dager jeg tok pergotime, men jeg fikk sen eggløsning og har lest det skjer med mange (altså eggløsningen skjedde 3-4 dager etter det som sto på planen). Så vær obs på det :)

Anonymous poster hash: 8ab07...a3f
Skrevet

Jeg tok mine på dag 4-8 med første barn, var til en ny gynekolog når vi skulle ha barn nr 2. Da tok jeg de på dag 2-6. Ble barn begge ganger på første forsøk.

Skrevet

Jeg tok pergotime fordi jeg ikke hadde eggløsning, og da fra dag 4 mener jeg å huske (måtte lage mensen med provera...)

Det er vel ikke så mye poeng å ta det om du har eggløsning, men om han vil du skal ta det fra dag 2 er det kanskje for å fremskynde eggløsningen og forkorte syklisten?

Anonymous poster hash: c5a7b...438

Skrevet

Jeg spurte ikke om hvilken dag som var best å ta de på. Er ikke kjent med Pergotime men har lest litt på forum og så der at de fleste tar fra dag 5-9 feks..

Så stusset på hva forskjellen var ved å ta de dag 2-6...

Skrevet

Andre med erfaringer?

Skrevet

Jeg tok fra 5-9. Hadde naturlig eggløsning, men tok det som "sikring" i forbindelse med inseminering. Så tok jeg eggløsningssprøyte når jeg fikk positiv el-test.

Leste også litt begge deler om når man skulle ta, men gynekologen sa 5-9 og det klaffet perfekt med min normale syklus (fikk el på dag 16, hvilket er normalen min). Mulig det har med når i syklusen du normalt har eggløsning - det er sikkert en fordel om det går synkront?

Anonymous poster hash: 992c3...793

Skrevet

Må man ta eggløsningssprøyte ved insiminering ved bruk av pergo?

Skrevet

Må man ta eggløsningssprøyte ved insiminering ved bruk av pergo?

Man må ikke, men det er lurt for å være helt sikker på at egget slippes til rett tid. Frossensæd lever jo betydelig kortere enn fersk (ca 1 døgn maks), så det er viktig at ikke egget somler... eggløsningstestene viser jo bare at egget er klart for slipp, ikke om det faktisk slippes rett etterpå.

Anonymous poster hash: 992c3...793

Skrevet

Jeg tok pergotime og fikk trillinger...!

Anonymous poster hash: 43dc3...ca7

Skrevet

Trillinger??

Jeg har el på dag 20 :-(

Skal Pergo da kanskje hjelpe til med tidligere EL siden de skulle tas fra dag 2-6?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...