Gå til innhold

Ditt beste råd mot betent muskel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! En nakkemuskel har slått seg helt vrang... Den et hoven og vond, og det svir og stikker. Jeg bruker å være ganske god på forebygging, men nå gikk det skeis.

Hva er ditt beste råd? :-)

Anonymous poster hash: cd016...9ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voltaren + Parcet og tøye ut.

Anonymous poster hash: 309af...24f

Skrevet

Varme kluter eller varmeflaske.

.Jeg tar badstue vær dag for å forbygge stiv og vond kropp. Varme gjør underverker.

Anonymous poster hash: d3a42...3b3

Skrevet

Varme kluter eller varmeflaske.

.Jeg tar badstue vær dag for å forbygge stiv og vond kropp. Varme gjør underverker. Anonymous poster hash: d3a42...3b3

niks, ikke hvis det er betennelse. Ved betennelse skal man kjøle ned! Ved stiv musklatur skal man varme/myke opp ;)

Hi: hvis du er sikker på at det er pga betennelse så leggen pose med fryste grønnsaker/isbiter ect inn i et håndkle og legg det på det aktuelle området ;)

Anonymous poster hash: 17381...22f

Skrevet

Jeg tror det er betenbelse ja, fordi det er mye vondere enn det pleier, og muskelen har hovnet opp. Brukte varmeflaske i morges, men føler at det ble verre. Litt derfor også at jeg tenker betennelse. Skal prøve kalde omslag istedenfor, jeg 👍

Anonymous poster hash: cd016...9ab

Skrevet

Jeg tror det er betenbelse ja, fordi det er mye vondere enn det pleier, og muskelen har hovnet opp. Brukte varmeflaske i morges, men føler at det ble verre. Litt derfor også at jeg tenker betennelse. Skal prøve kalde omslag istedenfor, jeg Anonymous poster hash: cd016...9ab

derfor skal man ikke bruke varme på betennelse da det trigger betennelsen, mens noe kjølig noe demper den;)

Anonymous poster hash: 17381...22f

Skrevet

er det varmt der da? Du kan fint ta paracet med jevne mellomrom over et par dager. den er betennelsesdempende.

Anonymous poster hash: d6f4f...9ec
Skrevet

Is den ned. Ikke legg isen direkte på huden. ha noe i mellom.

Pass på at du ikke spenner deg i området. Jobb med avspenning

Spis betennelsesdempende - husk at det er hardt for kroppen. Spis litt når du tar dem.

Anonymous poster hash: e8788...25e
Skrevet

er det varmt der da? Du kan fint ta paracet med jevne mellomrom over et par dager. den er betennelsesdempende.

Anonymous poster hash: d6f4f...9ec

Det er ibux som er betennelsesdempende

Anonymous poster hash: 4347e...556

Skrevet

Jeg var plaget kjempelenge med et kne og til slutt dro jeg til fysioterapeut. Viste seg at jeg hadde betennelse i en muskel. Fysioterapeuten masserte betennelsen bort pluss at jeg fikk noen få enkle øvelser jeg skulle gjøre hjemme. 

Mitt råd, dra til fysioterapeut :)

Anonymous poster hash: 98df8...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...