Gå til innhold

Alle tre phenelopsis har visne blomster som faller av :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre phenelopsis som står sammen, og her om dagen la jeg merke til at alle tre begynner å visne.

Skjønner ikke hva jeg har gjort? Vanner dem en gang i uken, de har nok lys men allikevel så visner og det alle tre.

Hva tror dere årsaken kan være? Pleier dem å visne på denne tiden?

Anonymous poster hash: 1bc3b...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i uken er ikke ofte nok. De har tørket ut. Min er faring er at de trenger mye mer vann en det lille eggeglasset i uken.

Anonymous poster hash: 3f1d8...115

Skrevet

Hvis du googler phalaenopsis(viktig med rett navn) finner du masse råd...

Anonymous poster hash: d00e2...9c8

Skrevet

Kanskje de får for mye sol? De er ikke særlig glad i sola vi har på østlandet i dag hvertfall

Skrevet

Vet du, alle råd er gode, og samtidig elendige. Jeg har ca 15 stk som står sammen. De mister blomster sammen, og får nye blomster sammen. Det er som jenter som bor sammen og mensen synkroniserer seg 😆 Jeg vanner de altfor sjeldent, og når jeg vanner, vanner jeg en hel haug. Det er mao mange måter å gjøre det på. Mine kommer med nye blomster igjen og igjen, har hatt de fleste i snart 6 år. Og de står i sola hele sommeren.

Skrevet

Samme som Superfries her og. Vanner sikkert hver 14. dag-3. uke og da får de mye vann. De står vestvendt og de kommer med nye blomster igjen. Får aldri gjødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...