Gå til innhold

Hvor lenge er det ok å sove sammen med barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg på samme rom. Til ungen er 1,5?

Når kan søsken dele rom? Forsvarlig at en toåring og en fireåring deler rom når foreldrene har soverom vegg-i-vegg og kan følge med på lyder osv?

Anonymous poster hash: 0c4c3...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var litt over 2 år,men han sov der så lenge pga vi hadde bare et rom i den gamle leiligheten :) men hvis jeg kunne byttet før hadde han vert rundt 9-10mnd

Skrevet

min var litt over 2 år,men han sov der så lenge pga vi hadde bare et rom i den gamle leiligheten :) men hvis jeg kunne byttet før hadde han vert rundt 9-10mnd

Med første, ga vi eget rom da hun var halvannen mnd. Funket godt. Men har ikke nok soverom denne gang :P

Anonymous poster hash: 0c4c3...4c6

Skrevet

Begge mine har flyttet ut av foreldrerommet når de var 6-7 mnd og jeg sluttet å amme på natt. Når yngstemann flyttet ut var det over på storebror sitt rom. De deler rom enda, er 3 og 5.

Skrevet

Vi har bare ett soverom, så 2-åringen sover med oss.  ;) Til og med i senga vår, da hun hyler så mye om natta og vi orker ikke stå opp hele tiden. 

Anonymous poster hash: 55f37...22c
Skrevet

7-åringen som på samma rom som meg. Men vi har desverre ikke noe annet valg, da vi bare har ett soverom. Fungerer fint. :)

Anonymous poster hash: 9d9c1...2cb

Skrevet

Her ble lillesøster flyttet inn til storebror når hun var 7 mnd, han er 1 år og noen få uker eldre enn henne.. Hun startet å våkne når vi gikk inn på rommet, når vi snudde oss i senga osv, hun sov svært dårlig med andre ord.. Samtidig hadde hun enda mat på natt, så vi var usikre, men vi testet det ut, storebror registrerte så smått att lillesøster gråt etter mat i starten, så ble han vant til det innen en uke, så han sov tross gråten hennes. Funket veldig godt for familien vår.. Men man kan jo ikke sammenligne unger heller, så er kanskje noe som bare må testes ut?

Skrevet

Her ble lillesøster flyttet inn til storebror når hun var 7 mnd, han er 1 år og noen få uker eldre enn henne.. Hun startet å våkne når vi gikk inn på rommet, når vi snudde oss i senga osv, hun sov svært dårlig med andre ord.. Samtidig hadde hun enda mat på natt, så vi var usikre, men vi testet det ut, storebror registrerte så smått att lillesøster gråt etter mat i starten, så ble han vant til det innen en uke, så han sov tross gråten hennes. Funket veldig godt for familien vår.. Men man kan jo ikke sammenligne unger heller, så er kanskje noe som bare må testes ut?

En på 7 mnd og en på 1 år og noen uker? Hvordan går det an?

Anonymous poster hash: 79201...224

Skrevet

Her ble lillesøster flyttet inn til storebror når hun var 7 mnd, han er 1 år og noen få uker eldre enn henne.. Hun startet å våkne når vi gikk inn på rommet, når vi snudde oss i senga osv, hun sov svært dårlig med andre ord.. Samtidig hadde hun enda mat på natt, så vi var usikre, men vi testet det ut, storebror registrerte så smått att lillesøster gråt etter mat i starten, så ble han vant til det innen en uke, så han sov tross gråten hennes. Funket veldig godt for familien vår.. Men man kan jo ikke sammenligne unger heller, så er kanskje noe som bare må testes ut?

En på 7 mnd og en på 1 år og noen uker? Hvordan går det an?Anonymous poster hash: 79201...224

1 år og noen uker eldre står det.

Anonymous poster hash: ee810...b0b

Skrevet

Eldste sov på vårt rom til nærmere to år, minste til fem års alder.

Anonymous poster hash: 1c9c4...96b

Skrevet (endret)

Les en tur til du ;) Jeg skrev at det var 1 år og noen uker mellom ungene våre :)

Men kjenner noen som har barn det er 9 mnd mellom, yngste er født en mnd for tidlig, så mora ble med andre ord gravid igjen 1 mnd etter fødsel.. Alt er mulig ;)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ene ungen sov mer eller mindre i vår seng til hun var nærmere to år. Minstemann er t år nå og sover også i vår seng. Han få regent rom i løpet av kort tid.

Skrevet

Les en tur til du ;) Jeg skrev at det var 1 år og noen uker mellom ungene våre :)

Men kjenner noen som har barn det er 9 mnd mellom, yngste er født en mnd for tidlig, så mora ble med andre ord gravid igjen 1 mnd etter fødsel.. Alt er mulig ;)

Jeg har kusiner som er født i samme år, min tante ble gravid 6 uker etter fødsel :P

Helt utenfor tema ;) Min lå med oss til hun var 11 mnd, og senere når vi gikk fra hverandre hadde vi bare et rom, så vi delte rom frem til hun var 8 år :) Gikk fint det :)

Anonymous poster hash: 1fdee...fee

Gjest Turid87
Skrevet

Det er ok å sove sammen med barnet så lenge barnet synes det er greit. Jeg sover med min 2-åring, hun snakker litt om å sove alene nå, og har prøvd et par ganger så kanskje hun snart er klar. Enn så lenge nyter jeg nærheten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...