Gå til innhold

Tvangssalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd tvangssalg? Ser ut som huset vårt må selges grunnet idiotiske økonomiske valg.

Anonymous poster hash: 59b4a...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi havnet nesten der. Mannen hadde latt være å betale masse regninger. Blant annet huslånet og billån.

Jeg ante ingenting før det plutselig stod en megler på døren som skulle ta takst.

Jeg fikk sjokk. Men brettet opp armene. Tok meg en ekstra jobb. Bilen lot vi bli solgt på tvangssalg. Kontaktet kommunen og søkte om refinansiering. Vi fikk bakt inn resten av billånet og andre smålån mannen hadde tatt opp bak min rygg.

I dag er det jeg som styrer økonomien. Betaler alle regninger. Fører regnskap. Og nå har vi solgt leiligheten og kjøpt oss et stort hus.

Det var tøft. Skikkelig tøft. Men jeg fikk oss igjennom det. Solgte unna alt vi ikke trengte. Kjøkkenredskaper osv. Måtte bare klare oss uten og gjøre det på gamlemåten. Solgte vognene vi hadde å hentet en gratis vogn på finn. Den var ikke like fin og fancy. Men gjorde nytten.

Vi levde på et minimalt budsjett. Kjøpte klær brukt.

Vi lærte mye i den perioden. Men vi klarte det.

Ikke gi opp.

Anonymous poster hash: 0a99e...f2f

Skrevet

Takk for svar. Får prøve å brette op ermene jeg også☺akkurat nå er jeg helt satt ut.

Anonymous poster hash: 59b4a...e90

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv men en i nær familie av mannen har. Alle får jo vite at dere har driti på draget da kjøper får innsyn i deres økonomi.

Er det ingen vei utenom? Er jo alltids noen ting man kan gjøre for å prøve å fikse det

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv men en i nær familie av mannen har. Alle får jo vite at dere har driti på draget da kjøper får innsyn i deres økonomi.

Er det ingen vei utenom? Er jo alltids noen ting man kan gjøre for å prøve å fikse det

Kjøper får da ikke innsyn i noens økonomi!

Skrevet

Kjøper får da ikke innsyn i noens økonomi!
Jo de får vite grunnen til tvangssalg og størrelse på beløpet som gjør at det blir solgt...... De har akkurat solgt det op tvang så det vet jeg
Skrevet

Jeg er første som svarte. Vi kjøpte leiligheten på tvangssalg. Så jo man får vite det er tvangssalg. Litt ironisk at vi nesten endte opp slik selv 😄

Skrevet

Vi havnet nesten der. Mannen hadde latt være å betale masse regninger. Blant annet huslånet og billån.

Jeg ante ingenting før det plutselig stod en megler på døren som skulle ta takst.

Jeg fikk sjokk. Men brettet opp armene. Tok meg en ekstra jobb. Bilen lot vi bli solgt på tvangssalg. Kontaktet kommunen og søkte om refinansiering. Vi fikk bakt inn resten av billånet og andre smålån mannen hadde tatt opp bak min rygg.

I dag er det jeg som styrer økonomien. Betaler alle regninger. Fører regnskap. Og nå har vi solgt leiligheten og kjøpt oss et stort hus.

Det var tøft. Skikkelig tøft. Men jeg fikk oss igjennom det. Solgte unna alt vi ikke trengte. Kjøkkenredskaper osv. Måtte bare klare oss uten og gjøre det på gamlemåten. Solgte vognene vi hadde å hentet en gratis vogn på finn. Den var ikke like fin og fancy. Men gjorde nytten.

Ikke gi opp.

Så godt at det endte bra:)

Skrevet

Ikke gi opp.

Så godt at det endte bra:)

Takk for det. Det var utrolig tøft. Mannen er typen som ikke klarer å gjøre noe. Han gikk bare å sa det ordner seg. Jeg skal ordne dette.

Men forstod med en gang at han ikke hadde noe å komme med da han søkte om refinansiering i blue step.

Da var det bare å finne styrken i seg å ordne opp. Hadde tre jobber mens mannen ble sykemeldt. Jeg solgte unna alt av verdisaker.

Nesten et under at vi klarte å redde ekteskapet. Men nå syv år senere er jeg glad jeg ga han en sjanse. Viste seg han var dypt deprimert. Men med rett hjelp fikk jeg han igjennom det å.

Hva gjør man ikke for sine søte små. Hadde jeg kastet ut mannen hadde han endt i uføre.

Skrevet

Kjøper får ikke annet innsyn i deres økonomi enn hva alle andre har tilgang til, nemlig offentlig tilgjengelig informasjon.

Du kan hå inn på kartverket sine sider å sjekke all tinglyst informasjon. Hele greia med tinglysing er jo at det skal være offentlig.

Om du googler naboen din kan du se hvor stort pant banken sikra seg når de lånte ut penger. Du ser kjøpesummen, du ser ofte om de har tatt opp et nytt lån.

Disse pantene kan være tomme, eller de kan være fulle. Det sier tinglysingen ingenting om.

Når det gjelder utleggspant så skal de slettes når de er ferdig betalt.

Anonymous poster hash: 63475...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...