Gå til innhold

Klarer ikke å kutte dagsoving. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er tvillinger på akkurat tre år. Hvis de ikke sover i barnehagen, legger de seg ned på gulvet i gangen hjemme og sovner der. De er også veldig sure når jeg henter dem og de vil bare bæres. Det er vanskelig å få til med tre barnehagebarn. Dersom de sover på dagen(uansett lengde) sovner de ikke før 21-21.30, men våkner kl 06 likevel og er mildt sagt veldig grinete.

Det har hendt at de ikke har sovet i det hele tatt om dagen, hvis vi har hatt fri og kan passe bedre på. Da sovner de kl 18.30, men våkner flere ganger i løpet av natten, sikkert fordi de er overtrøtte. Noen som har erfaring eller råd?

Anonymous poster hash: bd00b...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvn avler søvn! La de få en dupp på dagtid, gjerne før kl 12. Fortsett å legg de til vanlig tid på kvelden, så vil det forhåpentligvis gå seg til etter hvert :)

Anonymous poster hash: b3b1f...1d9

Skrevet

La de få en powernap på 15-20 min. Tydelig at de trenger det.

Min gutt som fyller tre år neste mnd sover ca 30 min på dagen, han trenger det. Hvis ikke legger han seg ned på gulvet og sovner uansett.

Prøv så tidlig dupp som mulig.

Skrevet

Er enig i det, men uansett lengde på lur, så sovner de ikke om kvelden. I dag sov de i bilen i 20 minutter fra kl 11. De er fortsatt våkne.. Veldig frustrerende. De la seg kl 19.30.

Skrevet

Søvn avler søvn! La de få en dupp på dagtid, gjerne før kl 12. Fortsett å legg de til vanlig tid på kvelden, så vil det forhåpentligvis gå seg til etter hvert :)

Anonymous poster hash: b3b1f...1d9

Det gjelder visst bare frem til 12 mnd alder. 😓😓

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...