Høstduft Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Dere som har hatt godt utbytte av dette, hvordan gjorde dere det? Jeg har en gutt på 4 som tisser titt og ofte i buksa, og i blant også bæsjer. Han sluttet med bleie for et år siden, men den siste tiden virker det som om han ikke orker/har tid til å løpe på do. Han vil ikke bryte opp leken. Så nå tror jeg et klistremerkebelønningssystem med en premie etter x antall dager er lurt. Han virker iallefall veldig motivert for det. Jeg har aldri prøvd dette før. Hvordan gjør dere det? Et klistremerke på kvelden hvis han ikke har tisset på seg i løpet av hele dagen? Eller klistremerke hver gang han går på do? Og hvor mange klistremerker/dager før premie?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Vi bruke klistremerker ved bleieslutt ga ha et for hvert gang på do. Uhell hadde vi lite av. Våre var litt yngre, så for at de skulle skjønne ordentlig hvordan det var, lagde vi ruter på et ark og når alle var fylt opp, var det en liten premie. Vi startet med 4 ruter og økte raskt. Anonymous poster hash: 10bac...b99
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Vi begynte med dette idag. Vår gutt er akkurat blitt 5 år og er så opptatt i leken at han ikke vil avbryte. Nesten alt går i buksa og spesielt i bhg. Tror han også er redd for at noen skal ta det han leker med mens han er på do. Vi har kjøpt bok og klistremerker. 10 klistremerker = premie (tenker rundt 200kr i begynnelsen) i bhg tenker jeg at han får klistremerke hver gang han er på do og trusa fortsatt er tørr. Hjemme får han ett klistremerke på kvelden hvis han har vært tørr hele dagen. Håper det funker! Anonymous poster hash: e5de3...869
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Hva med og faktisk si at han får begynne med bleie igjen ? Sikkert upedagogisk som tusan vil noen mene,men ærlig talt,hvor mye skal man dille? Vår gutt på 4 begynte sånn i våres. Først handlet vi pedagogisk riktig ved og ikke kommentere eller lage noe fuss,men så ble nok nok og han fikk beskjed om at vi kom til å kjøpe bleier dagen etter hvis han gjorde i buksa en gang til. Dette ble sagt i en streng tone for å understreke alvoret. Gutten har ikke hatt "uhell" etter det. Nå avbryter han leken og går på do. Anonymous poster hash: ef6b9...801
Høstduft Skrevet 20. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2015 Har alt sagt at vi må kjøpe bleie, noe han selvfølgelig ikke vil. Men han greier likevel ikke holde seg tørr. I dag derimot sa jeg han skulle få klistremerke om han ikke tisset, og gutten har holdt seg tørr i hele dag
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Vi begynte med dette idag. Vår gutt er akkurat blitt 5 år og er så opptatt i leken at han ikke vil avbryte. Nesten alt går i buksa og spesielt i bhg. Tror han også er redd for at noen skal ta det han leker med mens han er på do. Vi har kjøpt bok og klistremerker. 10 klistremerker = premie (tenker rundt 200kr i begynnelsen) i bhg tenker jeg at han får klistremerke hver gang han er på do og trusa fortsatt er tørr. Hjemme får han ett klistremerke på kvelden hvis han har vært tørr hele dagen. Håper det funker! Anonymous poster hash: e5de3...869 200 kr til en 5-åring?! Anonymous poster hash: 3ef01...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå