Gå til innhold

Deprimert av p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere opplevd å bli deprimert av p-piller? Når jeg var 17-18 år gikk jeg på p-piller for første gang, disse tålte jeg ikke da jeg ble deprimert av dem. Jeg klarte ikke å ha en liten diskusjon med kjæresten en gang får tårene kom strømmende, ikke en gang en liten krangel med ei venninne var mulig. Dette endte med at jeg var lei meg på kveldene og begynte å slite med søvn. Da jeg endelig fant ut at det var p-pillene som var skylden, bytte jeg ut de med p-stav. Dette fungerte mye bedre for meg, utenom at jeg slet mye med uregelmessig menstrasjon. 

Nå har jeg en sønn på 6 måneder og jeg har startet på p-piller igjen. Jeg tenkte at kanskje kroppen har vokst deprisjonen av seg, men allerede nå etter 3 måneder på pillen er jeg IGJEN deprimert. Det er 7 år siden jeg slet med akkurat det samme... Jeg må nok bytte ut p-pillene med noe annet ganske så snart. Tror dere minipiller kan være et alternativ? Noen som har opplevd det samme med p-piller? :)

Jeg vurderer p-stav igjen. Men ønsker ikke å ha den uregelmessige menstrasjonen, veldig irriterende til tider! 

Anonymous poster hash: 916a1...adb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få satt inn spiral. Den virker lokalt og går ikke gjennom hele systemet sånn som P-pillene gjør. Jeg ble også deprimert av p-piller, så aldri igjen for min del. Etter jeg satt inn spiral mistet jeg mensen helt også. Bonus!

Anonymous poster hash: 5d79e...e65

Skrevet

P piller er hormoner og du trenger da ikke å være deprimert i den forstand. Det utvikler seg over tid.

Er du nedstemt, trist, sint, irritabel i tre uker sammenhengende er du deprimert.

Slutt på pillene og prøv noe annet.

Anonymous poster hash: d215a...3c3

Skrevet

Jeg opplevde voldsomme humørsvingninger på trefase p-piller(Trinordiol/Trionetta/Synfase) Disse er vel ikke så vanlige lenger har jeg skjønt, er vel bare Synfase og Qlaira å få nå.

Jeg prøvde flere ganger, men måtte bare slutte etter noen måneders bruk.

Har i ettertid gått på Cerazette og Loette, ikke merket noenting på humøret når jeg har gått på de.

Anonymous poster hash: b22da...903
Skrevet

Jeg blir deprimert av både vanlige p-piller og minipille (cerazette). Jeg anbefaler hormonspiral!

Anonymous poster hash: e4a73...c34

Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller, jeg blir skikkelig nedfor og lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...