Gå til innhold

Synes jeg har et så kjedelig liv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men ser ingen alternativ. Jobber en vanlig 8-16 jobb i barnehage, hjem til barn, sliten i helga... ja sånn som de fleste andre. Har en mann på trygd som er så syk at jeg på en måte er alenemor, så det å jobbe mindre er ingen alternativ. Er det noen måte å snu denne hverdagen på (som sikkert er sånn for mange). Hva kan man gjøre for at livet ikke bare er et slit og et ork? 

Anonymous poster hash: 21ac2...b0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe du kan gjøre annerledes på jobb for at du skal føle deg mindre sliten? Jeg arbeider som lærer og i perioder med mye ekstra retting og kveldsarbeid legger jeg opp til undervisning hvor elevene arbeider stille og individuelt slik at hodet mitt ikke er kokt av støy når kveldsarbeider venter. Kan du ta mer ansvar for opprydding/kjøkken, hvilestund, utetid etc slik at du får noen pusterom?

Ellers senke krav til middagslaging og husarbeid. Ha en fast vaskedag hvor du vasker 3-4 fullpakkede maskiner med klær? Da vet du at det er bare den dagen du trenger å bruke på dette? Er barna store nok til å f.eks henge opp klær?

Lag middager som maks tar 20-30 min og gjerne lager seg selv i en gryte eller form

i ovnen.

Tillat det selv å sette på en film på ettermiddagen til barna de dagene du er ekstra sliten.

Har du besteforeldre som hjelper til? Få barnepass og dra ut på handletur eller gå en tur i fjellet. Dra på trening eller hva det måtte være som gir deg glede og avkobling.

Møt venninner med barn på samme alder. Barna underholder hverandre og dere får prate og hygge dere.

Bare tips om hva som funker for mer i perioder jeg synes det går litt trått :)

Anonymous poster hash: 3e547...3fc

Skrevet

Hvis d er noen trøst har vi akkurat samme kjedelige liv.. Jeg jobber på småbarnsavdeling og har to barn selv. Føler at jeg er omringet av unger til enhver tid og er svært deprimert.. Drømmer alltid om et annet liv..

Anonymous poster hash: 70439...1bc

Skrevet

Les tråden rett over her til hun med en datter som skal dø, som lider seg gjennom sine siste dager. Kanskje du setter mer pris på ditt "kjedelige" liv da. Vær jævlig glad for at livet ditt er "kjedelig", du!

Anonymous poster hash: bb896...489
Skrevet

Les tråden rett over her til hun med en datter som skal dø, som lider seg gjennom sine siste dager. Kanskje du setter mer pris på ditt "kjedelige" liv da. Vær jævlig glad for at livet ditt er "kjedelig", du!

Anonymous poster hash: bb896...489

Jeg leste tråden og hun og familien har min største medfølelse!! Jeg har virkelig vondt av dem! Verden er dessverre full av forferdelig elendighet, men d går likevel an å være deprimert over eget liv..

Anonymous poster hash: 70439...1bc

Skrevet

Snu om på tankegangen :-)

Tenk så heldig som kan ha et vanlig kjedelig liv! Det er utrolig mange der ute som har triste liv, opplever mye fælt, har lite kontroll på eget liv og lite mulighet til å endre noe som helst.

Du er så heldig å ha livet  veldig mange ønsker seg. Trygt, men husk at kjedelig også betyr at alt er som det skal være, og at ting fungerer? At dere har det bra og trives egentlig akkurat som det er?

Barna blir store, og det er mye dere skal få oppleve framover - dette ordner seg - så mulighetene framover står faktisk i kø.

Se litt på de tingene du liker i hverdagen, og kjenn etter hvor fint det er. Personlig er jeg veldig glad i frokosten, helst med samme pålegg, jus og kaffe - og avis. Og å snakke med barna i bilen når jeg har hentet i barnehagen. Legge sammen håndduker mens barna plasker i badekaret og det lukter godt av badeskum.

Fin familie, mange som er glade i deg :-)

Og så kan man se om det er noe mer man ønsker å ha med seg i hverdagen, selv velger jeg å løpe litt innimellom av ren egeninteresse. Det er helt herlig og et skikkelig avbrekk og ren egotripp.

God fredagskveld!!

Anonymous poster hash: 53b68...ed5
Skrevet

Finn litt tid som bare er din. På kveldene etter barna har lagt seg f.eks. La mannen ta mer ansvar en periode. Nyt muligheten å være ute, hvor barna kan løpe og hoie så mye de vil og du kan sittelitt unna.

Anonymous poster hash: 74a2c...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...