Gå til innhold

Hva synes du om arendalsdialekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc

såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495

E hadde ikkje sakt de sånn, e hadde sagt "Ja e kan vekke dæ i mårra e" hilsen en fra arendal ;)

Anonymous poster hash: 8e1a0...395

Har bodd i Arendal i flere år. Jeg synes at dialekten er grusom. Heldigvis er det færre og færre som snakker slik den opprinnelige arendals dialekten er. Den har blitt mer og mer utvannet.

Man finner helst den "gamle" arendals dialekten på folk over 40, eller de som bor i områder som Froland, rykene osv.

Anonymous poster hash: 57275...89b

Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc

såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495
E hadde ikkje sakt de sånn, e hadde sagt "Ja e kan vekke dæ i mårra e" hilsen en fra arendal ;)

Anonymous poster hash: 8e1a0...395

Det hadde jeg og sagt.. bruker ikke du så mye egentlig.

Syns det er trist den blir utvannet, for den har sin sjarm som alle andre dialekter.

Næringsministeren er jo fra Arendal og syns ikke hun høres så ille ut.

Siden jeg er fra Arendal er den verste de som er fra Oslo området..det er helt grusomt å høre på. Men det kan og ha noe med holdningen de har når de kommer ned hit.

Anonymous poster hash: f2253...900

Annonse

Har bodd i Arendal i flere år. Jeg synes at dialekten er grusom. Heldigvis er det færre og færre som snakker slik den opprinnelige arendals dialekten er. Den har blitt mer og mer utvannet.

Man finner helst den "gamle" arendals dialekten på folk over 40, eller de som bor i områder som Froland, rykene osv.

Anonymous poster hash: 57275...89b

Hey! Du kan jo ikke si at de fra Froland og Rygene snakker ændalsdialekt! 

Jeg liker den :) Bor ikke så veldig langt unna og hører den ofte, selv om dialekten her er ganske annerledes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...