Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Dere som annsetter.. Hvilken bransje arbeider du i? Hvor mye vektes karakterene fra studiene til søkerne? Hva er begrunnelsen deres for vektingen? Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Dytt :-) Leste før at det var flere i denne posisjonen på dette forumet..? Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Ansetter folk med mastergrader, en A vil alltid få jobben før en med B, som vi gjerne ikke vil ha i det hele tatt, og i vhert fall ikke de med C på vitnemålet. Helst ingen B i mer enn kanskje ett eller to delkurs. C på masteroppgave diskvalifiserer fra ansettelse i det hele tatt. Anonymous poster hash: d80f2...e21
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Ansetter folk med mastergrader, en A vil alltid få jobben før en med B, som vi gjerne ikke vil ha i det hele tatt, og i vhert fall ikke de med C på vitnemålet. Helst ingen B i mer enn kanskje ett eller to delkurs. C på masteroppgave diskvalifiserer fra ansettelse i det hele tatt. Anonymous poster hash: d80f2...e21 Hvilken bransje arbeider du i? Du må velge og vrake i søkere siden du bare kan velge de beste du da! Så bra at det betyr noe! Jeg fikk A nå på sist eksamen, men ble litt paff da noen jeg snakket med mente at ingen ser på karakteren ved annsettelser.. Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Ansetter folk med mastergrader, en A vil alltid få jobben før en med B, som vi gjerne ikke vil ha i det hele tatt, og i vhert fall ikke de med C på vitnemålet. Helst ingen B i mer enn kanskje ett eller to delkurs. C på masteroppgave diskvalifiserer fra ansettelse i det hele tatt. Anonymous poster hash: d80f2...e21 Hvilken bransje arbeider du i? Du må velge og vrake i søkere siden du bare kan velge de beste du da! Så bra at det betyr noe! Jeg fikk A nå på sist eksamen, men ble litt paff da noen jeg snakket med mente at ingen ser på karakteren ved annsettelser.. Anonymous poster hash: 31c74...448 Undervisning. Anonymous poster hash: d80f2...e21
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Vi ser også på karakter. Men det er fagstillinger, så det er viktig med høy fagkunnskap. Vi tar med B'ene også hvis de ellers har gode kvalifikasjoner. Anonymous poster hash: 8d1ac...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Jeg regnet nå ellers B som en god karakter da..? Men ser at C ikke er gull akkurat.. Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Men det kan jo ikke stemme alle steder da, ellers hadde jo nærmest alle gått uten jobb etter studiene!! Det er jo en bitteliten andel som får A Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Min arbeidsgiver har ikke sett mine papirer engang når ble ansatt, for alt de vet så kunne jeg vært uten utdannelse Anonymous poster hash: c4985...e87
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Min arbeidsgiver har ikke sett mine papirer engang når ble ansatt, for alt de vet så kunne jeg vært uten utdannelse Anonymous poster hash: c4985...e87 Det høres jo veldig rart ut.. ? Hvilken jobb er dette da? Anonymous poster hash: 31c74...448
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Jeg rekrutterer til kontor og økonomi. Både ufaglært og med utdannelse. Karakterer er ikke alt. Erfaring og referanser er viktigere. Anonymous poster hash: 63f6d...0e3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Men det kan jo ikke stemme alle steder da, ellers hadde jo nærmest alle gått uten jobb etter studiene!! Det er jo en bitteliten andel som får A Anonymous poster hash: 31c74...448 Nei, vi er privilegerte mht søkere. Anonymous poster hash: d80f2...e21
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Vi ser ikke på karakterer. Ansetter sykepleiere, hjelpepleiere, sosionomer og alt annet som kunne tenke seg å jobbe hos oss Jeg la heller ikke frem mine når jeg søkte, men fikk likevel jobben av 100 søkere. Karakterer er ikke alt hos oss.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Min arbeidsgiver har ikke sett mine papirer engang når ble ansatt, for alt de vet så kunne jeg vært uten utdannelse Anonymous poster hash: c4985...e87 Det høres jo veldig rart ut.. ? Hvilken jobb er dette da? Anonymous poster hash: 31c74...448 Pedagogisk leder i barnehage. De så ikke papirene mine før de skulle regne ut ansiennitet, og det var en god stund etter kontrakten var skrevet Anonymous poster hash: c4985...e87
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har også den erfaringen at arbeidsgivere ikke ser på karakterene men kun om man har fullført en utdannelse. Har fått flere jobber hvor de ikke engang har spurt om karakterer selv om de har sett på vitnemålet (jeg har dårlige karakterer så er alltid nervøs for det). Har inntrykk av at det er erfaringer og referanser/attester som betyr noe, hvertfall på de jobbene jeg søker på. Anonymous poster hash: 2f810...a58
Violeta Skrevet 19. juni 2015 #16 Skrevet 19. juni 2015 Min arbeidsgiver har ikke sett mine papirer engang når ble ansatt, for alt de vet så kunne jeg vært uten utdannelse Anonymous poster hash: c4985...e87 Samme her... Jeg som var så stolt av å ha mange A og resten B, men ingen som har brydd seg om det
BareMas Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Legger fokuset på tidligere arbeidsforhold og tilbakemelding fra søkerens referanser. Har søkeren mange, men korte arbeidsforhold, så er den ikke ønsket hos oss, da vi søker ansatte som vil jobbe hos oss og vil være en stabil arbeidstaker. Karakterer er uviktig, men vi krever fullført videregående skole, studiekompetanse.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 Aldri spurt om karakterer. Legger vekt på tidligere arbeidsforhold. Anonymous poster hash: 41b1e...5fe
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #19 Skrevet 19. juni 2015 Kommer helt an på bransje. Min erfaring er at erfaring teller mer. Anonymous poster hash: 9df02...9bf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #20 Skrevet 19. juni 2015 aNNsetter? Det heter ansetter! Anonymous poster hash: 53e80...862
stratosku Skrevet 19. juni 2015 #21 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er med på å ansette ulike sykepleiere, barnepleiere og assistenter. Vi ser ikke på karakterene, men legger stor vekt på intervju og referanser. Hvis det er snakk om fast ansettelse har vi to runder med intervju og tar oss god tid til å ringe referansene. Hos oss er personlige egenskaper mye viktigere, og de fleste får en bratt og god læringskurve. Som sykepleiere blir man generelt spesialisert på det fagfeltet man jobber innen, og karakterene kan være helt villedende. Jeg har jobbet meg litt opp, men har aldri vist karakterene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå