Gå til innhold

Dere som trener... MYE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en periode der jeg ikke har fått trent noe av ulike årsaker, men nå skal jeg starte på nytt. Slik er planen.

Dag 1 morgen. Mage/rygg

Dag 1 kveld. Skulder/biceps

Dag 2 morgen. Kardio

Dag 2 kveld. Kardio

Dag 3 morgen. Ben/rumpe

Dag 3 kveld. Bryst/Triceps

Dag 4 Morgen. Kardio

Dag 4 Kveld. kardio

Dag 5 Morgen. Styrke hele kroppen

Dag 5 Kveld. Kardio 

Dag 6. Pause

.. og så begynner dag en igjen...

Hva synes du? Jeg har trent hardt før, men tenker å presse meg enda hardere nå. Burde jeg legge til noe mer? 

Anonymous poster hash: afe9d...424
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du oppnå med treningen?

Anonymous poster hash: 6ccb4...609

Skrevet

Om du ikke har trent en periode, bør du starte med annenhver dag sånn at kroppen får nok restitusjon. Og jeg synes du bør trene maks 5 dager i uka så du har to hviledager. 

Skrevet

Hva vil du oppnå med treningen?

En sunn og sterk kropp :P 

HI

Skrevet

Om du ikke har trent en periode, bør du starte med annenhver dag sånn at kroppen får nok restitusjon. Og jeg synes du bør trene maks 5 dager i uka så du har to hviledager. 

Ja, du har nok rett. Har bare så lyst til å komme meg igang igjen. Trente før med det samme programmet, men trente bare en gang for dagen før. 

HI

Skrevet

Det opplegget vil ikke gi deg noen sunn og sterk kropp. Det vil gi deg skader og overtrening. Skal du trene på den måten må du ha mange års treningsbakgrunn og en trener som følger deg opp. Reduser til tre ganger utholdenhetstrening og to ganger styrke i uka så kan du få en sunn og sterk kropp. Du må gi deg sjansen til å bygge deg opp også, ikke bare bryte deg ned. Husk å legge inn beveglighetstrening, balanse og spenst også. Vær aktiv og tren alsidig.

Skrevet

Den største fallgruven er å gå alt for hardt ut, for da vil opplevelsen av å feile kunne komme svært raskt, på tross av at du gjerne gjennomfører store deler av programmet! Du kan få en sunn og sterk kropp uten å måtte trene 2 ganger om dagen!

Men smaken er som baken, hvis det er dette du vil så må du ha lykke til! :)

Anonymous poster hash: 107c9...837
Skrevet

Du får større utbytte på styrketrening om du kjører ferre men lengre økter.

Det tar litt tid før du produserer mye testosteron som gjør at du får større muskelvekst. Det beste er å starte hver styrkeøkt med å kjøre bein siden den store muskelgruppen får mer fart på testosteronet enn feks biceps.

Og skal du kjøre 2 økter om dagen burde du 3 dele treningen. Styrke, kardio og sirkeltrening.

Dag 1 styrke og kardio.

Dag 2 sirkel.

Enten hvile dag 3 eller kjøre dag 1 igjen. Det kommer an på hvor god form du er i.

1 dag i uken bør alltid være fri for optimal restitusjon.

Og alle programmer i løpet av en uke bør være ulike, men det vet du nok.

Skrevet

Det programmet er bare tullete og vil ikke gjøre noe for deg.

Om du vil ha en sterk og sunn kropp så kjører du 3 tunge fullkroppsprogram i uka og ikke spise mindre enn 1500 kcal på treningsfrie dager og mellom 18-2000 kcal på treningsdagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...