Gå til innhold

Synes jeg har et så kjedelig liv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men ser ingen alternativ. Jobber en vanlig 8-16 jobb i barnehage, hjem til barn, sliten i helga... ja sånn som de fleste andre. Har en mann på trygd som er så syk at jeg på en måte er alenemor, så det å jobbe mindre er ingen alternativ. Er det noen måte å snu denne hverdagen på (som sikkert er sånn for mange). Hva kan man gjøre for at livet ikke bare er et slit og et ork? 

Anonymous poster hash: 21ac2...b0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe du kan gjøre annerledes på jobb for at du skal føle deg mindre sliten? Jeg arbeider som lærer og i perioder med mye ekstra retting og kveldsarbeid legger jeg opp til undervisning hvor elevene arbeider stille og individuelt slik at hodet mitt ikke er kokt av støy når kveldsarbeider venter. Kan du ta mer ansvar for opprydding/kjøkken, hvilestund, utetid etc slik at du får noen pusterom?

Ellers senke krav til middagslaging og husarbeid. Ha en fast vaskedag hvor du vasker 3-4 fullpakkede maskiner med klær? Da vet du at det er bare den dagen du trenger å bruke på dette? Er barna store nok til å f.eks henge opp klær?

Lag middager som maks tar 20-30 min og gjerne lager seg selv i en gryte eller form

i ovnen.

Tillat det selv å sette på en film på ettermiddagen til barna de dagene du er ekstra sliten.

Har du besteforeldre som hjelper til? Få barnepass og dra ut på handletur eller gå en tur i fjellet. Dra på trening eller hva det måtte være som gir deg glede og avkobling.

Møt venninner med barn på samme alder. Barna underholder hverandre og dere får prate og hygge dere.

Bare tips om hva som funker for mer i perioder jeg synes det går litt trått :)

Anonymous poster hash: 3e547...3fc

Skrevet

Hvis d er noen trøst har vi akkurat samme kjedelige liv.. Jeg jobber på småbarnsavdeling og har to barn selv. Føler at jeg er omringet av unger til enhver tid og er svært deprimert.. Drømmer alltid om et annet liv..

Anonymous poster hash: 70439...1bc