Gå til innhold

1 åring som ikke går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er det ein fin dag med sol og gode temperaturer. Men jeg klarer ikke kose meg ute med gutten min på 12 mnd. Vi er ute litt, han kryper rundt og putter ting i munnen. Han går ikke enda, bare langs møbler og med gåbiler. Vi må inn for jeg tenker at han blir ikke stimulert til å begynne å gå dersom vi er ute. Er det jeg som er sprø eller andre som er mye inne når de enda ikke går?

Anonymous poster hash: 04ef2...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sprø. Han begynner å gå tidsnok.

Anonymous poster hash: fd559...ad5
Skrevet

Hvorfor skal du være inne fordi barnet ikke går? Så lenge ungen går før den er 18 mnd er det innenfor normalen :)

Skrevet (endret)

Jeg synes du er sprø ;) Men så har vi alltid vært ute selv om de ikke kan gå. Du kan jo ta med gåvogn/bil ut, la ham krabbe rundt på gresset, sandkasse osv. Holde ham i hendene på tur, la ham "trille" vognen sin selv :) De blir ikke noe mindre stimulert til å gå om dere er ute :)

Ingen av mine gikk alene før de var 13-15 mnd gamle, vi var ute for det, gjorde bare som jeg sa ovenfor :)

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Du er litt rar 😉

Det er jo bare å være ute. Det er jo så mye mer å se på og lære for et lite knøtt ute.

Og det er jo også deilig for det lille barnet å være ute i det fine været. Jeg tror jo ar de blir mer stimulert av å være ute. Det er jo så mye som skjer, og så mye du kan snakke om ☺️

Skrevet

Bruker ikke sko pga at han ikke går og stonz blir for klumpete om han skal ha gåbilen ute. Gå på sokker da? HI

Skrevet (endret)

Bruker ikke sko pga at han ikke går og stonz blir for klumpete om han skal ha gåbilen ute. Gå på sokker da? HI

Går fint det :) Evt kjøp sandaler eller myke skinntøfler ala disse, http://www.epleskrinet.no/categories/skinntfler-barn, han kan bruke ute :)

,,

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

helt sprø :) er jo mer normalt at barn på 12 mnd ikke går, hadde han vert 18mnd hadde jeg forstått det

Skrevet

Han går når han er klar for det, man kan ikke egentlig lære dem det, det er noe som må løsne av seg selv, det skjer endten de er inne eller ute.

Mine to første gikk før de var et år, min tredje gikk da han var 17mndr.

Skrevet

Ja du er sprø... La det stakkars barnet være ute selv om du er kokko

Skrevet

Sko og en vanntett bukse om bakken er fuktig, og la ungen utforske! Ettåringen min i fjor gikk heller ikke, men det var sånn vi gjorde det. Brukte ikke sko inne, men ute må man jo det. Hadde noen sko/tøfler fra enfant vi brukte en del, de er helt myke, men allikevel med såler så de kunne brukes ute. Går helt fint med sko når behovet er der, så lenge de som regel går uten :)

Anonymous poster hash: 98082...ee1

Skrevet

Skal du sperre ungen inne til han han kan gå....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...