Gå til innhold

Ny hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt flere hunder, hvor lang tid gikk det før dere kjøpte en ny hund etter at den forrige døde?

Vi har akkurat avlivet hunden vår, og ønsker oss etterhvert en ny hund. Er det klokt å la sorgen etter den forrige legge seg først? Eller vil en ny hund gjøre det lettere å gå videre?

Det er helt tomt og rart uten hunden vår her. Sorgen er stor i hele familien, og vi kjenner alle på tomrommet etter vår kjære hund. Vet at sorgen blir mindre med tiden, men det er vanskelig å vite når det er riktig å gå til anskaffelse av en ny hund.

I tillegg ligger redselen i bakhodet om at hvis vi kjøper en ny hund må vi igjennom dette en gang til.

Anonymous poster hash: 86afd...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt blanda der, hopper man fort på ny hund spesielt samme rase og utsende så kan man innbilt seg de er like og få en overaskelse. Vet om noe som da endte opp med en uoppdratt hund som ikke hadde det bra.

Men skal man like gjerne ha hund så ser jeg ikke vitsen å vente, for de gjør hverdagen litt bedre .

Poenget er at man ikke får 2 like hunder, og en hval vil kreve mye mer enn den dere hadde. Viktig å barn og forstår, blir som å få et barn til om dere får valp.

Lykke til, hadde kjøpt ny hund etter en samtale med familien ☺

Anonymous poster hash: 87ae4...8c7

Skrevet

Vi avlivet vår gamle hund i begynnelsen av mai :(Noe av det tristeste jeg har gjort.

Usikre på om vi vil ha ny hund. Gjør det som føles rett for dere.

Anonymous poster hash: 5ce50...f79

Skrevet

Takk for svar!

Det blir en annen rase denne gangen, det føles mest riktig.

Så trist å høre at dere også måtte avlive hunden deres. Det er helt fryktelig selv om man vet at man gjør det man burde.

Anonymous poster hash: 86afd...97a

Skrevet

Hos oss var ny hund på plass før den gamle vandret heden. Ganske uaktuelt å være uten hund.

Anonymous poster hash: 84995...c0a

Skrevet

Kjøpte ny hund et par dager etter at den gamle døde.

Hjalp veldig på sorgen.

Anonymous poster hash: 0a881...3d3

Skrevet

Tok fem år. Fant aldri den rette hunden. Så på maaaange valper og voksne hunder. En tilfeldighet gjorde at jeg oppdaget et kull med blandingsvalper som skulle selges. Jeg skulle bare titte og min hund løp meg i møte og krøp opp på fanget mitt og nektet å gå ned. Han valgte meg og i dag syv år etter angrer jeg ikke.

Anonymous poster hash: aefce...be4

Skrevet

for min del så lettet det på sorgen å gå å vente på en ny, selv om den hunden aldri ville erstatte den som døde selvsagt. Man må jo ofte vente en stund før man får seg en ny også, så det er ikke så dumt å begynne letingen ganske tidlig.

Skrevet

Nå har jeg enda ikke måtte avlive hund, men for min del er det uaktuelt å være uten hund. Så vil alltid være hund i hus her, nå har jeg såpass mange hunder at det vil alltid være noen igjen når en vandrer. Med mindre det skjer en total katastrofe vel og merke.

Har hatt hest i årevis, og der har det alltid blitt kjøpt ny relativt kort tid etter jeg har måtte avlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...