Gå til innhold

Er det rett av meg å droppe selskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at min mann hadde et forhold på si for 3 år siden, men en nær venninne av hans familie. Vi kom oss over det, men hun fortsetter selvfølgelig å omgås familien hans og har god tone med dem. Nå har hun blitt invitert i samme familieselskap som meg. Jeg orker ikke å omgås kjerringa, og vurderer å la mannen og barna gå, og droppe selskapet selv. Ønsker ikke å bli påtvunget omgang med mannens eks-elskerinne. Familien som inviterer vet hva som skjedde, hvor tøft det var for meg da det stod på, og at eks-elskerinnen i ettertid har vært hoven og arrogant mot meg i felles tilstelninger (unga går på samme skole slik at vi er nødt til å være på samme foreldremøter) og velger likevel be både kona og eks-elskerinna til mannen i et og samme selskap, Er jeg urimelig, bør jeg tvinge meg selv til å omgås henne, eller er det greit å droppe selskapet fordi familien hans burde ta litt mer hensyn?

Anonymous poster hash: e6227...46c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke du som er urimelig her. Jeg synes mannen også burde droppe selskapet.

Anonymous poster hash: 92bf8...b90
Skrevet

nei hadde droppet det selv da,du gjør helt riktig :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns familien ikke burde ha bedt henne. De velger side på en gufaen måte.

Skrevet

*guffen

Ja, jeg føler at de har valgt henne. Siden hun ikke er familie, men har vært nær venn av familien i 15 år, mens jeg er "forpliktet" til å gå i slike selskap fordi jeg og mannen er formelt gift.

Gjest Antarctica
Skrevet

*guffen

Ja, jeg føler at de har valgt henne. Siden hun ikke er familie, men har vært nær venn av familien i 15 år, mens jeg er "forpliktet" til å gå i slike selskap fordi jeg og mannen er formelt gift. Anonymous poster hash: e6227...46c

Kan ikke mannen din ringe dem og si at det er litt plagsomt at de må invitere henne sammen med dere, siden det ripper opp i gamle sår? At han ønsker å være best mulig mot deg framover, og at dette ikke hjelper særlig?

Skrevet

Synes kjerringa burde droppe selskapet...

Anonymous poster hash: 885f3...0ae

Skrevet

Hææ? Hadde blitt lyn forbannet om mannens familie hadde gjort noe slikt.. Bare dropp selskapet med god samvittighet, og det bør mannen din også.. !

Skrevet

Oi å slem svigerfamilie! Mannen din burde selv forstå at han holder deg hjemme også og oppgir grunnen til sin familie

Anonymous poster hash: 07f73...ce9

Skrevet

Synes kjerringa burde droppe selskapet...

Anonymous poster hash: 885f3...0ae

Hun droppet ikke middagen hos svigerfamilien første juledag ifjor, så har ingen tro på at hun dropper dåpen nå. Det er ikke første gang hun blir bedt i familieselskaper...

HI

Skrevet

Hva sier mannen da? Han burde hatt vett nok til å la være å gå han også.

Skrevet

Men hvorfor i h.. Blir hun bedt??

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått, faktisk. For å vise kjerringa at hun ikke kunne knekke meg, at jeg og mannen og ungene er en familie enda og at hun ikke betydde noe som helst for meg, at hennes eksistens var meg revnende likegyldig. Om så det ikke var tilfelle, så ville jeg likevel spilt rollen min godt. Fuck her, liksom.

Alternativ 2 her hadde vært at mannen heller ikke gikk. For å signalisere til familien at denne typen oppførsel ikke er ok.

Skrevet

Svigerfamilien din må virkelig hate deg! Og mannen din...! Hvis han i det hele tatt TENKER på å gå, bør han kastreres.

Anonymous poster hash: 972a3...c10
Skrevet

Hva sier mannen da? Han burde hatt vett nok til å la være å gå han også.

Det er jo dåpsbarnets dag, og han er valgt til fadder. Han kan ikke akkurat svikte barnet (som kan risikere å få høre det da barnet blir større). Jeg burde egentlig ha gått jeg også, siden jeg er fadderens kone, men jeg orker ikke, og mannen er enig med at jeg burde bli hjemme og ikke utsette meg for kontakt med henne. Hun er faktisk også valgt til fadder, glemte å nevne det i HI, av en eller annen merkelig grunn. Han har snakket med foreldrene til dåpsbarnet, alt de sier er at de har jo vært venner med dama lenge og liker henne kjempegodt, derfor hun ble valgt til fadder, samtidig som de påstår at de ikke har noe imot meg. Dette er mannens halvsøster og mann som er foreldrene.

HI

Skrevet

Så frekt av familien hans. Her burde mannen din stå opp for deg ovenfor den utrolig ubrukelige familien sin!

Skrevet

Her var det mange kjipe personer på et fat:

- elskerinna som ikke har skamvett nok til å holde seg unna

- svigerfamilien som driter i dine følelser

- mannen din som ikke enten tar en alvorsprat med familien sin eller med selvfølgelighet gjør det klart at ingen av dere kommer i selskaper der hun kommer

Har jeg noen råd? Du trenger iallfall ikke å ha dårlig samvittighet for å droppe selskap, virkelig ikke.

Ville nok tatt en alvorsprat med mannen om framtidige situasjoner, dette er jo ikke holbart.

Skrevet

Vel, ok, hvis JEG hadde vært mannen din, så hadde jeg dratt i kirka og dermed stilt opp som - og så reist hjem igjen etterpå, og droppet selskapet.

Skrevet

Syns ikke du er urimelig.
En historie er selvfølgelig mer innviklet og har flere sider enn en får frem med få linjer her, men uansett så ser jeg ikke at dette er noe urimelig av deg i det hele tatt.
Jeg hadde stilt litt spørsmål til mannen jeg da, men jeg mener ikke å prøve å ripe opp i et gammelt sår her.
Men syns dette var en veldig unødvendig og merkelig situasjon.

Skrevet

Mannen din bør gi klar beskjed til son familie at det rett og slett var tankeløse av dem og invitere denne dama, og at dere 2 selvsagt ikke kommer så lenge hun andre kommer.

Utrolig merkelig av din svigerfamilie og invitere eks elskerinnen til mannen din. Men mannen din bør gi klar beskjed om saken .

Skrevet

Mannen din bør gi klar beskjed til son familie at det rett og slett var tankeløse av dem og invitere denne dama, og at dere 2 selvsagt ikke kommer så lenge hun andre kommer.

Utrolig merkelig av din svigerfamilie og invitere eks elskerinnen til mannen din. Men mannen din bør gi klar beskjed om saken .

Situasjonen her er at begge to takket ja til å være faddere for dåpsbarnet uten at de visste om hverandre (altså, mannen her visste ihvertfall ikke hvem var den andre fadderen helt til vi fikk se papiret med navn på). Nå er det for sent å si at han ikke ønsker å være fadder, det er for kort tid igjen til selskapet, og mannen er kjempeglad i dåpsbarnet og vil gjerne være fadderen til barnet, noe jeg støtter ham i.

HI

Skrevet

Alternativet er at du viser henne at han valgte deg. Altså så får du avtale med mannen at han ikke engang enser henne. Du og mannen er kjempeforelsket hele dåpen. Holder hender, gir hverandre kyss ofte, han holder rundt deg, visker deg i øret og generelt gir deg bøttevis med oppmerksom. Dermed får du vist den andre dama at hun ikke har ødelagt mellom deg og mannen, mannen elsker deg. Mulig hun tar hintet og takker høffelig nei til neste invitasjon..... :D

Skrevet

Da stiller mannen din opp i kirka og gjør sin plikt som fadder. Selskapet syns jeg også han bør droppe og han burde fint fortelle familien sin grunnen. Du er i alle fall ikke kjip som ikke stiller, det hadde jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: 22ee0...442

Skrevet

Da bør mannen din snakke med barnets foreldre, si at han mer enn gjerne er fadder, men at siden de har valgt å gjøre både ham og hans ekselskerinne til faddere så blir han (som Lillagorilla skrev) med i kirken på det formelle, men at han ikke blir med i selskapet etterpå.

Men altså - den familien til mannen din må jo være helt hjernevasket eller lettere tilbakestående. Tror det er på tide at mannen din viser seg som Mann og tar et oppgjør med familien sin ang. denne tidligere elskerinnen. Gjør han ikke det så er dere stuck med å møte henne i alle år fremover i familieselskap, barnets bursdager, konfirmasjon, bryllup osv. osv.

Dere risikerer at dette ødelegger ekteskapet deres hvis ikke mannen tar et oppgjør med familien sin. De trenger ikke kutte henne ut, men de bør ta nok hensyn til å ikke invitere henne der det er naturlig at din mann OG du kommer sammen. Og vil de ikke det så bør din mann faktisk velge deg fremfor familien. Makan til tankeløs familie....

Anonymous poster hash: cf343...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...