Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Mange nordmenn velger å flytte til Spania, Thailand eller andre varme strøk når de blir pensjonister. Da blir naturlig nok kontakten med familie og venner svakere og barn og venner kan ikke forvente at de kan stille opp så mye i hverdagen. Etter noen år opplever en del å bli ensomme i det nye landet samtidig som helsen svikter og alkoholforbruke øker. Mange har ikke giddet lære seg språket der de bor og klarer får derfor ikke å nyttiggjøre seg det hjelpetilbudet som finnes. Er det da å forvente at familien i Norge skal gjøre noe for å få dem hjem og hjelpe dem? De stakk jo av da de var friske nok til å yte noe selv? Må de ikke da bare godta å bli der de er til de dør? Anonymous poster hash: 51b42...f65 Anonymous poster hash: 94d01...9a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Jeg syns det er en ekkel, imperialistisk måte å leve livet sitt på. Utnytte at det er lave levekostnader i et annet land og bo der med stuepike, kjøkkenpike og egen gartner. De burde få redusert pensjonsutbetalingene, sånn at de sto i stil til kostnadene i det aktuelle landet. Anonymous poster hash: f2440...859
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Jeg syns det er en ekkel, imperialistisk måte å leve livet sitt på. Utnytte at det er lave levekostnader i et annet land og bo der med stuepike, kjøkkenpike og egen gartner. De burde få redusert pensjonsutbetalingene, sånn at de sto i stil til kostnadene i det aktuelle landet. Anonymous poster hash: f2440...859 Jeg unner folk å bo i varmere strøk deler av året når de blir gamle. Slippe de kaldeste vintermånedene i norge. Og du tenker ikke på at de landene/stedene det gjelder faktisk også tjener på at nordmenn bruker pengene sine der? Anonymous poster hash: 3137e...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå