Gå til innhold

hvor lenge er deres barn oppe nå i sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn på 6 og 9 er i seng til 23, de elsker og være ute og leke og kose seg, vi griller hver dag og bare nyter livet.

skal snart 3 uker til tenerife,barna skal være oppe så lenge de ønsker da og

Anonymous poster hash: c1df4...e72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt sent for 6 åringen synes jeg....

Min 6 (snart 7 åring) legger seg litt etter formen. merker om han er sliten eller ikke. Men stort sett kommer han til å være i seng mellom 20.30 og 21.30 tenker jeg (med unntak selvsagt). 

Anonymous poster hash: bcb38...eb4
Skrevet

Kommer helt an å hva vi gjør/ skal dagen etterpå.

Igår satt 8 åringen og jeg og ventet på midnattsola så det ble sent. Var kaldt men vi satt ute på hytta med pledd og kakao;-))

Anonymous poster hash: 48224...606

Skrevet

Mine på 6 og 8 la seg kl ni i går, de tar det ikke igjen på morgenen så begge var oppe før sju i dag tidlig. Blir det for mange sene kvelder etter hverandre blir de trøtte, slitne og irritable, da krangler de og ingen har det noe greit. Det er ikke koselig ferie...

De kan godt være oppe til ti-halv elleve en kveld det skjer noe spesielt, men ikke flere kvelder etter hverandre.

Anonymous poster hash: 2ae42...053

Skrevet

Vi har bare ei på 8, og hun er oppe til ca 22-23. Ungene i gata er fra 6 til 9 og vi har blitt enige om at de får være leke til 22.

Anonymous poster hash: c432f...233

Skrevet

Ungene her er i seng klokken 21. De er 4, 6 og 8.. Vi opererer etter prinsippet at ungene trenger like mye søvn on sommeren, og sover litt lenger på morgenen...

Anonymous poster hash: 4599b...2f5

Skrevet

Det er ikke sommerferie enda i bhg. Og NÅR sommerferien kommer, legger vi oss til vanlig tid, med mindre vi er på besøk eller det er noe spesielt.

Anonymous poster hash: 15920...0b9

Skrevet

I går ble det 21.30 på våre som er 6 og 8.

Men det var et unntak. Pleier ikke legge seg så seint selv når det er ferie. Nå er det en uke til med barnehage og idrettsuke for dem, da må de opp tidlig, så til uka kommer de til å legge seg til vanlig tid. Ca 1930 og 20.

Når vi alle har ferie senere i sommer, varierer leggetidene. De får være lenger oppe enn vanlig, men vi har ikke frislipp.

Anonymous poster hash: 5ae55...cee

Skrevet

Mine barn på 6 og 9 er i seng til 23, de elsker og være ute og leke og kose seg, vi griller hver dag og bare nyter livet.

Hvor lenge sover de om morgenen da?

Skrevet

Så koselig for ungene å slippe alle rutiner for en stund, særlig når det er fint vær. Husker det selv som unge, de beste barndomsminnene stammer fra sene sommerkvelder i gata med alle de andre ungene, telt i hagene og vannsprederaction. Vi var ute omtrent til de voksne la seg og stortrivdes. Mine unger får akkurat det samme, jentungen på 12,5 er oppe så lenge hun gidder når det er ferie. Jeg ber henne legge seg når jeg legger meg om hun fremdeles er våken da. Synes det er helt topp at ungene får lengre dager når de ikke skal være noen plass likevel tidlig om morgenen :) Guttungen på 3 skal ut i ferie fra 2. uken på juli, da blir det vel sene kvelder på han også om det er sol og varmt ute, vi avslutter ikke kosen klokken 18 i fjæra fordi noen mener det er for sent å legge han klokken 22 liksom.

Skrevet

De legger seg vanlig tid. Litt senere hvis de orker.Når de står opp 6-7 om morgenen så holder de sjelden til 22-23 om kvelden. De sover ikke lenger, selv om de legger seg sent. 3,4 og 8 år.

Skrevet

De legger seg samtidig med oss. Det blir alt mellom 23 - 02 😊 elsker sommerferie med familien. 😊👏👌

Anonymous poster hash: 58ae8...970

Skrevet

6åring sover til 11 og 9åring til 12

Skrevet

Min er 2 år og 4mnd :) vil nok følge rutine hans ganske godt i sommerferien også,men noen uttak blir det nok,når vi er i finnmark for eksempel kan det hende han får være lengre opp enn 20 og når vi skal hjem så er vi på gardemoen rundt midnatt,så da sover han nok kanskje på bussen til alta og våken på flyet og bilen hjemover,så jeg kan legge han når vi kommer hjem :)

Skrevet

Har to 5åringer. I går la de seg kl.22:30. Var ute til kl.22 og la seg etter kveldsmat.

Her tar vi det etter været. Er det sol kan de være ute til både kl.22 og 23 på sommeren.

Anonymous poster hash: 228c8...d3c
Skrevet

10 åringen legger seg mellom 22-23. Sover til kl 09-10.

Anonymous poster hash: c7e0b...cce

Skrevet

Kjedelig å sove bort halve feriedagen da.

Skrevet

Kjedelig å sove bort halve feriedagen da.

Dere som legger barna kl 19-20 sover jo like bort halve feriedagen

Anonymous poster hash: c7e0b...cce

Skrevet

Stort sett ganske normale tider. Vi prøvde ifjor det der om å la de være oppe veldig sent. Men de våknet like tidlig likevel, og det endte med at de bare ble mer og mer grinete utover uken.

Så det fungerte absolutt ikke hos oss!

Foretrekker heller glade og opplagte barn enn at de får være oppe så lenge de vil.

Familien vår er best tjent med det.

Hva andre gjør får være opp til dem. :-)

Gjest Antarctica
Skrevet

De skal ikke legge seg igjen før til høsten.

Jo senere barna er oppe, desto snillere mor er man - her på DiB. Håper å vinne den konkurransen.

Skrevet

Her er det gjerne en sen kveld eller to, så litt forskjøvet normaltid.

Prøvde å være den o'kule moren i fjor, kompisene og arvingen var oppe nokså sent og skulle dagen derpå på fotballskole.

Det så ut som om de hadde vært ei uke på øvelse med Telemarksbataljonen påfølgende dag.

Her er det 8 ukers ferie, noen dager er lenger enn andre. Jeg ser på sønnen min når han trenger å legge seg, så vi tar det hele på gefülen og tar dag for dag.

I dag blir det ikke så sent pga fotballskole i morgen og fordi han skal ha kompiser på overnatting i morgen.

Skrevet

Men hvorfor er det så mye bedre å sove bort halve dagen?

Vi koser oss med barna på sommeren, men kl 12 har vi vært lenge ute allerede, kanskje alt spist lunsj på en fjelltopp eller i en aktivitetspark!

Barna har ikke fast leggetid på sommeren, men vi er som regel i seng til 22, frokost sammen 8-9, alt etter hva som står på programmet!

Jeg skjønner ikke at det skal være så mye bedre for barn å være veldig sent oppe og så sove til 12 hver dag?

Anonymous poster hash: c94de...899

Skrevet

I går la han seg ca 21.15 og å sovnet litt over 21.30 å det var ikke lurt! Han våknet 7.30 i dag har han hylet og skriket for ALT,nekter å spise fint å bare tuller med maten,nekter å gjøre som jeg sier osv.

Sånn er han bare når han har sovet for lite.

Vi dro tidlig hjem for jeg orket ikke være på besøk med en unge som bare skriker og er sur,å ettersom bussen tok over en time så fikk sove en god stund på bussen.

Så nå er han heldigvis i godt humør igjen.

Han er 3.5 år.

Anonymous poster hash: a851b...f03
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor det ene må være så mye bedre enn det andre. Kan ikke hver enkelt familie få gjøre det som passer dem best?

Min på snart 9 legger seg forresten rundt 22-23. Liker å sove lenge, og det gjør vi voksne også.

Skrevet (endret)

Det blir nok fort litt forskjøvet leggetid, men mine sover ikke noe særlig lenger når de er våkne lenge, så leggetiden blir relativt normal de fleste dagene. Dessuten vil jeg virkelig gjerne ha noen timer uten dem også. Helst på kvelden, med en øl eller vin.

De er forøvrig skolebarn, og skal jeg være helt ærlig så avhenger nok leggetiden litt av hvor lei jeg er av barna når kvelden kommer ;-)

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...