Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Min datter på 15 måneder har kronisk treg mage. Vi er utredet og fått diagnose på at hun har utfordringer på området. Det er snakk om å gi henne jevnlig avføringsmiddel. Jeg er enig med lege om å forsøke å regulere henne med kosten før vi eventuelt må begynne på avføringsmiddel. For øyeblikket klarer vi holde magen i gang med 2 spiseskjeer malt ekstrakt (1spiseskje to ganger om dagen) og 2 spiseskjeer olivenolje pluss en pose med sviskesmoothien til Ellas Kitchen. I tillegg holder vi oss unna alt som binder magen. Har dere noen oppskrifter på mat som hjelper på treg mage? Har sett etter kurs i barn og ernæring men ingen har det jeg ser etter. Blir takknemlig for innspill. Anonymous poster hash: 675c0...988
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Yoghurt med mye havregryn, rotmos (kokt potet, gulrot, kålrot med litt fløte og smør) Anonymous poster hash: 56a47...bee
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Fiber i kosten, nok å drikke og masse aktivitet. Druer, rosiner, eple - IKKE banan Supper osv er bra middag. Anonymous poster hash: 15a9c...a1c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Vi har et barn som hadde kronisk treg mage (og mye luftsmerter) til han var 16-17 mnd. Her hjalp det å gi MYE frukt (f.eks 1 eple/pære, 6-8 jordbær OG 1 godt moden banan) hver dag i tillegg til masse vann. Det gjorde virkelig susen her, vi trenger ikke lenger å styre med sviske og malt. Anonymous poster hash: 93901...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå