Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Har tre phenelopsis som står sammen, og her om dagen la jeg merke til at alle tre begynner å visne. Skjønner ikke hva jeg har gjort? Vanner dem en gang i uken, de har nok lys men allikevel så visner og det alle tre. Hva tror dere årsaken kan være? Pleier dem å visne på denne tiden? Anonymous poster hash: 1bc3b...036
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 En gang i uken er ikke ofte nok. De har tørket ut. Min er faring er at de trenger mye mer vann en det lille eggeglasset i uken. Anonymous poster hash: 3f1d8...115
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Hvis du googler phalaenopsis(viktig med rett navn) finner du masse råd... Anonymous poster hash: d00e2...9c8
Sommerfuggel i magen Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Kanskje de får for mye sol? De er ikke særlig glad i sola vi har på østlandet i dag hvertfall
SuperFries Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Vet du, alle råd er gode, og samtidig elendige. Jeg har ca 15 stk som står sammen. De mister blomster sammen, og får nye blomster sammen. Det er som jenter som bor sammen og mensen synkroniserer seg 😆 Jeg vanner de altfor sjeldent, og når jeg vanner, vanner jeg en hel haug. Det er mao mange måter å gjøre det på. Mine kommer med nye blomster igjen og igjen, har hatt de fleste i snart 6 år. Og de står i sola hele sommeren.
MillaCamilla Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Samme som Superfries her og. Vanner sikkert hver 14. dag-3. uke og da får de mye vann. De står vestvendt og de kommer med nye blomster igjen. Får aldri gjødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå