Gå til innhold

Sykepenger fra Nav for en illusjon :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle inn å sjekke om det var klart for noe sykepenger siden jeg har jobbet ekstra der jeg til vanlig jobber og da er det Nav som utbetaler det over min stillingsprosent og joda jeg er til gode sett med 331 kroner for en uke!

men jeg har vært sykemeldt siden 3 mai og fikk bare for noen få dager i Mai, 20-25 mai er det noen som vet hvorfor? Blir resten fra 25 mai frem til dagens dato utbetalt i juli muligens?

Anonymous poster hash: 6cb2c...a0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle inn å sjekke om det var klart for noe sykepenger siden jeg har jobbet ekstra der jeg til vanlig jobber og da er det Nav som utbetaler det over min stillingsprosent og joda jeg er til gode sett med 331 kroner for en uke!

men jeg har vært sykemeldt siden 3 mai og fikk bare for noen få dager i Mai, 20-25 mai er det noen som vet hvorfor? Blir resten fra 25 mai frem til dagens dato utbetalt i juli muligens?

Har du jobbet ekstra mens du ersykemeldt, eller misforstår jeg helt her? For en får vel ikke mere sykepenger enn den stillingsprosenten en har?

Anonymous poster hash: 72c6a...3dc

Skrevet

Sykepenger fra nav er da ingen illusjon, merkelig utsagn...

Men nav har ikke samme utbetalingsdato som alle de forskjellige bedriftene i landet nei, så du får neste utbetaling fra nav ca 25. juni og da for perioden etter forrige utbetaling.

Hvor mye du har jobbet ekstra rett før sykemelding bryr heller ikke nav seg om, du får gjennomsnittslønnen din som sykepengegrunnlag så ingen skal kunne svindle til seg et høyt sykepengegrunnlag på den måten. Nav har sett på de siste 3-6 lønnsslippene dine også får du gjennomsnittslønnen i sykepenger.

Anonymous poster hash: 49a8a...13a
Skrevet

De første 16 dagene av sykemeldinger er arbeidsgiverperioden. Det er arbeidsgiver, og ikke NAV, som dekker disse dagene. Kan det være en forklaring som passer hos deg?

Anonymous poster hash: b3f09...bbb

Skrevet

Er klar over at arbeidsgiver betaler for de første 16 dagene og ellers har jeg fastlønn. men jeg har vært sykemeldt nærmere 6 uker nå og derfor skal vel nav slik jeg har skjønt det utbetale differansen mellom min faste stilling og det jeg har jobbet ekstra før jeg ble sykemeldt. Håper det kommer noen mer kroner enn bare litt over 300 :-)

Skrevet

Er klar over at arbeidsgiver betaler for de første 16 dagene og ellers har jeg fastlønn. men jeg har vært sykemeldt nærmere 6 uker nå og derfor skal vel nav slik jeg har skjønt det utbetale differansen mellom min faste stilling og det jeg har jobbet ekstra før jeg ble sykemeldt. Håper det kommer noen mer kroner enn bare litt over 300 :-)

Det er ikke vanlig at overtid regnes med i sykepengegrunnlaget

https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Arbeidsforhold/Sykdom-og-skader/Hvordan-regnes-sykepengene-ut/

Anonymous poster hash: 72c6a...3dc

Skrevet

Hvis du jobbet overtid og var frisk mens du gjorde det, skal du ha lønn, ikke sykepenger. Sykepengene beregnes etter vanlig lønn.

Anonymous poster hash: 9a0f6...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...