Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Er du opptatt av å se delikat ut på jobb? Altså mener ikke sminket og veldig pyntet men at du har en søt frisyre, et par enkle øredobber, pene armer uten mørke hår som synes(du bruker jo scrubs med kort arm regner jeg med) at du ikke har synlige kviser og eller eksem At du ikke lukter svette og har god ånde med hint av frisk mint? Anonymous poster hash: a3309...46a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Nei. Hvordan det??? Anonymous poster hash: c342e...687
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 er ren, men sminke og smykkeløs. håret er praktisk bakover. Ellers prøver jeg å ha korte rene negler... kviser? de er jo der uansett da... jeg er mest opptatt av at uniformen er ren, uten hull og riktig størrelse.. Anonymous poster hash: 2fbd1...8a4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Iallefall ikke enkle øredobber! Ingen smykker what so ever pga hygiene. Men jeg steller meg jo! Jeg er ren uten parfyme, pusser tennene ofte, har hår som ikke er i veien og diskret sminke. Å barbere armene har derimot ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 7ce67...722
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Er du opptatt av å se delikat ut på jobb? Altså mener ikke sminket og veldig pyntet men at du har en søt frisyre, et par enkle øredobber, pene armer uten mørke hår som synes(du bruker jo scrubs med kort arm regner jeg med) at du ikke har synlige kviser og eller eksem At du ikke lukter svette og har god ånde med hint av frisk mint? Anonymous poster hash: a3309...46a Øredobber? Anonymous poster hash: cb597...32b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Mener du om vi tar fri fra jobb hvis vi får kviser? Nå har jeg langt hår, så det skal i hestehale bak. Men jeg har ikke noe inntrykk av at det er mer viktig for sykepleiere å ha en søt frisyre? Det er ikke noe vi lærer om på studiet i alle fall? At man skal være ren og velstelt, uten smykker overhodet og parfymefri, med korte negler uten neglelakk er en del av uniformsreglementet. Anonymous poster hash: 350de...cdd
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er ikke sykepleier, men jobber i helsevesenet. Hårfrisyre både her og der er ikke så viktig for meg, så lenge det ikke er i veien. Jeg dusjer alltid før jeg går på jobb, har ren uniform, og prøver å holde ånden under kontroll. Som annie over sier, vi skal være rene og velstelte, det er en selvfølge. At jeg ser "delikat" ut kommer langt nede på lista, jeg er ikke på jobb for å ta meg ut. At jeg noen dager sminker meg litt ekstra eller tar meg litt mer flid med håret er heller unntaket Anonymous poster hash: e854a...153
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 HI er hvertfall ikke sykepleier Søt frisyre og øredobber?? 😂 Jeg er opptatt av å være ren, UTEN smykker/ringer/klokke, håret er satt opp i en tilfeldig dandert tutt. Får jeg en kvise, ja så går jeg jaggu på jobb likevel 😄 Anonymous poster hash: 73fba...7a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Nei, prøver ikkje å vere spesiellt delikat, men prøver å unngå å lukte svette! Kan gjerne ha litt fargerike sokkar i sandalane for å friske opp. Håret i strikk/flette, og ingen smykke. - brukar ikkje "scrubs"(som vel er det grøne operasjonstøyet?), men vanlege kvitt tøy. Anonymous poster hash: d6e4f...c4c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Virkelig? Er det ikke lov med øredobber? Jobber noen av dere på HUS eller SUS? Det går det mange sykepleiere og leger med øredobber! Hi Anonymous poster hash: a3309...46a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Det jeg er mest opptatt av er å ha oppsatt hår og korte negler uten neglelakk. Lukter aldri svette, dette gjelder også på jobb, og bruker aldri parfyme på jobb. Hårfrisyren varierer etter dagsform, alt fra en enkel dult (har for langt hår til hestehale) til en mer avansert frisyre med fletter f.eks. Samme med sminke, kan gå sminkeløs, kun med maskara eller legge full sminke før jobb. Har av og til små preleøredobber, men som oftest går jeg uten. Men pene armer? Herre min, skal man bleke eller barbere armene da? Anonymous poster hash: d3c18...2db
Pobie Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har jobbet i helsevesenet. Var alltid ren og velstelt, men tenkte ikke noe mer over det enn det. øredobber var lov der jeg jobbet, men ikke piercing i ansiktet.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Virkelig? Er det ikke lov med øredobber? Jobber noen av dere på HUS eller SUS? Det går det mange sykepleiere og leger med øredobber! Hi Anonymous poster hash: a3309...46a nei, det var en del av studiet det og hygiene. Ingen smykker,øredobber og ringer! Vet det er mange i helsevesenet som gir blanke i det, og det er en skam! Anonymous poster hash: 0ea55...7d9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Virkelig? Er det ikke lov med øredobber? Jobber noen av dere på HUS eller SUS? Det går det mange sykepleiere og leger med øredobber! Hi Anonymous poster hash: a3309...46a Små øyredobbar og halsgropsmykke vert ikkje påtala der eg jobbar (ein av stadene du nemner), og dei fleste brukar det, men det er vel litt på grensa. Ringar, klokker og neglelakk vil bli kommentert av kollegaer eller leiarar. Anonymous poster hash: d6e4f...c4c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Virkelig? Er det ikke lov med øredobber? Jobber noen av dere på HUS eller SUS? Det går det mange sykepleiere og leger med øredobber! Hi Anonymous poster hash: a3309...46a Vi har lov å gå med små øredobber (jobber på sykehjem), men noen steder er de svært strenge på slikt. For de første kan man faktisk miste dem, noe som ikke akkurat er hygienisk, for det andre er teorien at man automatisk fikler med dem når de er det, noe som heller ike er hygienisk. Anonymous poster hash: d3c18...2db
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #16 Skrevet 19. juni 2015 Virkelig? Er det ikke lov med øredobber? Jobber noen av dere på HUS eller SUS? Det går det mange sykepleiere og leger med øredobber! Hi Anonymous poster hash: a3309...46a Vi har lov å gå med små øredobber (jobber på sykehjem), men noen steder er de svært strenge på slikt. For de første kan man faktisk miste dem, noe som ikke akkurat er hygienisk, for det andre er teorien at man automatisk fikler med dem når de er det, noe som heller ike er hygienisk. Anonymous poster hash: d3c18...2db Hos oss er det egentlig ikke lov, men det er varierende hvor strenge de er på det. Små studs og helt små halsgropsmykker går som regel greit, avhengig av hvilken avdeling du jobber på og hvilken yrkesgruppe du er i. Anonymous poster hash: e854a...153
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Jeg prøver å være ren og pen, er uten dill og smykker! Bruker kun mascara. Og lepsyl når den tørre lufta ødelegger leppene mine. Og tydeligvis er jeg visst mer enn delikat, hvertfall synes de mannlige kollegene og legene i avdelingen min det😳 Anonymous poster hash: f9586...960
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 Er du opptatt av å se delikat ut på jobb? Altså mener ikke sminket og veldig pyntet men at du har en søt frisyre, et par enkle øredobber, pene armer uten mørke hår som synes(du bruker jo scrubs med kort arm regner jeg med) at du ikke har synlige kviser og eller eksem At du ikke lukter svette og har god ånde med hint av frisk mint? Anonymous poster hash: a3309...46a Nope, jeg graver i jorda all min fritid, dusjer 2 ganger i uka, og barberer da tennene med det samme. For det er det du mener med barbering? Neglene er naturlig korte etter hagearbeidet Anonymous poster hash: 6e67a...484
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #19 Skrevet 19. juni 2015 Er du opptatt av å se delikat ut på jobb? Altså mener ikke sminket og veldig pyntet men at du har en søt frisyre, et par enkle øredobber, pene armer uten mørke hår som synes(du bruker jo scrubs med kort arm regner jeg med) at du ikke har synlige kviser og eller eksem At du ikke lukter svette og har god ånde med hint av frisk mint? Anonymous poster hash: a3309...46a Jeg lurer virkelig på hvor du har fått de her ideene fra? - søt frisyre - øredobber - pene armer uten hår som synes - ikke har kviser Anonymous poster hash: cb597...32b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #20 Skrevet 19. juni 2015 Er du opptatt av å se delikat ut på jobb? Altså mener ikke sminket og veldig pyntet men at du har en søt frisyre, et par enkle øredobber, pene armer uten mørke hår som synes(du bruker jo scrubs med kort arm regner jeg med) at du ikke har synlige kviser og eller eksem At du ikke lukter svette og har god ånde med hint av frisk mint? Anonymous poster hash: a3309...46a Jeg lurer virkelig på hvor du har fått de her ideene fra? - søt frisyre - øredobber - pene armer uten hår som synes - ikke har kviser Anonymous poster hash: cb597...32b Prøver å flette armhulehårene nedover mot albuen, da jeg, i følge leder, har fått noen reaksjoner på fritthengende armhulehår. Anonymous poster hash: 6e67a...484
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #21 Skrevet 19. juni 2015 Er intensivspl. Håret alltid oppsatt i hestehale eller flette. Stort sett alltid sminke. Aldri smykker/øredobber, er ikke lov her. Jeg liker å sminke meg og ha ok hår for min egen del. Flette er veldig enkelt, for da holder håret seg på plass. Anonymous poster hash: a18b1...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå