Gå til innhold

Da du mistet en forelder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble du sykmeldt? hvor lenge? Hva jobbet du som? Hvor gammel var du da det skjedde?

Anonymous poster hash: 666bc...007
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke sykemeldt, jobbet i hjemmesykepleien, var 27 år.

Mistet pga selvmord, fikk aldri noen oppfølging.

Anonymous poster hash: 3b297...064

Skrevet

Mannen min fikk sykemelding i noen uker etterpå. Var 37 år, gikk rett i kjelleren...

Skrevet

Ble ikke sykemeldt og dro på jobb dagen etter. Jeg var 32 år. Mamma døde plutselig av hjerteinfarkt.

Hadde permisjon i 5 dager i forbindelse med begravelsen og reise frem og tilbake. Det var ca. 3 uker etter hun døde

Anonymous poster hash: 257a8...12b

Skrevet

ble sykemeldt i to uker og da "flyttet" jeg inn til min mor for å ta vare på henne, var 29 år ..

Anonymous poster hash: 09d31...d7b

Skrevet

Gikk på skole og jobbet deltid i butikk. Ble ikke sykemeldt, var ikke innom tanken engang på at det var en mulighet, men ga beskjed til sjefen at jeg ikke orket jobb og hun ga bort skiftene mine frem til jeg orket stille opp igjen.

Skolen droppet jeg helt ut av.

Jeg var 21 år, og livet sto helt stille i noen måneder. Så måtte jeg få meg en fulltidsjobb for å ha råd til å arve. Det ordnet seg.

Anonymous poster hash: 9d500...f81
Skrevet

Jeg ble en liten stund. Pappa døde i en ulykke og jeg gikk rett I kjelleren...

Skrevet

Jeg var 23år, og dødsfallet kom helt uventet. Jeg var student. Var hjemme til etter begravelsen og fikk utsatt en oppgave. Alt annet gikk som normalt etter begravelsen.

Anonymous poster hash: 66e2f...4a3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg var i fødselspermisjon da pappa døde uventet. Følte derfor ikke sykemelding var nødvendig. Tror kanskje jeg hadde spurt om sykemelding til et par dager etter begravelsen hvis jeg hadde vært i jobb. Var i slutten av tyve-årene.

Skrevet

Jeg hadde 3 dager permisjon i forbindelse med begravelsen og det som måtte ordnes. Men jeg hadde ferie da pappa ble syk og døde, så jeg brukte litt over en uke av ferien på å sitte på sykehuset mens han var på det siste, og de tre dagene jeg hadde permisjon, var da de første dagene etter ferien. Dagen etter begravelsen var jeg tilbake på jobb.

Anonymous poster hash: c5259...e2a

Skrevet

Var i begynnelsen av 30-årene da min far gikk bort etter et massivt hjerteinfarkt. Han lå dødssyk på intensiven i to uker, greide ikke tanken på jobb og fikk sykemelding av legen i to uker uten videre. Tilbake på jobb rett etter at han gikk bort.

Skrevet

var 15. fikk lov å bli hjemme fra skolen i 2 uker. gråt masse, mest pga jeg ikke hadde truffet han & derfor følte at jeg ikke hadde noe å savne på en måte? var tungt å få hvite at han hadde bodd 10 min unna oss, at jeg hadde 3 søsken & at han var død på en og samme tid.

Anonymous poster hash: 68363...46a
Skrevet

Jeg var 15 da faren min døde etter langt tids sykdom. Var hjemme fra skolen i en uke med lov, etter det skulket jeg mye og var veldig mye vekke fra skolen

Anonymous poster hash: 31e42...e73
Skrevet

Jeg var syv da min far døde.

Var vekke fra skolen dagen etter at han forsvant/døde og tre dager etterpå.

Det var dessverre en stor leteaksjon etter han, og han ble ikke funnet før to dager etter.

Anonymous poster hash: f0515...027
Skrevet

da jeg hadde mye overtid og en arbeidsgiver som ga meg rom til å avspassere når jeg ville,så jobbet jeg korte dager og var hos pappa resten av dagen.Vi har også 5 dagers permisjon med lønn på arbeidsplassen for å stelle syke familiemedlemer, det tok jeg når det nærmet seg døden, så tre dager i forbindelse med begravelsen. Jeg møtte ikke på jobb 100 % , så jeg fortsatte å avspassere hele eller halve dager etterpå. Er leder, i perioder yter man ekstra og da gir arbeidsgiver det samme tilbake. Var 40 år.

Anonymous poster hash: eaffb...453

Skrevet

Jeg var 32 og jobbet turnus i redningstjenesten, våket over han den siste tiden, med velferdspermisjon fra jobb, ble sykemeldt fra han døde og til begravelsen var overstått da det var lang reisevei og vi hadde mye praktisk og ordne i tillegg til at jobben krever 100% fokus, og jeg følte ikke hodet var helt tilstede

Anonymous poster hash: ed812...5ef
Skrevet

Var 25 år, og ble ikke sykemeldt. Fikk 1 uke velferdspermisjon av arbeidsgiver.

Skrevet

26 år gammel. Lærervikar. Fikk sykmelding en periode og flyttet inn til far for å hjelpe.

Anonymous poster hash: 53d4d...14e

Skrevet

Var 42. Er psykolog. Var borte med velferdspermisjon de to siste dagene før han døde, sykemeldt i en uke mellom dødsfallet og begravelsen. 

Anonymous poster hash: d6056...2a3
Skrevet

Var nettopp fylt 32, pappa døde uventet og brått. Var heldigvis i permisjon. Hadde ikke vært i stand til å jobbe på lenge. Utviklet angst.

Anonymous poster hash: ecb76...78f

Skrevet

Var sykemeldt den siste 1,5 mnd mens pappa var døende av kreft og noen uker etter at han gikk bort. Var altså sykemeldt et par uker etter at han gikk bort. Syntes det var godt å komme tilbake i jobb igjen for å få noe annet å tenke på, men angrer i etterpåklokskapen. Hadde store søvnproblemer de siste 3 mnd han levde og i mange mnd etterpå. Så full jobb i turnus har gjort meg syk i ettertid.

Pappa levde bare 6 mnd fra han fikk kreftdiagnosen, han døde en grusom, pinefull og grotesk død, 60 år gammel.

Som jeg savner han💙

Anonymous poster hash: 647f7...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...