Gå til innhold

Flere som lar barna gå dagesvis uten dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet stesønnen min i dag,planen var å dra rett på sommershopping,men måtte dra rett hjem så han fikk dusjet. Han var rett og slett møkkete,håret kan umulig ha blitt vasket siden han var hos oss sist.

Jeg spurte han om han ikke hadde dusjet hos moren,svaret var "vet ikke".

Hvor vanlig er det blant folk at barna ikke dusjer ofte nok ? Mine barn dusjer hver dag på denne årstiden.

Anonymous poster hash: 58a80...789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine dusjer når de er møkkete, om de ikke er møkkete dusjer de 2 ganger i uken.

Om de er møkkete kommer jo an på hva de gjør, vær og vind. Har de gravd hverandre ned i sandkassa må de selvfølgelig dusje, har de bare lekt med utelekene i gresset trenger de det kanskje ikke..

Anonymous poster hash: 907f6...9e3
Skrevet

Hvor gammel er gutten?

Anonymous poster hash: ad56a...88d

Skrevet

Spørs litt på hvor gammel han er ? 

Min på 2,5 bader ca 2 ganger i uka, ellers ved behov. Vaskes hver kveld. Håret vaskes 1 gang pr uke.

Skrevet

Jeg kunne ikke tatt noen mine unger bie sted etter bhg i dag, selvom de dusjet i går. De så ut som uteliggere rett og slett.

Anonymous poster hash: 6d93b...324

Skrevet

Gutten er 9 år,og var tydelig at han ikke hadde sett vann og såpe på flere dager.

Anonymous poster hash: 58a80...789

Skrevet

jeg synes ikke det høres bra ut, min bader anhver dag, oftere hvis det trengs, han er snart 2,5 år

Skrevet

Våre dusjer ca hver dag. Han ene sliter litt med eksem, så han dusjer av og til bare annenhver dag, såfremt han ikke har vært særlig aktiv den dagen.

Men hovedregelen er dusjing hver dag. De vasker håret annenhver dag.

Skrevet

Barn på 1 og 3 år.

De dusjer ca 3 ganger i uken det meste av året, men sent på våren/sommer/sensommer blir det ofte dusjing hver eneste dag. Sand, sand og sand OVERALT.

Anonymous poster hash: 428c1...3de

Skrevet

Hver 2. eller 3. dag. Kan gå fire dager, men det er unntaket. De er 6 og 3 år.

Skrevet

Min 9-åring dusjer ikke hver dag. Stort sett blir det dusjing etter trening, og på denne tiden- etter strandturer.

Min pode kan se ut som et "takras" etter en dag med skole og lek med kompiser. De sykler, spiller fotball så de har grønske overalt, leker i skogen, mekker osv. Er slett ikke sikker på l. Jeg hadde tatt han med rett på shopping etter en dag på skole/SFO.

Anonymous poster hash: bece8...c8e

Skrevet

Det kommer helt an på aktivitetsnivået og hva de har gjort på skole og I bhg, det skjer at de dusjer hver dag/ kveld om været og alt er rett 😆 men er det ikke møkkete eller vært noe særlig aktivitet så dusjer de 2-3 ganger, vaskes med klut hver kveld ☺

Skrevet

Dusjes hver kveld, sommer som vinter. Hårvask hver tredje dag, eller ved behov.

Skrevet

Her bades/dusjes det annenhver kveld på vinter og hver når våren kommer. Selv om de ikke lukter sånn som vi voksne, så er de borti mye i barnehage/skole. Synes foreldre som ikke vasker barna mer enn en et par ganger i uka er unormalt sløve. De skal jo også lære seg hygiene!

Anonymous poster hash: 81f47...ffb

Skrevet

Min 9-åring dusjer i snitt 3 ganger i uken. Flere ganger om det er behov for det :)

Skrevet

Mine dusjer 1-2 ganger i uka. De trenger ikke dusj oftere om de ikke har gjort noe spessielt. Jeg tenker du er rimlig hysterisk eller redd for fasaden om du ikke kan gå i burikken fordi gutten er for skitten.

Anonymous poster hash: 2137e...cd9
Skrevet

Guttene mine dusjer hverdag.de er aktive gutter med duftene som følger med.

Ser dessverre flere og flere barn som rett og slett er skittene.og med samme klær dag ut og dag inn..tror det er en litt misforstått form for å være miljøvennlig

Skrevet

Ser dessverre flere og flere barn som rett og slett er skittene.og med samme klær dag ut og dag inn..tror det er en litt misforstått form for å være miljøvennlig

Tror du det er helseskadlig å bruke en bukse to dager på rad? Miljømessig er det faktisk mye bedre å bruke klærne flere ganger før vask. For det første såarer du energi, vann og såpe. For det andre sliter det mindre på klærne slik at du ikke trenger nye så ofte.

Skrevet

Tror du det er helseskadlig å bruke en bukse to dager på rad? Miljømessig er det faktisk mye bedre å bruke klærne flere ganger før vask. For det første såarer du energi, vann og såpe. For det andre sliter det mindre på klærne slik at du ikke trenger nye så ofte.

Nå snakker jeg ikke om 2 dager på rad.men samme klær en hel uke.også små barn med samme body i 5-7 dager i strekk.det synes jeg faktisk er uhygenisk

Skrevet

Mine dusjer 1-2 ganger i uka. De trenger ikke dusj oftere om de ikke har gjort noe spessielt. Jeg tenker du er rimlig hysterisk eller redd for fasaden om du ikke kan gå i burikken fordi gutten er for skitten.

Anonymo

us poster hash: 2137e...cd9

Du har ikke aktive barn? Sønnen min på 5 ser ut som en liten jordrotte når jeg ter han i bhg. Er ute mange timer i aktiv lek i bhg og fortsetter gjerne utelek etter middag. Trenger dusj!

Min 9 åring trener fotball 3 Dager i uka og lærer selvsagt at etter trening dusjer man. I tillegg spiller han mye fotball på sfo og han svetter lett.

God hygiene må læres tidlig. Dusjing 1-2 ganger i uka gidder jeg ikke kommentere en gan så fremt det ikke er snakk om en 1 åring

Anonymous poster hash: aa190...1e4

Skrevet

Ca en til to dager i uka på lille på 9 måneder, kanskje enda mindre. Hun på 2,5 og hun på 8 annen hver dag ca.

Skrevet

Sønnen min dusjet i går og kom hjem møkkete i dag, han går i barnehagen og er ute nesten hele dagen. Han leker i sankassa og sølepytter. Bare godt å se at han har koset seg. Vanligvis dusjer el bader han to ganger i uka men ellers ved behov.

Anonymous poster hash: 51b5d...5a7

Skrevet

oida, barnet mitt dusjes nesten hver dag og han har på seg rene klær hver dag... kan ikke bruke klær to dager på rad for alt er skittent. Eneste som slipper vask hele tiden er yttertøy. 

Anonymous poster hash: 03297...a5c
Skrevet

Min barnehage-unge dusjer en til to ganger i uka, og bader en gang. Klutvask hver morgen og kveld ellers. Som atopiker tørker ungen helt ut i huden hvis vi skulle dusje hver dag. Til dere som synes det er så grusomt å ikke dusje hver dag- dere vet vel at det finnes en genial innretning som heter klut (den ser ut som et bittelite håndkle), som virker utrolig bra med vann og evt mild såpe. Bedre for miljøet også.

Anonymous poster hash: 7b37e...1c3
Skrevet

Mine badar fast ein gong i veka, og ellers ved behov (vaskar med klut morgon og kveld). Kan og gå med same kle fleire dagar på rad, men vanlegvis er klea flekkete av mat og diverse etter ein dags bruk. Då får dei reine kle. Dei er verken skitne eller stinkar om vi ikkje dusjar annakvar dag fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...