Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Hva gjør mannen for dere da? Klarer han å ta over "dine" oppgaver, eller blir det kaos? Jeg har den siste uka vært utslått av halsbetennelse, pga den har jeg ikke fått i meg noe mat, kun presset i meg litt å drikke. Har hatt fullt ansvar på baby på 3 mnd som jeg fullammer. Fikk så klart oppkast og diaré som bivirkninger på antibiotikakuren. Utslitt med andre ord. Her har mannen gjort null husarbeid, klaget over manglende middag, blitt sur fordi han måtte levere 2 åringen i bhg på morgenen. Også har han selvfølgelig tatt på seg overtidsarbeid. Klikker snart i vinkel. Har lyst å spy når jeg ser han. Han tror foresten ingen ting på at jeg er syk, selv om har var med meg til legen. Anonymous poster hash: fa8fe...d58
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Kom dere til fvk jo før jo heller! Noe slikt hadde jeg rett og slett ikke orket! På tide mannen innser at han ikke er singel, men far til to, og at han har like mye ansvar i hjemmet som det du har. Når den ene er syk stiller den andre opp. Få ham med på fvk, for jeg tror han trenger mer enn at du sier fra. Anonymous poster hash: be9f6...a85
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Hva gjør mannen for dere da? Klarer han å ta over "dine" oppgaver, eller blir det kaos? Jeg har den siste uka vært utslått av halsbetennelse, pga den har jeg ikke fått i meg noe mat, kun presset i meg litt å drikke. Har hatt fullt ansvar på baby på 3 mnd som jeg fullammer. Fikk så klart oppkast og diaré som bivirkninger på antibiotikakuren. Utslitt med andre ord. Her har mannen gjort null husarbeid, klaget over manglende middag, blitt sur fordi han måtte levere 2 åringen i bhg på morgenen. Også har han selvfølgelig tatt på seg overtidsarbeid. Klikker snart i vinkel. Har lyst å spy når jeg ser han. Han tror foresten ingen ting på at jeg er syk, selv om har var med meg til legen. Anonymous poster hash: fa8fe...d58 Og du er sammen med han fordi? Anonymous poster hash: 4f76b...579
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Han prøver å ta alt. Han klarer det ikke, men han skal ha for forsøket Han anstrenger seg virkelig og gjør så godt han kan i den grad han skjønner hva som må gjøres. Han kan klage litt innimellom, men han har full forståelse for at jeg er syk når jeg er det. Ofte klarer jeg gjøre en del likevel, men fks de første 4 mnd av svangerskapet var jeg HELT sengeliggende og da tok han alt med ett smil samtidig som han ga god omsorg. Hadde han behandlet meg som det din gjør hadde det blitt månelyst (som min mor så fint kaller det). Anonymous poster hash: 0964c...df5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har vært innmari heldig! Jeg ligger på 6 uka med hyperemesis, og han gjør ALT for meg. På samme måten som jeg ville gjort alt for han <3 Anonymous poster hash: fd641...9cd
Gjest Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Må si har en flott mann der altså Lå syk i 6 uker i fjor sommer og mannen gjorde alt fra huskvask, levering i kindern, lage middag og det som hører til. Og ligger jeg helt kaputt med migrene eller omgangssyken en en dag, så fikser han det meste da også
rytme Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Hva gjør mannen for dere da? Klarer han å ta over "dine" oppgaver, eller blir det kaos? Jeg har den siste uka vært utslått av halsbetennelse, pga den har jeg ikke fått i meg noe mat, kun presset i meg litt å drikke. Har hatt fullt ansvar på baby på 3 mnd som jeg fullammer. Fikk så klart oppkast og diaré som bivirkninger på antibiotikakuren. Utslitt med andre ord. Her har mannen gjort null husarbeid, klaget over manglende middag, blitt sur fordi han måtte levere 2 åringen i bhg på morgenen. Også har han selvfølgelig tatt på seg overtidsarbeid. Klikker snart i vinkel. Har lyst å spy når jeg ser han. Han tror foresten ingen ting på at jeg er syk, selv om har var med meg til legen. Anonymous poster hash: fa8fe...d58 Ikke rart at han ikke gjør noe hvis han ikke tror på at u er syk. Det er jo der problemet ligger. Ikke at mannen er lat eller lignende (selv om det gjerne også er sant). Problemet deres er at din mann ikke stoler på deg. Har han noen grunn til å tro at du lyger? For øvrig gjør min mann litt ekstra, men det hoper seg litt opp til jeg er blitt frisk også. Men jeg synes det er greit. Han trenger ikke løpe rundt hele dagen fordi jeg er syk, da kan det heller stå litt oppvask i noen dager
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Nå har jeg stort sett sovet en uke, men huset står og ting er på stell. Jeg vet jeg er heldig, mannen min er utrolig flink. Han gjør ALT! Anonymous poster hash: 259cb...563
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Hva gjør mannen for dere da? Klarer han å ta over "dine" oppgaver, eller blir det kaos? Jeg har den siste uka vært utslått av halsbetennelse, pga den har jeg ikke fått i meg noe mat, kun presset i meg litt å drikke. Har hatt fullt ansvar på baby på 3 mnd som jeg fullammer. Fikk så klart oppkast og diaré som bivirkninger på antibiotikakuren. Utslitt med andre ord. Her har mannen gjort null husarbeid, klaget over manglende middag, blitt sur fordi han måtte levere 2 åringen i bhg på morgenen. Også har han selvfølgelig tatt på seg overtidsarbeid. Klikker snart i vinkel. Har lyst å spy når jeg ser han. Han tror foresten ingen ting på at jeg er syk, selv om har var med meg til legen. Anonymous poster hash: fa8fe...d58 Ikke rart at han ikke gjør noe hvis han ikke tror på at u er syk. Det er jo der problemet ligger. Ikke at mannen er lat eller lignende (selv om det gjerne også er sant). Problemet deres er at din mann ikke stoler på deg. Har han noen grunn til å tro at du lyger? For øvrig gjør min mann litt ekstra, men det hoper seg litt opp til jeg er blitt frisk også. Men jeg synes det er greit. Han trenger ikke løpe rundt hele dagen fordi jeg er syk, da kan det heller stå litt oppvask i noen dager Ikke enig med deg. Mannen ble med Hi til legen, og legen mente hun var syk nok til å gi henne antibiotika. Om mannen da ikke tror henne så er han.... vel, ikke særlig oppegående. Han mener kanskje at legen og Hi har en konspirasjon sammen også bare for å late som om Hi er syk slik at hun skal slippe å gjøre noe..... *rister på hodet* Anonymous poster hash: be9f6...a85
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Mannen tar selvsagt over alt. Men nå deler vi på oppgaver også, så det er ikke sånn at jeg gjør alt til vanlig heller. Verden går heldigvis rundt selv om jeg er syk.
*Miss Marple* Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Men kjære deg da, hvor fant du dette sjarmtrollet da? Er han generelt ubrukelig eller glimter han til iblant? Hus og heim går helt som vanlig når jeg er syk, på samme måte som når han ikke er i form.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Han tar seg av barnet, ordner mat og rydder etter måltidene. Resten av husarbeidet blir satt på vent mens jeg er syk, men vi samarbeider om å ta det igjen etterpå. Det fungerer fint, jeg er fornøyd så lenge jeg får være syk i fred, og det får jeg jo når han tar det som må gjøres der og da. Anonymous poster hash: 957aa...5a2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Da tar mannen på seg alt ansvar for barn og hus. Men eksen min var som din mann. Anonymous poster hash: ebe35...503
Roheryn Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Han gjør alt, inkludert alt med min datter (hans stedatter) - fikser mat, husarbeid, leverer på skolen, henter på SFO... Det eneste han ikke gjør er å flette håret hennes, men da kommer hun ferdig børstet med hårstrikk i hånda inn til meg og så tar vi det på sengekanten I tillegg får jeg all verdens oppvartning og dulling. Han er igrunn et kupp <3 ...eksen derimot, han kunne strekke seg så langt som da han nokså selvtilfreds erklærte at "jeg tok på ungene samme klær som i går jeg, så det ikke skal bli så mye klesvask til deg". Da lå jeg rett ut med svineinfluensa. Ikke engang på samme skala som din, HI, men like fullt en medvirkende årsak til at jeg bytta ham ut.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Han handler, lager mat og tar seg av ungene, men husarbeid blir det så som så med. Anonymous poster hash: 51722...9ae
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #16 Skrevet 19. juni 2015 Her går alt som på skinner enten jeg er dårlig eller ikke. Jeg er mye dårlig pga skade og mannen tar helt naturlig av seg det som trengs å gjøres. Anonymous poster hash: fc3d3...0c5
Sylteflesk Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Mannen er uansett flinkere enn meg til å gjøre husarbeid, så det er null problem.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 han lager middag da ellers hadde han ikke fått annet enn brød. men som jeg sa til han sist jeg var syk. det er rart det der for når du er syk ligger du på sofaen å sover, og jeg gjør alt med unger og hus. når jeg er syk ligger du på sofaen og sover og jeg må gjøre alt med unger, hus arbeide dropper jeg så det hoper seg opp i påvente av at jeg blir frisk. Anonymous poster hash: be8e3...ab6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #19 Skrevet 19. juni 2015 Han prøver ihvertfall, det skal han ha. Middag blir gjerne lettvint, men ungene er rene og blir tatt godt vare på. Han er ikke så ivrig med støvsugeren, mer skippertaksmenneske der, men det er ikke møkkete heller. Klær blir vasket og han handler inn. Anonymous poster hash: ef594...698
Elsker livet Skrevet 19. juni 2015 #20 Skrevet 19. juni 2015 Hva tror mannen din? At du brått har blitt lat og syns det er helt i orden å se på at det blir mer og mer rot, og manglende middag? Mannen lar meg være syk når jeg er syk. Det er rent og ryddig, og han tar seg av barna tilfredsstillende. Følger med på kalenderen min når det gjelder aktiviteter på ettermiddagen og andre planer jeg har ansvar for. Men klesvasken øker og barna synes maten som serveres er kjedelig, han er ikke en veldig kreativ kokk. Er mer opptatt av næringsinnhold og sammensetning enn smak. Det blir handlet inn matvarer til middag hver dag, eller så spiser barna middag hos svigers. Klær og sko matcher dårlig, og de får gjerne søskens allværsbukse med seg på skolen. Han bytter rundt på matboksene selv om de er merket med navn osv. Så han har ikke så god kontroll som meg og kjenner ikke systemet mitt 100 %. Han delegerer en del oppgaver til foreldrene sine slik at han er minst mulig borte fra jobb.
rytme Skrevet 20. juni 2015 #21 Skrevet 20. juni 2015 Hva gjør mannen for dere da? Klarer han å ta over "dine" oppgaver, eller blir det kaos? Jeg har den siste uka vært utslått av halsbetennelse, pga den har jeg ikke fått i meg noe mat, kun presset i meg litt å drikke. Har hatt fullt ansvar på baby på 3 mnd som jeg fullammer. Fikk så klart oppkast og diaré som bivirkninger på antibiotikakuren. Utslitt med andre ord. Her har mannen gjort null husarbeid, klaget over manglende middag, blitt sur fordi han måtte levere 2 åringen i bhg på morgenen. Også har han selvfølgelig tatt på seg overtidsarbeid. Klikker snart i vinkel. Har lyst å spy når jeg ser han. Han tror foresten ingen ting på at jeg er syk, selv om har var med meg til legen. Anonymous poster hash: fa8fe...d58 Ikke rart at han ikke gjør noe hvis han ikke tror på at u er syk. Det er jo der problemet ligger. Ikke at mannen er lat eller lignende (selv om det gjerne også er sant). Problemet deres er at din mann ikke stoler på deg. Har han noen grunn til å tro at du lyger? For øvrig gjør min mann litt ekstra, men det hoper seg litt opp til jeg er blitt frisk også. Men jeg synes det er greit. Han trenger ikke løpe rundt hele dagen fordi jeg er syk, da kan det heller stå litt oppvask i noen dager Ikke enig med deg. Mannen ble med Hi til legen, og legen mente hun var syk nok til å gi henne antibiotika. Om mannen da ikke tror henne så er han.... vel, ikke særlig oppegående. Han mener kanskje at legen og Hi har en konspirasjon sammen også bare for å late som om Hi er syk slik at hun skal slippe å gjøre noe..... *rister på hodet* Anonymous poster hash: be9f6...a85 Jeg tror du misforsto meg. Jeg mener ikke at det er ok at han ikke tror på henne. Jeg skrev jo at det var det som var det største problemet deres. Det er et større problem at han ikke tror på henne, enn at han lar være å rydde......
Yellow Brick Road Skrevet 20. juni 2015 #22 Skrevet 20. juni 2015 Når en av oss er syke fortsetter familieverdenen her hos oss å gå rundt som vanlig. Noen lettvinte løsninger blir det nok, uansett hvem som er syk - det er vel normalt når noen er borte fra "jobb", og noe gjør han bedre enn meg, andre ting gjør jeg bedre enn ham. Den som er syk får i alle fall lov å være syk og blir verken mistrodd eller beskyldt for å ikke være syk nok.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #23 Skrevet 20. juni 2015 Han tar ikke over alt, det er nok mer rotete og skittent her, men han gjør alt det viktigste. Barna får det de trenger, det mest nødvendige blir gjort og klesvasken blir gjort siden det stort sett er han som tar den uansett. Jeg lan fint tilbringe to døgn i senga og stole på at det ikke er noe å bekymre seg for vertfall. Jeg har vært en del syk (syk nok til å bli sykemeldt flere uker i slengen), så han himler litt med øynene, er litt lei av det og forstår nok ikke helt at jeg faktisk er ganske syk imellom siden jeg er flink å "holde maska" samtidig som at jeg tar meg et skippertak i gode øyeblikk, men han holder vertfall alt gående Anonymous poster hash: 44a87...e4a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #24 Skrevet 20. juni 2015 Han gjør alt i tillegg til å varte meg opp. Han er veldig snill:) Anonymous poster hash: 1f142...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå