Gå til innhold

Barnet er 14 mnd. MÅ jeg slutte med nattflaska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har fått tenner kontinuelig i mange mange mnd og har slitt med søvnen i hele sitt lille liv. Hun våkner på natta og sovner ikke før hun får melk. Jeg har prøvd mange ganger, men ender opp med å gi melk etter mange timer vpken. Når hun ikke sliter med tenner spiser hun greit på dagen og trenger ikke melk på natten

Anonymous poster hash: 3d3a6...2b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier du spise/drikke etter at du har pusset tenner på kvelden?

Helt alvorlig: klart barnet må slutte å drikke melk om natta. En måte å gjøre det på er å blande ut mer og mer med vann, og etterhvert bare vann på flaska. Det funker!

Skrevet

Innfør heller vann ja.

Anonymous poster hash: 2dd6a...18e

Skrevet

Ja, det er vel det jeg innerst inne vet. Nå har jeg ferie om en uke (jobber 100% og er hjemme med barnet) så da starter jeg avvenning da :)

Skrevet

Du gjør helt rett. Kutte ut melka på natt nå som tennene har kommet. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3e9f7...0b9
Skrevet

Hun har fått tenner kontinuelig i mange mange mnd og har slitt med søvnen i hele sitt lille liv. Hun våkner på natta og sovner ikke før hun får melk. Jeg har prøvd mange ganger, men ender opp med å gi melk etter mange timer vpken. Når hun ikke sliter med tenner spiser hun greit på dagen og trenger ikke melk på natten

Bruker du Nan pulver. Et tips er å lage blandinga litt tynnere for hver natt og til slutt gi bare vann.

Anonymous poster hash: ffb68...136

Skrevet

Jeg har gitt nattflaske sporadisk på alle mine fire barn til de sluttet av seg selv i toårsalder. Ingen av dem har hatt problemer med hull. Er ikke så god mor at jeg gidder å være våken i timevis på natt når løsningen er så lett tilgjengelig.

Skrevet

Min er like gammel. Sluttet for en uke siden, får siste flaske kl 19. Men ingenting på natta. Ble mye hyl og er fortsatt tøft når hun skriker en time om natta på det meste. Men de er ikke babyer mere, og nå spiser ho mye bedre på dagen.. Vann er bra med tørste, men det er jo og erstatte en service med en annen.

Anonymous poster hash: e7e76...575

Skrevet

Jeg har gitt nattflaske sporadisk på alle mine fire barn til de sluttet av seg selv i toårsalder. Ingen av dem har hatt problemer med hull. Er ikke så god mor at jeg gidder å være våken i timevis på natt når løsningen er så lett tilgjengelig.

Når hun ikke får tenner så sover hun kjempegodt og får kanskje en flaske på natten et par ganger i uka... HI

Skrevet

Er det ille for tennene?? Hva med oss med babyer på 4 mnd som får tenner? Forstod ikke helt svarene her 😱

Anonymous poster hash: 08eb1...ffe

Skrevet

Jeg er for enkle løsninger på alt som kan gjøres enkelt.  La ungen få flaske, men bland ut med litt og litt vann helt til det bare er vann igjen.  

Skrevet

Morsmelk er jo søt og hvis barnet drikker masse på natten, kan det gå utover tennene. Eldstemann har brune groper på fortennene oppe fordi jeg nattammet altfor lenge (ifølge tannlegen) Men det er under kontroll nå, er ikke hull og blir ikke verre. Men jeg syns jo det er leit, selv om jeg ikke trodde nattammingen skadet.

Anonymous poster hash: 21753...a54

Skrevet

Begge mine fikk flaske med melk helt til de var nesten 2 år gamle når de skulle legge seg (altså etter tannpuss). Begge to har kritthvite tenner, null hull. Og både jeg og barna sov søtt :)

Anonymous poster hash: bf82e...428
Skrevet

Er det ille for tennene?? Hva med oss med babyer på 4 mnd som får tenner? Forstod ikke helt svarene her

Når barnet har tenner pusser du dem jo før det er "kveld". 

Anonymous poster hash: 9ec82...d8d

Skrevet

Er det ille for tennene?? Hva med oss med babyer på 4 mnd som får tenner? Forstod ikke helt svarene her 😱

Jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener, men mme er skadelig for tennene ja (verre enn morsmelk). Barnets alder har ingen ting å si for hvor skadelig det er. Om natten er spyttproduksjonen lav, og derfor er nattmaten mer skadelig enn måltidene om dagen. Barnet må selvfølgelig få nok mat i løpet av døgnet, samtidig som det beste for tennene er å ikke spise på natten. Hilsen tannlege.

Anonymous poster hash: ea91b...2fe

Skrevet

Vil anbefale det på det sterkeste, det er ikke behov for det overhodet nå, nnet enn å vedlikeholde uvanen.
Jeg snakker av erfaring når jeg sier det blir verre å vende av jo eldre barnet blir.

Vi hadde riktignok bare flaske med vann om natta som var vanskelig å fjerne pga han var så mye syk og nattflaska var det eneste vannet han fikk i seg.

Vi prøvde å slutte jevnlig, men så ble han syk igjen, da han var 2 år var det plent umulig.

Mitt andre barn ble nattammet til han var to, samme grunn hos ham.
Anbefaler å slutte med alt slik på natten så tidlig som mulig.
Virker greit der og da, men det blir lett et  fryktelug problem på sikt.

Skrevet

Jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener, men mme er skadelig for tennene ja (verre enn morsmelk). Barnets alder har ingen ting å si for hvor skadelig det er. Om natten er spyttproduksjonen lav, og derfor er nattmaten mer skadelig enn måltidene om dagen. Barnet må selvfølgelig få nok mat i løpet av døgnet, samtidig som det beste for tennene er å ikke spise på natten. Hilsen tannlege.

Anonymous poster hash: ea91b...2fe

Mine babyer har alle fått tenner før 4 mnd, og da har de jo behov for et måltid om natta. Jaja, eldste har hvertfall perfekte tenner, så vi får bare være flinke til å pusse da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...