Gå til innhold

Bleieavvenning og hyttetur i helgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med bleieavslutning å har gjort det noen uker nå.

Det går ikke så kjempe bra for han sier fortsatt ikke ifra når han har hatt uhell,han leker bare videre som ingenting har skjedd.

I helgen skal vi på hyttetur med aleneforeldreforeningen å der vil det være mange større barn der.

Tenker at da blir det gjerne veldig flaut for sønnen min å ha uhell når de større barna ser det å kanskje mobber han for det.

Sønnen min er 3.5 år så han blir selvsagt lei seg om noen skulle komme med stygge kommentarer.

Hva hadde dere gjort?

Fortsatt med bleieslutt i helgen?

Eller tatt på han bleie for helgen også forsette med å bruke truse etter helgen?

Anonymous poster hash: 46d8e...322
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holder på med bleieavslutning å har gjort det noen uker nå.

Det går ikke så kjempe bra for han sier fortsatt ikke ifra når han har hatt uhell,han leker bare videre som ingenting har skjedd.

I helgen skal vi på hyttetur med aleneforeldreforeningen å der vil det være mange større barn der.

Tenker at da blir det gjerne veldig flaut for sønnen min å ha uhell når de større barna ser det å kanskje mobber han for det.

Sønnen min er 3.5 år så han blir selvsagt lei seg om noen skulle komme med stygge kommentarer.

Hva hadde dere gjort?

Fortsatt med bleieslutt i helgen?

Eller tatt på han bleie for helgen også forsette med å bruke truse etter helgen?

Ta han på do ofte og forklar han at de større barna "ikke vil like" om han har uhell. Skulle så skje som du beskriver tar du selvfølgelig din sønn i forsvar og forklarer de andre hvordan også de var da de sluttet med bleier. Har aldri opplevd at ikke eldre barn har forståelse og omsorg for yngre bare de får litt informasjon.

Anonymous poster hash: c5fd4...88d

Skrevet

Min sønn på samme alder gjorde det samme, helt til vi droppet trusen og lot ham gå i bare bukse. Da kjente han at han ikke hadde bleie på sånn at han ikke glemte det, og det ble slutt på uhellene med en gang. :) Bare et lite tips.

Anonymous poster hash: 7097c...a81
Skrevet

Bleieslutt er i gang. Da er det i gang. Bare sørg for at det ikke blir uhell på møbler osv. Forklar for ham at dette vil ikke de andre like. Følg ham på do en gang i timen. Da vil det egentlig ikke være mulig med uhell.

Anonymous poster hash: 935dd...033
Skrevet

Det høres nesten ut som om han ikke er klar for å slutte enda.

Min yngste var også slik. Vi satte hele avveningen på pause, ventet et halvt år og prøvde igjen. Da gikk det som smurt.

Jeg hadde iallfall tatt på bleie i helgen.

Anonymous poster hash: 9d60a...a2f

Skrevet

Det høres nesten ut som om han ikke er klar for å slutte enda.

Min yngste var også slik. Vi satte hele avveningen på pause, ventet et halvt år og prøvde igjen. Da gikk det som smurt.

Jeg hadde iallfall tatt på bleie i helgen.

Det sa alle om min  også, da jeg spurte om råd her inne. Men da vi droppet trusen var han altså helt tørr etter 3 dager. ;) (2 uhell på de 3 dagene.)

Skrevet

Det er alltid uhell i starten. Gutten min har nettopp sluttet med bleie og det tok en stund før han ikke hadde uhell. Det dummeste du gjør er å skifte mellom å ha på truse og bleie, ikke så lett for han å koble hva han har på. I begynnelsen så lot vi han ha bleie på når besteforeldre passet, da merket jeg et lite tilbakesteg hver gang han var der. Så da tok vi den bort helt, og da tok det noen dager og så gikk det helt fint. Han har vært tørr lenge nå, og har koblet det at han tisser i buksa om han ikke går på do. Ikke gi opp, gi han tid. Ta med rikelig med skift og våtservietter. Det er hektisk med bleieavenning!

Skrevet

Enig, med å droppe trusa. Verdt å prøve for merket at min brukte tid på å venne seg til at det var truse han hadde på.

Skrevet

Det høres nesten ut som om han ikke er klar for å slutte enda.Min yngste var også slik. Vi satte hele avveningen på pause, ventet et halvt år og prøvde igjen. Da gikk det som smurt.Jeg hadde iallfall tatt på bleie i helgen.Anonymous poster hash: 9d60a...a2f

Det sa alle om min  også, da jeg spurte om råd her inne. Men da vi droppet trusen var han altså helt tørr etter 3 dager. ;) (2 uhell på de 3 dagene.) #3 Anonymous poster hash: 7097c...a81

Å fjerne truse funket ikke her, tvert imot.

Her funket det kun å vente. Og når han var klar var avvenningen gjort på 1 2 3.

Skrevet

Det høres nesten ut som om han ikke er klar for å slutte enda.Min yngste var også slik. Vi satte hele avveningen på pause, ventet et halvt år og prøvde igjen. Da gikk det som smurt.Jeg hadde iallfall tatt på bleie i helgen.Anonymous poster hash: 9d60a...a2f

Det sa alle om min  også, da jeg spurte om råd her inne. Men da vi droppet trusen var han altså helt tørr etter 3 dager. ;) (2 uhell på de 3 dagene.) #3 Anonymous poster hash: 7097c...a81

Å fjerne truse funket ikke her, tvert imot.

Her funket det kun å vente. Og når han var klar var avvenningen gjort på 1 2 3.

Nei det er vel ikke en universalløsning som fungerer for alle, jeg mener bare at mange uhell ikke bety at barnet ikke er klart, det kan like gjerne bety at man bare ikke har funnet riktig metode. Jeg synes bare man ofte er litt rask her inne med å konkludere med at så store barn ikke er klare. Selvsagt er det noen som ikke er det, men de fleste på 3,5 år kan fint slutte med bleie.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt på bleie igjen. Hos oss var bleia av fra dag 1. Og så tok vi bare uhella som kom. Men det kommer jo an på dere og barnet.

Vi var forøvrig sammen med ei jente på noe over 3 år som brukte bleie nettopp. En unge sa "bruker Marie bleie?", og da vi voksne bare svarte ja, som om det var det vanligste i verden, så brydde ikke ungene seg lenger.

Dersom dere håndterer det riktig, så trenger det ikke å bli noen sak for ham, om han bruker bleie eller tisser på seg. Barn er temmelig enkle i grunnen. 😊

Anonymous poster hash: f45a0...df0

Skrevet

Vet at ungene i barnehagen mobber han pga ham har uhell i barnehagen så ikke alle barn ee like forståelsefull.

Her hjemme har vi droppet truse å bare hatt bukse på,men likevel så går han med tiss/bæsj uten å si ifra.

Selv om jeg tar han en gang i timen på do så har han forsatt mange uhell

Skrevet

Vet at ungene i barnehagen mobber han pga ham har uhell i barnehagen så ikke alle barn ee like forståelsefull.

Her hjemme har vi droppet truse å bare hatt bukse på,men likevel så går han med tiss/bæsj uten å si ifra.

Selv om jeg tar han en gang i timen på do så har han forsatt mange uhell

Det hadde jeg klagd på til barnehagen! Det er ikke akseptabelt at de lar erting skje. (Og det er fryktelig lett å forhindre for barnehagen, spesielt om de tar det tidlig).

Det hjelper jo ikke dere i helga, men jeg hadde virkelig ikke godtatt det. (Sier ikke at dere godtar det altså!)

Anonymous poster hash: f45a0...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...