Gå til innhold

spansk eller italiensk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket språk ville du lært deg og hvorfor?

Anonymous poster hash: 8340d...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, takk, begge deler ;)

Hadde veldig lyst å lære italiensk for få år tilbake. Men så fant jeg ut at spansk også er flott og det er et språk man kan bruke flere steder.

Men de har mye til felles, så jeg tror at om man lærer seg det ene så forstår man mye av det andre også.

Jeg har ikke lært meg noen av dem enda, kan bare litt ord, forstår litt pga. felles latinsk opprinnelse innimellom (kan bittelitt latin). En gang i fremtiden... hvis jeg ikke finner ut at jeg skal ta opp igjen fransken som har forfalt sørgelig siste 20 år ;)

Valgets kval ;)

Anonymous poster hash: 66932...6e6
Skrevet

Spansk - det brukes i større grad enn italiensk. Det er heller ikke så vanskelig å forstå/lære italiensk når man kan spansk godt. 

Anonymous poster hash: c8141...f6b
Skrevet

Jeg snakker brukbart spansk, dermed klarer jeg å komme meg fram i Italia også. Man må bare huske hvilke staveregler og lydforandringer som gjelder. Kan man en del latin, eller kan man fransk, så er italiensk nærmere og lettere å lære. Men alle latinske språk er logiske for oss. Mye er felles med ordforrådet i engelsk.

Anonymous poster hash: 3cbf7...339

Skrevet

Mannen min snakker flytende italiensk og det er fader så sexy! Han snakker spansk også, men det har ikke helt samme sjarmen. Men det er nok fordi jeg er så vant til det. Spansk er nok mest praktisk å kunne :) 

Anonymous poster hash: b92ca...6c4
Skrevet

Jeg kan italiensk, så det måtte blitt spansk.

Anonymous poster hash: 76795...aaa

Skrevet

Bra svar. Har veldig lyst til å lære meg en av delene.

Anonymous poster hash: 8340d...c43

Skrevet

italliensk :)

Skrevet

Mitt morsmål er spansk, og jeg skjønner både italiensk og portugisisk, og litt fransk også. Så da anbefaler jeg spansk :-)

Anonymous poster hash: 55b88...8f5

Skrevet

Mitt morsmål er spansk, og jeg skjønner både italiensk og portugisisk, og litt fransk også. Så da anbefaler jeg spansk :-)

Anonymous poster hash: 55b88...8f5

Helt likt meg det der jo :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...