Gå til innhold

Hvordan gjenvinne motivasjonen nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å slanke meg, 3 måneder etter fødselen. Var 63,5 kilo for en uke siden, så måtte jeg på Prednisolon på grunn av astmaen, og vips! var man 2 kilo tyngre på 6 dager på grunn av vann. Motivasjonen er dalende, kjenner jeg, selv om jeg enda ikke er over 24 i BMI, det vil si at jeg ikke er overvektig. Men er blubbete, har fett på magen og øverste delen av hoftene. Frustrerende, jeg ser stygg ut fra puppene og ned til nedsiden av lårene. Hvordan gjenvinne motivasjonen, overvinne sultfølelsen (jeg blir sååå sulten når jeg begrenser matinntaket for å gå ned, og det er utrolig slitsomt, jeg blir irritert og sint av det) og fortsette å gå ned? Skal ned på mellom 59 og 60 kilo. Kan ikke trene løping eller sykling på grunn av helsa, og styrketrening og lignende må gjøres hjemme - har ikke mulighet til å trene på treningssenter på grunn av manglende barnevakt for de to minste barna. Har kuttet ut cola (erstattet med farris og selters), spiser ikke noe søtt pålegg, mye grønnsaker til middag og ikke noe fast food.

Anonymous poster hash: 2dd82...138
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo vil være bra både mot vann i kroppen og for astmaen din (trigger ikke betennelse).

Du må bare bestemme deg for at du VIL gjøre en endring og så gå for det.

Ikke depp pga. vannet som er kommet pga. medisinene, for det har ikke noe med din innsats å gjøre! Se etter andre tegn på at det går rette veien, at du blir strammere i fisken, litt smalere om midjen osv.

Anonymous poster hash: 084e0...a2c
Skrevet

Lavkarbo vil være bra både mot vann i kroppen og for astmaen din (trigger ikke betennelse).

Du må bare bestemme deg for at du VIL gjøre en endring og så gå for det.

Ikke depp pga. vannet som er kommet pga. medisinene, for det har ikke noe med din innsats å gjøre! Se etter andre tegn på at det går rette veien, at du blir strammere i fisken, litt smalere om midjen osv.

Anonymous poster hash: 084e0...a2c

Lavkarbo er uaktuelt her, dessverre (vil ikke gå inn på hvorfor). Men jeg lyktes før ved å telle kaloriinntaket, kutte ut sukker i hverdagen og drikke en kopp te hver gang man får lyst på cola og annet søtt. Jeg vet at vannet kommer av medisinene, og nei, jeg blir ikke smalere i midjen når jeg går på medisiner, for da eser jeg ut :( Men det er ca 4-5 uker i løpet av et år, en uke om gangen. Skal prøve å starte på ny frisk med trening og fokus på det positive når jeg er ferdig med steroidkuren for denne gang :)

Anonymous poster hash: 2dd82...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...