Gå til innhold

Andregangsfødende og rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første svangerskap, som er 8 år siden, så gikk jeg med maserier så lenge som ikke hadde effekt. Tilslutt ble jeg lagt inn, de tok vannet for at fødselen skulle komme i gang.

Nå har keg hatt blødning og jeg tror deler av slimproppen har gått (dette skjedde i går). Fra ca. 00.30 i natt har jeg hatt det jeg vil si er rier. De kommer med ca. 10 min. mellom, varer i litt over 1 minutt. Det føles som om magen revner på innsiden.

Men jeg er jo redd for at det denne gangen også bare er maserier uten effekt :(

Er i uke 40+6. Har ikke hatt noen gu enda, så har jo ikke peil på hvordan jeg ligger an.

Hvor fort gikk dine rier fra 10 min. intervall til 5? Får jo ikke komme inn på sjekk før det..

Merket dere stor forskjell i fremgangen på riene ved første fødsel i forhold til fødsel nr. to?

Anonymous poster hash: 839f5...20d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riene mine var mer effektive med nr.2. Fødselen gikk mye raskere. Kjente med en gang når fødselen var I gang , stor forskjell på de riene. Lykke til! Snart har du babyen I armene dine 💗

Anonymous poster hash: d6ca1...208

Skrevet

Her hadde jeg uregelmessige rier hele natta. Rundt kl 4 kom de med 5-10 minutters mellomrom, men så roet det seg og kom med 10-20 minutters mellomrom fra kl 7. Var skikkelig ustabilt til kl 15, da ble de mer intense og kom med 5-8 minutters mellomrom.

Vi dro til sykehuset kl 1730, da var det 3 cm og de ville sende oss hjem i 2 timer til. Vi satte oss bare i kantina på sykehuset og etter en halvtime var riene så ofte og intense at vi gikk opp igjen. Fikk en sjekk kl 1830, da var det 5 cm. Etter det var det omtrent en sammenhengende ri og ungen var ute kl 22.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 24fc4...afe

Skrevet

Jeg skjønte ikke at fødselen var i gang med andremann... Kynnere, som jeg trodde det var (hadde hatt vonde kynnere hele svangerskapet), startet i ett-tida, og kom regelmessig med 8 min mellom (tenkte det var modningsrier som jeg hadde i evigheter med første). I løpet av et par timer var det 2-4 min mellom. Først i femtida tenkte jeg at jeg kanskje akkurat hadde bikket aktiv fødsel. Kl 6 kom vi på føden, og ungen var ute knappe 15 min senere! Først da den første pressria kom (kom uventet på alle, selv jordmor, da hun ikke hadde rukket å undersøke meg enda), skjønte jeg at jeg faktisk hadde rier... Fantastisk fødsel.

Anonymous poster hash: 37b03...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...