Gå til innhold

Når noen ødelegger tråder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste dere vg i forrige uke om nettroll? Denne personen dere snakker om er nok garantert av denne typen. Dere må ikke bli provosert. Total ignorering er det beste. Hun nyter tydeligvis å såre andre og elsker når man blir provosert. Hvor lenge tror dere hun orker holde på hvis ingen orker å gi respons overhodet?

Anonymous poster hash: bea55...853

Skal vi si det samme til noen som blir mobbet, eller som ser andre bli mobbet. Ignorer det, da slutter de sikkert å mobbe. Bare aksepter det og ignorer det så blir det så bra...

Vi skal ikke akeptere det så lett når andre gjør uakseptable ting!

Anonymous poster hash: f8cbd...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må ikke ta alt jeg sier ille opp og alltid begynne å krangle på mitt svar. Det dere som startet en krangler, jeg svarer kun i tråden, jeg begynner ikke å kjefte på andre i tråden. At dere ikke klarer å akseptere at jeg har andre meninger enn dere er virkelig ikke mitt problem.

Jeg følger forumets regler så det er ingenting noen kan gi meg konsekvenser på

Arrogant svar, som vanlig. Nei, du svarer ikke bare når du ser på et bilde med tydelig hengehud på 20 cm og skriver "det her er ingen heng, du er bare feit". Det har ingenting med meninger å gjøre, det er ren ondskap uten mening. Og du VET at folk kommer til å svare på slike drittkommentarer, likevel velger du å spy ut dritten. Hvordan mener du at brukeren som du svarer ikke burde tatt det ille opp? Burde hun, som allerede sliter med selvbilde, være glad for å bli kalt feit, når hun ikke er det en gang? (ja, hun har noen få kilo for mye, men hun er ikke FEIT).

Hun så jo feit ut forfra. Sa når jeg så bildet fra siden av hun hadde heng også
se der, ja! der fikk du sjansen til å kalle henne feit en gang til. Nå ble du vel glad? gjør det en gang til da; alle gode ting er jo tre!

Anonymous poster hash: 9efec...fa4

Skrevet

Dere må ikke ta alt jeg sier ille opp og alltid begynne å krangle på mitt svar. Det dere som startet en krangler, jeg svarer kun i tråden, jeg begynner ikke å kjefte på andre i tråden. At dere ikke klarer å akseptere at jeg har andre meninger enn dere er virkelig ikke mitt problem.

Jeg følger forumets regler så det er ingenting noen kan gi meg konsekvenser på

Arrogant svar, som vanlig. Nei, du svarer ikke bare når du ser på et bilde med tydelig hengehud på 20 cm og skriver "det her er ingen heng, du er bare feit". Det har ingenting med meninger å gjøre, det er ren ondskap uten mening. Og du VET at folk kommer til å svare på slike drittkommentarer, likevel velger du å spy ut dritten. Hvordan mener du at brukeren som du svarer ikke burde tatt det ille opp? Burde hun, som allerede sliter med selvbilde, være glad for å bli kalt feit, når hun ikke er det en gang? (ja, hun har noen få kilo for mye, men hun er ikke FEIT).

Hun så jo feit ut forfra. Sa når jeg så bildet fra siden av hun hadde heng også
se der, ja! der fikk du sjansen til å kalle henne feit en gang til. Nå ble du vel glad? gjør det en gang til da; alle gode ting er jo tre!

Anonymous poster hash: 9efec...fa4

Og alltid unnskyldning - her så hun ikke bilde nr 2 før hun kommenterte, i tråden der hun sa at offeret medvirket til voldtekt, så mente hun ikke "medvirket" som i "medvirket", i tråden om barnevernet var det først flaut, så var det plutselig ikke lenger flaut - ja, typisk nettroll. Og nei, det hjelper ikke å overse, for da tror personen at det er OK og fortsetter å holde på. Samme som med notorisk utro menn - hver gang de er tilgitt får de bedre selvtillit og større motivasjon til å fortsette.

Anonymous poster hash: bd385...951

Skrevet

Leste dere vg i forrige uke om nettroll? Denne personen dere snakker om er nok garantert av denne typen. Dere må ikke bli provosert. Total ignorering er det beste. Hun nyter tydeligvis å såre andre og elsker når man blir provosert. Hvor lenge tror dere hun orker holde på hvis ingen orker å gi respons overhodet?Anonymous poster hash: bea55...853

Skal vi si det samme til noen som blir mobbet, eller som ser andre bli mobbet. Ignorer det, da slutter de sikkert å mobbe. Bare aksepter det og ignorer det så blir det så bra... Vi skal ikke akeptere det så lett når andre gjør uakseptable ting! Anonymous poster hash: f8cbd...e1a

Nei da får dere bare fortsette å hive ved på bålet. Det er jo akkurat det hun vil.

Skrevet

Leste dere vg i forrige uke om nettroll? Denne personen dere snakker om er nok garantert av denne typen. Dere må ikke bli provosert. Total ignorering er det beste. Hun nyter tydeligvis å såre andre og elsker når man blir provosert. Hvor lenge tror dere hun orker holde på hvis ingen orker å gi respons overhodet?Anonymous poster hash: bea55...853

Skal vi si det samme til noen som blir mobbet, eller som ser andre bli mobbet. Ignorer det, da slutter de sikkert å mobbe. Bare aksepter det og ignorer det så blir det så bra... Vi skal ikke akeptere det så lett når andre gjør uakseptable ting! Anonymous poster hash: f8cbd...e1a

Nei da får dere bare fortsette å hive ved på bålet. Det er jo akkurat det hun vil.

Men hun kommer til å fortsette uansett om folk svarer eller ikke. Mennesker med vilje til å såre andre hun ikke en gang kjenner for å føle seg bra selv, er bare slik, uavhengig av reaksjonen til dem som de sårer.

Skrevet

Skal vi si det samme til noen som blir mobbet, eller som ser andre bli mobbet. Ignorer det, da slutter de sikkert å mobbe. Bare aksepter det og ignorer det så blir det så bra... Vi skal ikke akeptere det så lett når andre gjør uakseptable ting! Anonymous poster hash: f8cbd...e1a

Men hun kommer til å fortsette uansett om folk svarer eller ikke. Mennesker med vilje til å såre andre hun ikke en gang kjenner for å føle seg bra selv, er bare slik, uavhengig av reaksjonen til dem som de sårer.

Forstår heller ikke hvorfor denne personen får fortsette å forsure forumet.. :/

Anonymous poster hash: bbe44...4b3

Skrevet

Enkelte mennesker trenger oppmerksomhet som vi andre trenger luft, og når man da er stuck hjemme med tre små barn mens ens partner gjør karriere og sjelden er hjemme så er det nok mange som tyr til internett for å få behovet noe dekket.

Å kun gå inn for å provosere og såre viser at man er et menneske med store personlige problemer, og jeg har lenge hatt vondt av den aktuelle brukeren, men nå er grensen nådd for min del. Ondskap kan aldri unnskyldes, ikke engang med dumhet.

Jeg håper admin finner en løsning, for sånn som det nå er blitt bruker jeg forumet mindre og mindre, jeg får rett og slett vondt i magen av å lese enkelte utsagn.

Anonymous poster hash: b5d69...d38

Skrevet

Mitt svar blir nok strsks slettet, men det var i det minste godt å få sagt det.

Anonymous poster hash: b5d69...d38

Skrevet

Leste dere vg i forrige uke om nettroll? Denne personen dere snakker om er nok garantert av denne typen. Dere må ikke bli provosert. Total ignorering er det beste. Hun nyter tydeligvis å såre andre og elsker når man blir provosert. Hvor lenge tror dere hun orker holde på hvis ingen orker å gi respons overhodet?

Skal vi si det samme til noen som blir mobbet, eller som ser andre bli mobbet. Ignorer det, da slutter de sikkert å mobbe. Bare aksepter det og ignorer det så blir det så bra...

Vi skal ikke akeptere det så lett når andre gjør uakseptable ting!

Anonymous poster hash: f8cbd...e1a

Men, asså... bor dere på internett, eller?

Nei, vi skal ikke godta mobbing irl. Men dette er da virkelig ikke sammenlignbart. Her er det hver og én som sitter med definisjonsmakt. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå hvordan en sånn - krusedull - kan gjøre folk så opprørte.

Det er bare å la være å mate det man ikke liker.

Skrevet

Og igjen handler tråden om den ENE brukeren..... G J E S P !

Anonymous poster hash: 6e852...dc6
Gjest Hanne Mari
Skrevet

Hei

Jeg skjønner at dere synes det er vanskelig når dere føler at noen ødelegger tråder som ellers ville vært gode. Nå er regelen om avsporing satt for at ikke moderatorene skal måtte sitte i timesvis og slette avsporinger og krangling, som også fører til at HI ikke får svar på spørsmålet sitt. Ofte er ikke modertorene logget på hele tiden, og når tråden da eskalerer voldsomt før de oppdager det er det vanskelig å får den til å hente seg inn igjen.

Vi har hatt møter om regler, og det vil komme en presisering etter hvert. Innen det kommer på plass er det veldig bra at dere fortsetter å rapportere, slik at vi så kjapt som mulig får gjort noe med det. Forumet skal være et hyggelig sted å være, og vi skjønner godt frustrasjonen når det ikke oppleves sånn. Hva brukere får av advarsler og hvordan vi diskuterer enkeltbrukere er ikke noe vi kan ta med inn i forumet offentlig, men det er uansett regelbrudd med personadebatt, dermed blir det noen ganger slettet ting dere ikke oppfatter som like "ille" som det de mange som balanserer hårfint på grensa til regelbrudd kommer med.

Det kan godt hende vi trenger å være strengere, og vi vil ta med tilbakemeldingene deres når de nye nye regelene kommer på plass.

Forumadmin har gitt et ganske omfattende svar her: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144221931-stenging-av-tr%C3%A5d/

Hanne Mari, forumansvarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...