Gå til innhold

Geder meg til å bli sosialt akseptert igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel 25-30 kg for mye omtrent, er sykemeldt pga psyken (går til psykolog) og har trøstespist. Og DET i kombinasjon med sterk sosial angst som gjør at du ikke tør å røre på deg, og at man er sliten pga psyken tapper deg for energi... Det gjør at jeg er feit...! Og jeg merker at jeg ikke er sosialt akseptert, blikk osv når jeg er ute. Selvbildet er ikkeeksisterende omtrent. Lengter tilbake til da jeg hadde normal bmi. Av gode grunner jeg ikke ønsker å opplyse om her, kan jeg ikke slanke meg før om 4-5 mnd, men da skal jeg ned i vekt!!!! Så jeg kan være ute blant folk uten å skille meg ut og få stygge blikk fra fjortiser. Gleder meg, om jeg så må sulte kroppen..... Skal ned i vekt! Orker ikke mer, å være tung og veie for mye, det dårlige selvbildet, føler meg mislykket. Jeg er overbevist om at en vektnedgang vil gjøre mye for meg... Flere i samme båt??

Anonymous poster hash: eeb5d...f6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste sitter i hodet. Dvs at du bør jobbe med deg selv og din egen selvtillit <3 Tror mange av "blikkene" er noe du innbiller deg og at folk ikke reagerer så mye på din overvekt som du tror selv.

Mange overvektige er sosialt akseptert og har det fint. Det har med hvordan de føler seg å gjøre :) Om man ikke føler seg bra vil det synes utenpå (på holdning/ansiktsuttrykk/oppførsel) og det fører nok til mer reaksjoner enn vekt.

Gå for all del ned i vekt om du trenger det, men jobb også med å akseptere deg selv

Anonymous poster hash: 4809f...baa

Skrevet

Er nok det. Er også sykmeldt, ikke pga psyken, men annen sykdom og er under utredning.hverken kan eller får trene nevneverdig, men forsøker å passe kosten, selv om det ikke er en udelt suksess heller. Får lov av legen å gjøre litt statisk trening, så skal gjøre det. Dette kan ta tid, også avhengig av utfallet.

Ønsker deg god bedring og lykke til videre!

Anonymous poster hash: 4f4fe...e24

Skrevet

Er nok det. Er også sykmeldt, ikke pga psyken, men annen sykdom og er under utredning.hverken kan eller får trene nevneverdig, men forsøker å passe kosten, selv om det ikke er en udelt suksess heller. Får lov av legen å gjøre litt statisk trening, så skal gjøre det. Dette kan ta tid, også avhengig av utfallet.

Ønsker deg god bedring og lykke til videre!

Anonymous poster hash: 4f4fe...e24

Men hvis du har lov til å spise hva du vil selv iom du ersyk, så kan du starte allerede nå. det er ikke trening, men kostholdet som er det viktigste for vektnedgang

Anonymous poster hash: e02d4...f86

Skrevet

Jeg er personlig trener og sykepleier, rop ut om du vil ha min hjelp!

Anonymous poster hash: 6bf8e...033

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...