Gå til innhold

Ikke gravid, men morgen kvalm...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Over de tre siste dagene nå har jeg følt at jeg har godt med en klump halsen og nedover brystet. Ja, halsbrann rett og slett. For to netter tilbake våknet jeg i 4-5 tiden og kastet opp. Men jeg kastet opp kun magesyre.

 

I dag igjen skjedde det samme, men når jeg våknet klokken 06.30. Bør jeg bekymre meg? Gå til legen? Er egentlig opptatt i helgen og hele neste uke, har ikke tid til legen nå...

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har jeg det også, hatt i 3-4 uker. Jeg er av typen som bare ser det an, så si ifra om du har vært hos lege og fått noen råd, så slipper jeg😜😊

 

Anonymous poster hash: b2cd4...a90

Skrevet

Har den klumpen og kvalmen du beskriver når jeg har magekatarr.

Stresser du mye?

Unngå røkt mat og spis mest mulig mild skånemat. Kjøp gjerne balancid.

Grunnen til morgenkvalmen er at magen er tom for mat.

Jeg har litt kjeks ved sengen som jeg spiser med en gang jeg våkner.

 

Du skal selvsagt undersøkes av lege. Spesielt om du tar balancid da det kan skjule magesykdom. Men inntil du får time hos legen kan dette hjelpe om det er magekatarr.

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Skrevet

Kan og høyres ut som reflux plager, men lege er ein god idé.

Skrevet

Har den klumpen og kvalmen du beskriver når jeg har magekatarr.

Stresser du mye?

Unngå røkt mat og spis mest mulig mild skånemat. Kjøp gjerne balancid.

Grunnen til morgenkvalmen er at magen er tom for mat.

Jeg har litt kjeks ved sengen som jeg spiser med en gang jeg våkner.

 

Du skal selvsagt undersøkes av lege. Spesielt om du tar balancid da det kan skjule magesykdom. Men inntil du får time hos legen kan dette hjelpe om det er magekatarr.

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Har hatt magekatarr to ganger tidligere, men på langt nær så ille? Aldri vært så ille at jeg kaster opp, selvom halsbrannen er til å dø av. Har du kastet opp når du har hatt magekatarr? Men får bare prøve å stresse ned og tenke over hva jeg spiser de neste dagene. Kanskje det går over av seg selv.

 

Takk for svar!

 

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Skrevet

Og skal prøve kjeksene!! :) Hørtes veldig lurt ut :)

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Skrevet

Slik har jeg det også, hatt i 3-4 uker. Jeg er av typen som bare ser det an, så si ifra om du har vært hos lege og fått noen råd, så slipper jegAnonymous poster hash: b2cd4...a90

Hehe, skal det ;)

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Skrevet

 

Har den klumpen og kvalmen du beskriver når jeg har magekatarr.

Stresser du mye?

Unngå røkt mat og spis mest mulig mild skånemat. Kjøp gjerne balancid.

Grunnen til morgenkvalmen er at magen er tom for mat.

Jeg har litt kjeks ved sengen som jeg spiser med en gang jeg våkner.

 

Du skal selvsagt undersøkes av lege. Spesielt om du tar balancid da det kan skjule magesykdom. Men inntil du får time hos legen kan dette hjelpe om det er magekatarr.

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Har hatt magekatarr to ganger tidligere, men på langt nær så ille? Aldri vært så ille at jeg kaster opp, selvom halsbrannen er til å dø av. Har du kastet opp når du har hatt magekatarr? Men får bare prøve å stresse ned og tenke over hva jeg spiser de neste dagene. Kanskje det går over av seg selv.

 

Takk for svar!

 

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Ja. Hender jeg kaster opp når det har gått for lang tid uten mat. Magen som kvitter seg med magesyren.

Min erfaring er at når du begynner å kaste opp går det ikke bare over av seg selv.

Jeg er en stressa person og må tvinges til å ta det med ro.

 

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Skrevet

 

 

Har den klumpen og kvalmen du beskriver når jeg har magekatarr.

Stresser du mye?

Unngå røkt mat og spis mest mulig mild skånemat. Kjøp gjerne balancid.

Grunnen til morgenkvalmen er at magen er tom for mat.

Jeg har litt kjeks ved sengen som jeg spiser med en gang jeg våkner.

 

Du skal selvsagt undersøkes av lege. Spesielt om du tar balancid da det kan skjule magesykdom. Men inntil du får time hos legen kan dette hjelpe om det er magekatarr.

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Har hatt magekatarr to ganger tidligere, men på langt nær så ille? Aldri vært så ille at jeg kaster opp, selvom halsbrannen er til å dø av. Har du kastet opp når du har hatt magekatarr? Men får bare prøve å stresse ned og tenke over hva jeg spiser de neste dagene. Kanskje det går over av seg selv.

 

Takk for svar!

 

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Ja. Hender jeg kaster opp når det har gått for lang tid uten mat. Magen som kvitter seg med magesyren.

Min erfaring er at når du begynner å kaste opp går det ikke bare over av seg selv.

Jeg er en stressa person og må tvinges til å ta det med ro.

 

 

Anonymous poster hash: 6f62a...e4f

Da blir det vel en tur til legen da... Men jeg er ikke hjemme før til fredag, er det nødvendig å kontakte legevakten for dette? Eller må jeg bare holde ut til jeg kommer meg til fastlegen neste mandag (29.06)?

 

Anonymous poster hash: 95553...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...