Blomstogbier Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Førstemann var/er skikkelig opptatt av smokken. Den må til ved leggetid.. men hvordan er det når babyen ikke vil ha smokk? Min baby roet seg ikke før hun godtok smokken. Fant ikke roen...
Mamma_til_2 Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Nå brukte begge mine smokk, men en venninne av meg fikk ikke sine barn til og ta smokk der ble løsningen en koseklut , koseteppe og kosedyr.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Min bruker ikke smokk. Har aldri vært noe problem. Hun har en bamse med seg i sengen. Anonymous poster hash: 3ef02...212
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Min har ikke hatt smokk eller noen form for kos, ville ikke ha. Brydde seg ikke om bamser heller. Herlig, ungen sovnet fint uten en avhengighet en må avvennes med. Anonymous poster hash: 101f4...344
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Min tok ikke smokk før han var 9 mnd og roet seg dårlig. Sovnet bare om jeg ammet ham i søvn, både om kvelden og de utallige gangene han våknet i løpet av natten. Mange syntes det var teit å begynne med smokk så sent, men jeg var i himmelen da han endelig tok den. Da jeg så hvor mye enklere det ble så angret jeg på at jeg ikke hadde prøvd å ha sukkervann på den el.l. for å få ham til å ta den tidligere. Anonymous poster hash: fb748...dec
Blomstogbier Skrevet 20. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2015 Ja, tenkte mer på at de ikke erstatter det med noe at de klarer seg uten noenting..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ammer, legger han, sitter ved siden av sengen og koser han litt på kinnet og han sovner på 30 sekunder. Er 3 måneder nå og vil ikke ta smokken. Min mellomste begynte med smokk når hun var rundt 6 måneder, eldste brukte aldri Anonymous poster hash: a3d12...5bd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Min eldste hadde sterkt sugebehov, men tok ikke smokk. Han sugde på lillefingeren min, veldig slitsomt. Det var personalet på nyfødtintensiven som innførte lillefingeren... Etter hvert sugde han på en koseklut. Nr 2 tok smokk, men var aldri egentlig noe intresert. Sluttet helt med den da han var 6 mnd av seg selv. Hadde ikke noe som erstatning. Hadde liksom ikke behov for noe å roe seg med. Anonymous poster hash: 0f822...c2c
Leirha Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har hatt to barn som har brukt smokk og en som ikke har vist interesse.Han som ikke ville ha, brukte til gjengjeld meg som smokk. Vi prøvde å få ham til å ta smokk fram til han var 7mndr, men nei.Det var fæle fæle kvelden og netter. Grøsser når jeg tenker på det. Mye lettere å ta fra de smokken når de er for store til den enn å ha en baby som ikke klarer finne roen kveld etter kveld og natt etter natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå