Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Ja, jeg er fra arendal. Hater dialekten, synes den er så stygg Så ja, hva synes dere om den? Spør av den enkle grunn at jeg er nysgjerrig :-) Anonymous poster hash: 8e1a0...395
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Heilt jævli Anonymous poster hash: ab4a8...2ce
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Synes den er fin jeg. Bergensdialekt derimot... Anonymous poster hash: 57077...875
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Ja, jeg er fra arendal. Hater dialekten, synes den er så stygg Så ja, hva synes dere om den? Spør av den enkle grunn at jeg er nysgjerrig :-) Anonymous poster hash: 8e1a0...395 Nå er jeg vant til å høre dialekten daglig, så tenker egentlig ikke så mye over det, men er enig at det ikke så fint når det snakkes kav arendalsk. Bor I grimstad Anonymous poster hash: 195cd...d8d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut. Anonymous poster hash: c575f...7cc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut. Anonymous poster hash: c575f...7cc Hvordan da? Anonymous poster hash: 195cd...d8d
Mumua Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Innflytter i Arendal og jeg synes den er veldig sjarmerende Min dialekt er minst like ille, så jeg kan ikke dømme. Den er jo spesiell, men langt fra den verste jeg vet. En del av sjarmen med denne fantastiske plassen
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Syns den er helt grei.. Syns Grimstad er verre. Grusomt å høre på for eksempel tv. (Dag Otto) Er fra Arendal selv, og bor her, så hører jo dialekten hver dag, men tenker ikke over det da.. Anonymous poster hash: f66ab...825
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er også innflytter i Arendal og tenker egentlig ikke over dialekten i det hele tatt. Det er en del søte og sjarmerende fraser, men den gammeldagse kav arendalsdialekten er bare morsom egentlig Synes ikke dialekten er fæl eller grusom ihvertfall. Anonymous poster hash: bbaf9...ab2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Fint. Liker de aller fleste dialekter jeg. Synes det er sjarmerende. Anonymous poster hash: b23ba...e09
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495 Det er ikke feil. Det er dialekt. Vi har ingen talemålsnorm i Norge, og arendalsdialekt er akkurat like korrekt som dialekten på Oslo vest. Anonymous poster hash: 04eae...b05
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495 Det er ikke feil. Det er dialekt. Vi har ingen talemålsnorm i Norge, og arendalsdialekt er akkurat like korrekt som dialekten på Oslo vest. Anonymous poster hash: 04eae...b05 Det er ikke dialekt, men sosiolekt med opphav i Eydehavnsområdet. Man kan ikke prate som man vil og deretter kalle det dialekt. Det skjærer i ørene og høres helt for jævlig ut. Man høres ut som en idiot utenfor byens grenser. Anonymous poster hash: c575f...7cc
sug lut Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Jeg synes Arendal er koselig å høre på, Grimstad også.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Arendalsdialekten er ikke spesielt pen, men det er jo noe sjarmerende over den om den ikke er av den breieste typen.. Anonymous poster hash: 3087f...083
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #16 Skrevet 19. juni 2015 Synes den er fin jeg. Bergensdialekt derimot... Anonymous poster hash: 57077...875 må du gjeee deg, for nåkke tull! Anonymous poster hash: 2babb...066
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Ja, jeg er fra arendal. Hater dialekten, synes den er så stygg Så ja, hva synes dere om den? Spør av den enkle grunn at jeg er nysgjerrig :-) Anonymous poster hash: 8e1a0...395 enig med deg Anonymous poster hash: 2babb...066
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 Det e så jilt at Anonymous poster hash: bbaf9...ab2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #19 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495 Det er ikke feil. Det er dialekt. Vi har ingen talemålsnorm i Norge, og arendalsdialekt er akkurat like korrekt som dialekten på Oslo vest. Anonymous poster hash: 04eae...b05 Det er ikke dialekt, men sosiolekt med opphav i Eydehavnsområdet. Man kan ikke prate som man vil og deretter kalle det dialekt. Det skjærer i ørene og høres helt for jævlig ut. Man høres ut som en idiot utenfor byens grenser. Anonymous poster hash: c575f...7cc Jo, det er en dialekt. Anonymous poster hash: 04eae...b05
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #20 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495 Det er ikke feil. Det er dialekt. Vi har ingen talemålsnorm i Norge, og arendalsdialekt er akkurat like korrekt som dialekten på Oslo vest. Anonymous poster hash: 04eae...b05 Det er ikke dialekt, men sosiolekt med opphav i Eydehavnsområdet. Man kan ikke prate som man vil og deretter kalle det dialekt. Det skjærer i ørene og høres helt for jævlig ut. Man høres ut som en idiot utenfor byens grenser. Anonymous poster hash: c575f...7cc For oss her nede i Arendal så høres østlendingene ut som idioter også, uansett hvor nært opp mot bokmål de snakker Hver sin smak Anonymous poster hash: 5440f...b62
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #21 Skrevet 19. juni 2015 Det e så jilt at Anonymous poster hash: bbaf9...ab2 Eni me du! Anonymous poster hash: 5440f...b62
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #22 Skrevet 19. juni 2015 Stygg klang, men enda verre er den grusomme bruken av pronomen. Det høres jo helt åndssvakt ut.Anonymous poster hash: c575f...7cc såå enig, er innflytter. Ja e kan våkne du mårra e ( jeg kan vekke deg i morgen). ++++ hva skjer med å bøye verbene helt feil? Anonymous poster hash: caac7...495 Det er ikke feil. Det er dialekt. Vi har ingen talemålsnorm i Norge, og arendalsdialekt er akkurat like korrekt som dialekten på Oslo vest. Anonymous poster hash: 04eae...b05 Det er ikke dialekt, men sosiolekt med opphav i Eydehavnsområdet. Man kan ikke prate som man vil og deretter kalle det dialekt. Det skjærer i ørene og høres helt for jævlig ut. Man høres ut som en idiot utenfor byens grenser. Anonymous poster hash: c575f...7cc For oss her nede i Arendal så høres østlendingene ut som idioter også, uansett hvor nært opp mot bokmål de snakker Hver sin smak Anonymous poster hash: 5440f...b62 I denne sammenhengen får du snakke for deg selv! Jeg synes ingen høres ut som idioter. Anonymous poster hash: 04eae...b05
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #24 Skrevet 19. juni 2015 Gørrlun Jeg er fra Kristiansand og bor i Grimstad. Er så vant til dialekten at jeg ikke legger særlig merke til det. Men får alltid høre at jeg har så sjarmerende dialekt om jeg er andre steder i landet. Det er koselig å høre Anonymous poster hash: bd83c...ab7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #25 Skrevet 19. juni 2015 Harald Eia & co har for alltid gjort arendalsdialekt litt komisk i mine ører.. men egentlig mange koselige og særegne uttrykk og talemåter. 😊 Anonymous poster hash: 33159...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå