Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kun min far som lever, min mor døde da jeg var ungdom.

Far giftet seg på nytt og nye konen hadde en voksen sønn.

Mine barn har kun kjent henne som "bestemor", dog vi barna har alltid kjent på en skjevfordeling mellom han og oss to.

Han har fått bil, mnd penger i flere år osv.

Men så lenge de har vært snille mot ungene har jeg ikke sagt noe.

Nå har stebroren min fått seg dame med to barn og min far og stemor har snudd helt om.

De er på ferie med dem, feirer jul med dem, er og ser på deres barn i 17. mai tog, er på sommeravslutninger med dem osv.

Dette har de ikke gjort mot sine egne barnebarn, knapt nok. Men likevel vært snille besteforeldre og hatt de med på hytta på fjellet osv.

Mine unger er redd for de to andre da de er ganske krevende/sutrete etc, og får ingen restriksjoner hjemme. Ser de blir spake rundt dem.

Vel, i dag får jeg mld av min nye "svigerinne" og stemor hvor det står: Hei. Hva gjør dere? Vi er på fjellet og koser oss. Ungene har fått innviet sin egen nye hytte i dag (anneks), og et bilde av dette. Vi STORKOSER oss og ungene er storfornøyde.

Ha en fin dag. Pappa hilser.

Altså da har de bedt med de opp på hytta og innviet et nytt anneks som dems nye hytte (stebesteforeldre-barna), og ikke samtidig bedt med deres egne barnebarn.

Svigerinne la ut bilde av ungene på hytta også, hvor d stod: Så gøy for ungene med egen hytte!

Jeg merker jeg får lyst å trekke meg vekk fra dem. Ekstra sårt at mamma er død i dag! Hun hadde elsket å ha med sine egne barnebarn også!

Anonymous poster hash: c2b7e...4f9

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Så absolutt! Så sært av de andre, så vondt for deg. Huff, kjenner klumpen i halsen på dine vegne.

Stor klem til deg!

Skrevet

Takk for forståelsen❤️

HI

Skrevet

Direkte ufint..... Hadde villet sagt hva jeg tenker til min far...

Anonymous poster hash: d2417...6ea

Skrevet

Klem til deg HI. Mannfolk mister dessverre vettet i det pi**** står og de finner seg noe nytt! Sorry.... det virker som de blir helt hjernevasket og glemmer sitt eget :(

Skrevet

Snakk med de!!! Fortell hvordan du føler. Kommunikasjon er nøkkelen til mye. Ikke sikkert de tenker over dette og at det ikke er vondt ment.

Snakk med faren og stemoren din!!!

Skrevet

Synes du skal snakke med far din om kva du føler rundt dette.  Det er han som må stå opp for familien sin.  Sjølvsagt burde "stemor" di ha tenkt på det og, men ho er nok seg sjølv og sine eigne nærast.  Synes som KellyTaylor det er heilt utruleg korleis mange menn kan sette sin eigen familie til sides når dei får seg ny dame.  - og nyedama burde og sjå korleis dei skjeivfordelar. Skjønar godt at dette gjer vondt, klem til deg.

Skrevet

Du må snakke med faren din. Ikke sikkert det vil gjøre noen nytte. Han høres kjerringstyrt ut.

Anonymous poster hash: 82ea9...47f

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Ja, jeg hadde reagert! I bøtter og spann!

Tror jeg ville spilt dum og svart henne:

Så gøy! Egen hytte til alle barna, det tror jeg Ola og Kari (altså dine barn, hi) kommer til å elske når de kommer på hytta :) <3

Om hun da prøver å si den bare er til hennes barn ville jeg tatt et hardt og brutalt oppgjør med faren min!

Skrevet

Takk for svarene deres❤️

Jeg er litt redd for å ta det opp da jeg ikke ønsker å påtvinge noen vårt selskap.

I mitt hode er dette basalkunnskap som jeg rett og slett ikke aner hvordan skal nås inn når det ikke ligger der latent.

Og dersom jeg reagerer på dette kommer nok min stemor til å reagere sterkt og sikkert være enda mer med de andre.

Min far blir lurt i stry, men han forstår ikke det selv.

Fikk forresten et bilde til nå til min tlf, med bilde av min far hvor det stod: Pappa er bare ett stort glis nå.

Hadde mamma levd hadde jeg aldri hatt med de å gjøre😢

Skrevet

Hvis pappa hadde gjort noe slik så hadde jeg tatt meg en lang prat med ham om hvor sårt det var! :( 

Klem <3

Anonymous poster hash: a347e...c06
Skrevet

Huff får helt vondt av det du opplever. Det er absolutt ikke greit i det heletatt.

Håper du tar en prat med din far å forteller han hvordan dere opplever dette, skikkelig urettferdig.

Klem til deg! Håper det ordner seg <3

Anonymous poster hash: e0c59...5b5

Skrevet

Virker også som at stemor og "svigerinna" forsøker å GNI det inn....

Skrevet

Takk for svarene deres❤

Jeg er litt redd for å ta det opp da jeg ikke ønsker å påtvinge noen vårt selskap.

I mitt hode er dette basalkunnskap som jeg rett og slett ikke aner hvordan skal nås inn når det ikke ligger der latent.

Og dersom jeg reagerer på dette kommer nok min stemor til å reagere sterkt og sikkert være enda mer med de andre.

Min far blir lurt i stry, men han forstår ikke det selv.

Fikk forresten et bilde til nå til min tlf, med bilde av min far hvor det stod: Pappa er bare ett stort glis nå.

Hadde mamma levd hadde jeg aldri hatt med de å gjøre

Det er ikkje å trenge seg på å ynskje at barna dine får vere med bestefaren sin.  Men eg synes far din må slutte å vere så "dott", det er først og fremst han du bør snakke med, synes eg.  Fortel rett fram kva du føler om denne forskjellsbehandlinga,  mannfolk er ikkje alltid så flinke til å sjå det når andre kan bli såra, og heller ikkje så gode på å ta hint.  -Men til den siste meldinga kan du jo svare at "det hadde vore kjekt å vore der saman med dykk." 

Skrevet

Virker også som at stemor og "svigerinna" forsøker å GNI det inn....

Trur heller dei berre er entusiastiske, og ikkje skjønar at dette er sårande for HI.  Ikkje alle ser lengre enn nasen rekk, får ikkje tru at dei er direkte ondskapsfulle.

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med faren din og stemoren din samtidig. Din far er trolig en feig mann som ikke tør ta noe oppgjør med din stemor og som kanskje heller ikke ønsker å gjøre. I beste fall er de begge to bare veldig korttenkte. Din stemor prøver jo på sitt noe klumsete vis å inkludere deg, jeg tror ikke de forstår at de forskjellsbehandler som de gjør og skaper den avstanden de gjør. Jeg tror ikke de er klar over hvilke signaler de sender ut.

Når det er sagt - ikke forvent deg noe som helst fra dem. Om du greier å legge fra deg forventninger så vil du bli mindre skuffet i fremtiden (snakker av erfaring - har samme type far...).

Anonymous poster hash: bedbd...d73
Skrevet

Det er faren din du bør være sint på. Stemoren din er bare glad i sønnen sin og barnebarna sine. At faren din ikke har vist deg og dine barn den samme oppmerksomheten kan du ikke skylde henne for. Snakk med faren din og fortell ham hvordan dette føles. Evt får du spille litt dum og skrive som en over her foreslo, at dine barn også gleder seg til å innvie annekset. Ta det som en selvfølge at dine barn også skal inkluderes.

Anonymous poster hash: 5abf4...85c

Skrevet

Så mange svar-tusen takk🙏🏼❤️

Det er ikke barnebarna til stemoren min heller, det er sønnen hennes sine stebarn.

Jeg synes det er ekstra sårt at de har de fast en gang i uken også. De har aldri hentet mine i verken bhg eller skolen.

De sier at de har litt ekstra hjerte for dem da de er litt vanskelige.

De har hatt ungene samtidig også, og mine reagerer på at de får spise kun brødskiver med nugatti, da de ikke liker annet. Ingen andre pålegg enn kun nugatti. Til frokost og middag.

Nei, huff jeg vet ikke jeg. Er bare så sårt, er redd for å ta det opp. De har alltid beskyttet stebroren vår fordi han har slitt med å holde på jobber osv.

Vi har ikke hatt noe annet valg enn å klare oss selv, og det skulle bare mangle.

De er ikke så enkle å kommunisere med. For mitt normale er ikke deres normale.

Nei, i dag må dere ha meg unnskyldt, men jeg er lei meg😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...